belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
12. vasárnap

UP: Esterházy zsidósága gyanús, nagyon gyanús

Szerda - Az igazság szögmérője

Uj Péter| Népszabadság| 2009. október 28. |65 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Straszi | 2009. október 29. | 14:09:24

Na=Ha
...bocs...

Straszi | 2009. október 29. | 14:08:16

UP, szerintem a témát hagyjuk meg a NOL bloggereknek. Te azért magasabb szintet szoktál képviselni. Na nincs témád, javaslom vedd elő a fenntartható fejlődést, a klímaváltozást stb. Az most sokkal aktuálisabb.
Vagy javaslom figyeld a bankárokat, mert lövésük sincs a válság kezelését illetően.
No ez itt a baj...hagyjuk már ezt az örökös zsidózást....kezd már uncsi lenni...

Dodona | 2009. október 29. | 08:52:14

lescsi | 2009. október 28. | 13:10:00
Az ötvenhatos forradalom ürügyén elővettem a Minisztertanács Tájékoztatási Hivatala által kiadott „Fehér könyvet”

Külön felhívom a figyelmet egy fejezetre, amelynek címe: „Antiszemita jelenségek és zsidóellenes atrocitások a magyarországi ellenforradalom idején”.

Igen, ilyenek (is) voltak.

http://www.rev.hu/html/hu/tanulmanyok/1956/elmismasolt.html

http://www.sofar.hu/hu/node/13396

A történészeket sem lenne fölösleges olvasni, lescsi.

giorgio | 2009. október 28. | 22:44:21

Ahogy Antal József mondta: úriember nem zsidózik. Ennyi.

jágerlászló | 2009. október 28. | 21:12:57

KI írta ezt a HULYESÉGET!!!
Csak nem ÖN!!!?????
MEGÉRTEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kretenológus | 2009. október 28. | 19:50:14

józsibá! maga mindent 2X mond,2xmond???

józsibá | 2009. október 28. | 19:44:26

murena! Hol írtam én, hogy tetszik? De ha tetszik, miért kéne bármit is tenni?

józsibá | 2009. október 28. | 19:27:40

murena! Hol írtam én, hogy tetszik? De ha tetszik, miért kéne bármit is tenni?

murena | 2009. október 28. | 19:24:29

józsibá-nak:kedves józsibá!ha Önnek tetszik amit Esterházy írt a magyarokról,akkor nincs mit tenni...

józsibá | 2009. október 28. | 19:16:11

Hogy ez miért ment el mégegyszer? Nem gondolom, hogy ennyire fontos lenne-+++

józsibá | 2009. október 28. | 19:13:38

Hogy ez miért ment el mégegyszer? Nem gondolom, hogy ennyire fontos lenne-+++

józsibá | 2009. október 28. | 19:11:16

Szabo! A címben egy jelző van: Esterházy. Ez lenne + v.-?

demo | 2009. október 28. | 19:08:53

werkesi | 2009. október 28. | 12:09:18

Szerintem te egy provokátor faszkalap vagy.
Még szélsőjobbosnak is gázos.
Ennyire hülyének csak "direkt" lehet lenni.
Gyanús!

józsibá | 2009. október 28. | 19:02:45

Szabo! A címben egy jelző van: Esterházy. Ez lenne + v.-?

józsibá | 2009. október 28. | 19:00:17

kretenológus! Te lennél arisztokrata?

Egykutya | 2009. október 28. | 18:54:45

Nekem a farkam is 17,5 %-os szögben áll, jó magyar kutyus vagyok-e?

kretenológus | 2009. október 28. | 18:39:25

Szarházi Péter biztosan nem zsidó! Ennyire hülye csak egy degenerált arisztokrata lehet!!!

Frakk | 2009. október 28. | 17:36:16

werkesi | 2009. október 28. | 15:09:36
Ha a bunkóság fájna, téged már rég leszázalékoltak volna. Asszed hős vagy, mert be 'mersz' szólni? Szánalmas.

werkesi | 2009. október 28. | 15:09:36

Én csak Kuncze bölcseleteiből idéztem, mire ez a felháborodás?
A MOSZAD zsidókat is likvidál? :)

sydney | 2009. október 28. | 14:38:35

"lescsi" - tanuld meg kívülről és utána jelentkezz! Majd kapod a következő "kötelező olvasmányt" .
"werkesi" - jobb, ha azonnal illegalitásba vonulsz. Mielőtt a Moszad likvidál! Megérdemelnéd.

Frakk | 2009. október 28. | 14:09:06

werkesi | 2009. október 28. | 13:55:38

"ciántabletta megoldást nyújt"
Javaslom, folyamodj ehhez a megoldáshoz. Kapd be. Most. Mindenkinek jobb lesz.

werkesi | 2009. október 28. | 13:55:38

Egy zsidót sem érhet semmilyen attrocitás, hiszen tudjuk a megoldást:

Nem kell olyan helyre menni, ahol az ember veszélynek van kitéve.
Ha mégis odamegy, és elkeseredik, akkor a ciántabletta megoldást nyújt.

Kuncze csak tudja.

erlauer | 2009. október 28. | 13:24:06

Lescsi, talán hallgatni kellene az antiszemita nyavalygásokról vagy a nyilasgárdáról?

lescsi | 2009. október 28. | 13:10:00

Az ötvenhatos forradalom ürügyén elővettem a Minisztertanács Tájékoztatási Hivatala által kiadott „Fehér könyvet”

Beleolvastam és megdöbbentett az aktualitása.

Mint akkor 1957-ben úgy ma is folyamatos a fröcsögés Horthy fasisztázásról, a horthysta restaurációról.
Külön felhívom a figyelmet egy fejezetre, amelynek címe: „Antiszemita jelenségek és zsidóellenes atrocitások a magyarországi ellenforradalom idején”.

Kádárék ezzel a kommunikációval igyekeztek visszaszerezni a nép bizalmát.

Ma sincs jobb technikájuk. Nem gondolják, hogy az ötven évvel ezelőtti módszer esetleg visszafelé sül el? Igaz, hogy az eszközök ma kifinomultabbak, de a lényegük nem változott.

Szabo | 2009. október 28. | 13:03:17

Pici magyarázatra szorulna, hogy a címben szereplő jelzőt pozitív, vagy negatív előjelűnek kell érteni?

Frakk | 2009. október 28. | 12:45:26

Dodona | 2009. október 28. | 07:46:56

"Csak az nem fér a fejembe, ha már Ádám magyar volt, honnan kerültek a levesbe a cigányok, zsidók, románok, tótok és egyéb kedves szomszédaink ?"

atwin | 2009. október 28. | 07:55:20

"Ádám magyar volt, és magyarokat nemzett, csak mikor megkísértette a gonosz, akkor korruptságában elkezdett törököket, tatárokat, szlovákokat, ausztrálokat és majákat nemzeni. Nyilvánvaló, így ezek a népek bűnben nemződtek, míg a magyar még a megromlás előtt nemződött, így tiszta nép lett."

Na, csak a tisztánlátás végett: Ádám gyermekei születési sorrendben: Káin, Ábel... Ennyit a tiszta magyarságról ;-)

Hajrá, Péter, hadd röhögjünk még ilyen jókat!

kations | 2009. október 28. | 12:15:08

Szégyen, hogy az ölünkbe hullott szabadságot túl sokan cigányozásra és zsidózásra használják. Tényleg csak ennyi tellik tőlünk? Esetleg valamiféle közös, előrevivő alkotás?

werkesi | 2009. október 28. | 12:09:18

Remek írás, pozsgásra röhögtem magam.
Legutóbb a disznócsülköt a zsidócipőkbe akción röhögtem ilyen jót, és remélem, hogy még egy-két Dunába lövésnél is tudok majd kacagni! :))))

Walden | 2009. október 28. | 12:03:37

nercon | 2009. október 28. | 11:16:56

Te jó ég, nercon, nehogy már szó szerint értsd. Esterházy nem használati utasítást ír, hanem irodalmat. És nem kivülállóként "vélekedik rólunk" így, hanem magyarként, az pedig igen nagy különbség. Ha választani kellene, százszor inkább E. P. "magyarellenességét" választanám, mint egyesek zászlóra tűzött és fennen lobogtatott magyarságát.

Törpe minoritás | 2009. október 28. | 11:49:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Binders | 2009. október 28. | 11:34:13

Azért valami itt kimaradt. A magyar fáraók 17,5°-ban határozták meg a víz forrási és minusz 17,5°-ban a víz fagypontját. A két végleti hőmérséklet közötti különbség 35° ami a felnőtt ember fogainak számánál 3-al több. Innen ered a három a magyar igazság fogalma. A Sz-fi-n-x = Sz-e-n-t? is tudományosan járható útnak tűnik, habár lehet hogy a Sz-fin-x átcsoportosítás helyesebb lenne mert ezáltal utalna a finnugor eredetre. Az x betűt talán megfelelőbben ksz betűvel kellene helyettesíteni, tehát a leányfejű oroszlán (orosz-lány) helyes neve: Sz-fin-ksz. Leegyszerűsítve Finksz amit könnyebben lehet kiejteni és megjegyezni.

nercon | 2009. október 28. | 11:16:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

heraklész | 2009. október 28. | 11:13:28

Ügyes.Kezdjük egy elmebeteg iró (Vasváry-Tóth Tibor)agyrémével, folytassuk egy müveletlen emberek között terjedő pletykával, és máris eljutunk két polgármesterhez akiken ütni akarunk egyet mert erre majd késöbb jó kis választási kampányt lehet felépiteni. Ezt az erőfeszitést pedig a szavazóink 0,1 %-a díjazni is fogja,99.9% pedig átmegy a JOBBIK-HOZ.

bo-56 | 2009. október 28. | 11:07:46

Már csak a pontosság kedvéért a kiválasztott nép és az Übermensch viszonyához: apró különbség, hogy a kiválasztott nép az egyistennel, Jehovával, Jahvéval, az Úrral, stb. kötött szövetség, tehát Úrként való elismerése által lesz bárki része, függetlenül attól, hová született, míg a náci szemlélet szerint valaki aszerint része vagy nem része az értékes emberi fajnak, hogy ki nemzette.

bo-56 | 2009. október 28. | 11:03:46

Nem mintha fontos lenne, csak mert rugóznak rajta itt a nagyokosok: itt a mama (a sárbogárdi Mányoki família) családfája a XVII. századig visszamenőleg:
http://manyoki.ementor.hu/csaladfak/sarbogard.htm

Borszívóügynök | 2009. október 28. | 11:02:56

Dodona | 2009. október 28. | 07:46:56

Hát úgy, hogy ők nem a Szíriuszról jöttek, hanem mindenféle más gyanús helyekről, fondorlattal tolakodtak be a transzportba...útközben, kijátszva az őrzők éberségét...

ejnye | 2009. október 28. | 10:53:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2009. október 28. | 10:42:41

A címben szereplő kérdésre Esterházy egyszer, kb. húsz éve, egy Csurka cikk kapcvsán reagált, épp a mamára hivatkozva, aki erről beszélt, és arról, hogy az Esterházyakra speciel nem vonatkozik az a hitleri megjegyzés, hogy a magyar arisztokrácia félig zsidó. Ennek ellenére a jobbos szemléletű ellen-Wikipédia, a Metapédia az ellenkezőjét állítja, innen terjedhet a "fontos információ".

bo-56 | 2009. október 28. | 10:42:39

Krece04 | 2009. október 28. | 09:52:49
"Aki nem ért velük egyet az bunkó, vagy fasiszta vagy egyszerűen csak sík hülye."

Nem kellene ilyen kirekesztőnek lenni: lehet mind a három egyszerre. Csak ez nem azon múlik, hogy egyetért-e, hanem hogy ért-e egyáltalán egyet is? Én úgy látom, van jónéhány, aki nagyon szeretné bebizonyítani, hogy nem.

Arra viszont én is kíváncsi volnék, mi a baj, Übüpapa vitatható, bár talán mégsem extrém véleményével?

kocsobur | 2009. október 28. | 10:37:47

Re#vauvau3(" Végre kiderült, hogy Esterházy zsidó.Azt, hogy Jézus viszont nem zsidó")


Talán éppen ez lehetett a múltban is a kettőjük közötti lényegi különbség , éppen a zsidóság általi megítélésükben..:)

medve1942 | 2009. október 28. | 10:36:51

Hát ez az, Hopkins... Igényes, remek polcdísz, elég fent. Lássa az intellektuális vevő is, hogy "tartanak" ilyesmit. De ott is marad. Ladenhüter, őrzi a boltot, ahogy Bécsben, Berlinben, Münchenben stb. mondják. Amit vesznek-visznek, az lejjebb van vagy asztalon, belelógatva a vevő szájába.
Fel'vidék - az Übermensch változatlanul Nietzsche-termék, de a Herrenvolk és a Lebensraum, az bizony valóban Mózes II. könyvében van először részletezve. De nem zsidó ötlet, inkább asszír, csak ők kevésbé foglalták írásba, és ha igen, senki se tudta elolvasni 1850-ig.

Hopkins | 2009. október 28. | 09:58:04

Ja és még annyit, hogy Esterházy jó író. Nagyon felemelkedő érzés Bécsben, Münchenben, Berlinben egy könyvesboltban levenni a polcról egy szépen prezentált, igényesen fordított Esterházy, Nádas, Vámos, stb... könyvet.

Hopkins | 2009. október 28. | 09:54:29

Kedves Uj Péter!
Köszönet, és újra csak köszönet. Tudom, nem lehet könnyű, de azért csak kitartást, és sok legalább ilyen jó írást kívánok mindannyiunknak.

Gondolataink találkoznak, csak Ön le is tudja írni. Az időszaki össznépi meghülyülés - hiszen nem mindig voltunk mi ENNYIRE LÖKÖTTEK - bizony igényli, hogy sokan fel is hívják rá a figyelmet. Biztosan egyetért azzal, amit Hankiss a szakértelem hiányával írt le, s ami az alacsony színvonalú igazgatás, kormányzás melett szélesebb értelemben az igényes gondolkodás, kutatás, elemzés hiányaként is értelmezhető.

A nol-nak üzenem, hogy most kivételesen én egy pillanatra kíváncsiságot éreztem a moderált übüpapa nézetei iránt. Szerencsére gyorsan elmúlt.

Krece04 | 2009. október 28. | 09:52:49

Ebből a cikből is látszik a bal-lib értelmiség fenhéjázó, lenéző, én vagyok az abszolút igazság birtokosa viselkedése.
Az "élcsapat" ugye.
Aki nem ért velük egyet az bunkó, vagy fasiszta vagy egyszerűen csak sík hülye.

Mensevik | 2009. október 28. | 09:50:24

Én már kúrvára unom ezt a ki zsidó ki nem zsidó kérdést.

Fogalmam sincs ki gerjeszti ezt a dolgot, de abba kéne hagyni, akárki is az.

Rá Dios | 2009. október 28. | 09:28:23

Nem értem, minden okos és sikeres magyarról be akarják bizonyítani, hogy zsidó? Vigyázat, még a végén sikerül! :-)

Walden | 2009. október 28. | 09:19:14

Nem szép dolog Uj Pétertől, hogy nyilvánvalóan ironikus céllal Vasváry-Tóth Tibortól idéz mottót. Szerencsétleneken ugyanis nem szokás nevetni. Néhány műve alapján bárki meggyőződhet arról, hogy Vasváry-Tóth úr meglehetősen szomorú állapotban van, és azonnali segítségre szorul:
http://magyaretimologia.extra.hu/magyarsageredet.htm
http://magyaretimologia.extra.hu/szotar.htm

Ezzel szemben azok, akik Esterházyt vélt vagy valós zsidósága miatt látni sem akarják a magyar szellemi pantheonban, egyszerűen hülyék.

vauvau3 | 2009. október 28. | 09:04:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gedeon_gi | 2009. október 28. | 08:52:43

Sosem foglalkoztam azzal Esterházy zsidó-e vagy sem. Egyáltalán senkinél nem gondolok erre, legfeljebb zsidó barátaimmal érintjük ezt a kérdést.
De ha most a NOL az antiszemitizmus kártyát kivánja dédelgetni, annak rossz vége lesz és csak ártani fog a magyar zsidóságnak, az biztos.

Dodona | 2009. október 28. | 08:46:41

Fel,vidék! | 2009. október 28. | 08:33:23
kiválasztott / übermensch

Minden népnek elidegenithetetlen joga hogy időnként kollektive meghülyüjjön.

Dodona | 2009. október 28. | 08:33:53

Kedves atwin, igy már minden világos. Már azt is értem, hogy a románok dáko-román eredetmítosza, amely ugye legjobb esetben is csak kb. 2500 éves miért annyira nevetséges. Amikor mi vagyunk maga az agyag, amelyből ősapánkat gyúrta a “Vagyok”.

Nem csak az autistáknak, hanem a fanatikusoknak sincs humorérzékük.

Fel,vidék! | 2009. október 28. | 08:33:23

hmmm...ha már ilyen komoly dolog kerültek a virtuális hasábokra...asszociáció... valaki meg tudná mondani nekem, hogy mi a lényegi különbség a németek "übermensch" fogalma és a zsidók "kiválasztott nép" fogalma között?

Komolyan érdekel, de kevés infórmációval rendelkezem a két témában...

kocsobur | 2009. október 28. | 08:28:48

Re#atwin ("(No, kéremszépen, ha valaki nem venné észre, vagy nem ismerné, ez az irónia, szarkazmus. NEM KELL KOMOLYAN VENNI! Azért lett írva, hogy nevessen rajta az ember, annyira lehetetlen hülyeség.")


Nézd a cikk példáját.Szerinted mi az irónia, szarkazmus, az amit Uj Péter ír vagy az a megfogalmazás hogy a "mi" Esterházynk is úgy Esterházy hogy "anyám zsidó, apám komcsi besúgó volt és én ebből/ezekből élek"?

Mert az utóbbiban van egy apró plusz.A tényszerüség.

nucleus | 2009. október 28. | 08:25:23

Szerintem meg a magyar egészségügynek egyetlen kiemelt feladata lenne: kozmikus sebességgel növelni a gyógypedagógiai, debilkezelési kapacitást, mert ezek egyre többen vannak szabadon.
A demokrácia egyik "vívmánya", hogy bárki mondhat bárakármekkora ökörséget, azért nem küldik kényszergyógykezelésre, hanem pl. megválasztják polgármesternek, vagy valamely másik eszement kiadja könyvben. És teljesen egyetértek, hogy a számosságuk növekedésével immáron a folyamatba beépített jelenség, hogy tetszőlegesen nagy állatsággal is lehet követőkre találni. Ennyi hülye van szabadlábon. Ez van.

17,5 fok. Szfinx. 3 a magyar igazság. Ezen az egy szerencsétlenen szerintem több pszichiáter lediplomázna simán és még fel se tudnák deríteni az elmebaja minden mélységét.

plebsz | 2009. október 28. | 08:21:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

atwin | 2009. október 28. | 07:55:20

Dodona:
Ádám magyar volt, és magyarokat nemzett, csak mikor megkísértette a gonosz, akkor korruptságában elkezdett törököket, tatárokat, szlovákokat, ausztrálokat és majákat nemzeni. Nyilvánvaló, így ezek a népek bűnben nemződtek, míg a magyar még a megromlás előtt nemződött, így tiszta nép lett. A bűnös népek aztán bűnös népeket nemzettek, s így lett a többi, amerikai, eszkimó, etruszk, római, stb. nép.

(No, kéremszépen, ha valaki nem venné észre, vagy nem ismerné, ez az irónia, szarkazmus. NEM KELL KOMOLYAN VENNI! Azért lett írva, hogy nevessen rajta az ember, annyira lehetetlen hülyeség.
Persze, mint más cikkekben olvastam, az irónia felismeréséhez egy bizonyos agyfunkció működése szükséges, ezért nem értelmezhető pl. autisták által. Jó, lehet ezt most pontatlanul írom, nem emlékszem tisztán. Lényeg, hogy aki nem ismeri fel ebben az iróniát, az nézesse meg az agyát.)

atwin | 2009. október 28. | 07:49:56

Jó, igaz, bár szerintem ez nem pontosítás, ez inkább kiegészítés: a kettő egymás mellett létezik. Ez, mit te említettél, mindig is hozzátartozott az élet ízeihez. Mikor felnevetünk egy vígjáték poénján, és gondoljuk, ilyen nincs, ekkore hülyeséget ki sem lehet találni, akkor biztosak lehetünk, az élet ihlette a komikumot.
Ez most azonban valami más. És olyan mély, vagy olyan magasságokba tört, hogy nem hogy a poéngyártás művelőinek okoz fejtörést, hogy hogyan éreztessék: amit mondanak, az túlzott, irónikus. Hanem ellehetlenítette az objektivitást is. Nem lehet úgy objektívnak lenni, s visszahúzni a kijelentések hosszát, hogy valamelyik tábor ki ne kiáltaná az embert XYZN-ellenesnek. Ez rossz így, nagyon rossz.

Dodona | 2009. október 28. | 07:46:56

Nekem mindig is gyanús volt az a szfinx ( szfinkter ? )
Csak az nem fér a fejembe, ha már Ádám magyar volt, honnan kerültek a levesbe a cigányok, zsidók, románok, tótok és egyéb kedves szomszédaink ?

kocsobur | 2009. október 28. | 07:44:52

Re#atwin ("Ez már nekem is feltűnt egy ideje, hogy oda az abszurd humor, az irónia és a szarkazmus. Nem lehet akkorát túlozni, hogy azt néhány ezren ne vegyék halálkomolyan")

Pontosítsunk. Nem lehet akkorát "túlozni", hogy aztán azt a valóság ne múlja azt is felül.
Mondhatni, a legborzasztóbb rémhír mára úgy hangzik:minden igaz.

kocsobur | 2009. október 28. | 07:41:47

"Napok óta tartja izgalomban a művelt magyar közvéleményt az az ország jövője szempontjából kétségkívül döntő jelentőségű kérdés, miszerint Esterházy Péter tényleg félzsidó-e? Hogy magyargyűlölő és kommunista, az zicher, ott nincs is vita, kerekedik a nemzeti konszenzus, de ez a zsidóság még billeg. Gyanús, nagyon gyanús."


Fogalmam sincs kinek "gyanús" és főleg miért ekkora spéttel..
De ebből is látszik, hogy a hivatásos rajongók és elutasítók döntő többsége el sem olvasta Esterházy műveit( Harmonia Caelestis, illetve Javított kiadás).

atwin | 2009. október 28. | 07:40:06

Ez már nekem is feltűnt egy ideje, hogy oda az abszurd humor, az irónia és a szarkazmus. Nem lehet akkorát túlozni, hogy azt néhány ezren ne vegyék halálkomolyan és vállalják aztán átszellemült magabiztossággal mások felé. Fel kell találnunk valami új fajta humort.

bo-56 | 2009. október 28. | 07:39:33

Kedves Übüpapa!

Szahart! Ha a pöcegödör tartalmát valaki az asztalra öntötte és épp lakomát akar belőle kínálni a népnek, akkor bizony ki kell mondani: bizony, szahar. Akkor is meg kell tenni, ha szellemi keretlegények győzködenk arról, hogy milyen ízletes és tápláló lakoma készül, hogy csakis ez a népegészségügyi problémák megoldása.

Mint tudjuk, bár voltak magas intellektusú, komolyzenén nevelkedett hóhérai is a III. Birodalomnak, azért a munka dandárját nem rájuk bízták. A pöcegödör tartalma tehát egyáltalán nem közömbös, bármennyire nem fennkölt feladat is ez művelt ember számára. Bizony, ha a személyzet kiment az utcára, a pöcegödörtisztító munkáját és az asztal letakarítását is fel kell vállalni.

staropramen | 2009. október 28. | 07:28:34

Konok kunok, gyanus szittyák
a jó magyart kitaszittyák!

Übüpapa | 2009. október 28. | 07:27:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

wright mills | 2009. október 28. | 01:22:21

de azért a rovásírás tetkó sem rossz cucc

HIRDETÉS

"Egyesek véleménye szerint a szfinx 17,5°-os szöget zár be a Kheopsz-piramissal. A három nagy piramis a gízai fennsíkon az Atya, Anya, Fiú magyar ősvallásból ismert szent hármasságát ábrázolja, melyből a Szentlélek természetesen hiányzik, mert eredetileg nem is tartozott bele a szentháromságba, csak a zsidó-keresztény egyház vitte bele (Atya, Fiú Szentlélekre változtatva az eredeti Atya, Anya, Fiú hármasságot), mert a zsidóknak az Anyára (a Boldogasszony- tiszteletre), a nőnemű istenségre, a nyelvükben még csak megfelelő szavuk sincsen. A három piramis mellett, Egyiptomban, ezen a szent helyen, a Szentlélek, a magyar lélek megtestesítője az oroszlán kellett, hogy legyen. S ez a szerepe a szfinxnek. (Ezt erősíti a 3 a magyar igazság és 1 a ráadás mondása. - Sz-fi-n-x = Sz-e-n-t?) A Magyar Szent Koronán a kereszt 17,5°-ra dől; és az esztergomi oroszlános kapu oroszlánjai 17,5°-os szögben állnak; a hun-magyar oroszlános életfák oroszlánjai pedig szintén 17,5°-ra vannak megdőlve a fa törzse mellett. (Lásd még: Szfinx.)" Mindez lábjegyzet Vasváry-Tóth Tibor Magyarságeredet című interdiszciplináris tudományos munkájában.

Napok óta tartja izgalomban a művelt magyar közvéleményt az az ország jövője szempontjából kétségkívül döntő jelentőségű kérdés, miszerint Esterházy Péter tényleg félzsidó-e? Hogy magyargyűlölő és kommunista, az zicher, ott nincs is vita, kerekedik a nemzeti konszenzus, de ez a zsidóság még billeg. Gyanús, nagyon gyanús.

Záporoznak a linkek, kommentek, topikok a legkorszerűbb infokommunikációs megoldásokon, megannyi okos érv, hasznos gondolat, és az ezekből kibomló lelkesítő víziók gomolyognak a szorgos és kompetens felhasználók révén. Nem először topik ez, jól emlékszem, volt már ilyen emelkedett pillanat a nemzet életében a kilencvenes évek elején, amikor közéleti hetilap - vagy mi volt az akkor - lamentált a kérdésen, sőt a bölcsészkaron oktató szociológus ismerős szerint a budai hegyvidékről érkező fiatal történészhallgatók igen határozott elképzelésekkel rendelkeztek a tárgyban, és így utólag elég nyilvánvalónak tűnik, hogy az akkori történészhallgatók értek mára politikuskorba, tehát téma újrafelvetése, digitalizálása mintegy szinte logikus, már ha ezt a jelzőt ebben a szövegkörnyezetben használni lehetséges.

HIRDETÉS

A folyamat legnagyobb vesztese - az ország teljes népességén túl - a magyar abszurd humor, tudniillik el lett ő lehetetlenítve mindenestül, a talaj lett kiszalajtva a lába alól, ki lett sajátítva az egész eszközrendszere cakompakk, és ha maholnap Besenyő Pista bácsi kiáll a Hősök terére arról kiabálni, hogy neki mindig igaza van, és hogy ezzel szemben mi a hülyeség, kérem, akkor nem visító röhögés lesz a reakció, hanem tíz százalék feletti eredmény a következő Szonda-kutatásban.

És ha humor, akkor tényleg a legjobbakkal érdemes dolgoztatni: a szocialista párt talán úgy gondolta, új lehetőségeket, frontokat, sőt dimenziókat (időkapukat! féreglyukakat!) nyithat meg a súlyos vereségre álló ütközetben, ha aktiválja két legkiválóbb alvóügynökét, Molnár és Meggyes polgármestereket, erre mi a közönség reakciója?

Molnár és Meggyes újabb népszerűségi pontokat szerez a Besenyő István-i politikai iskolának, és olyan, a magyarság jövője szempontjából talán még Esterházy Péter zsidóságánál is nagyobb jelentőségű kérdések kerülnek a letematizált közbeszéd homlokterének gyújtópontjába, mint például a magyar nyelv húszmilliárd éves eredete és a sátáni finnugorelmélet elsöprésének igénye egyetlen jól irányzott gumikalapács-ütéssel. Már előre izgulok, ki lesz a Boborján a következő jelenetben?

Az önkormányzati szféra szellemi potenciálja kimeríthetetlennek tűnik, a közönség pedig milliárd éves múltjából táplálkozó, az univerzum legintelligensebb régióiból átsugárzott, az élettelen és riasztó nyugati racionalizmust 17,5 fokos szögben keresztül húzó, hiperérzékeny tudati állapotban figyel.

Címkék: szerda
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    65 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS