vargabetű | 2010. szeptember 1. | 23:34:29
Taliga,
Nem csak a lovassportban törtek előre a gyengébb nem képviselői, hanem a kutyás sportokban is, sőt általában az állatkiképzők (delfin, mentő-, keresőkutyások, stb) is nők. Miért? Mert genetikailag sokkal nagyobb az empatikus készségük, mint a férfiaké. Azaz jobban ráéreznek a négylábú sporttársaik, munkatársaik aktuális hangulatára, gondolatára, jobban elcsípik a jutalmazás, segítségadás, stb. pillanatát. Ezáltal - és pusztán ezáltal - jobb az állatokkal nyújtott teljesítményük. És mindezen sikeres nők éppen ezért a nőies nők. A férfias érzelmi beállítottságú nőknek nincsen meg ez az emocionális plusz.
Amúgy nem csak az állatos sportok nőiesedtek el, hanem pl. az állatorvosi szakma is. A rendszerváltáskor 100 állatorvostanhallgatóból 95 fiú volt, 5 lány. Ma 80 lány mellett 20 fiú leledzik.
Overdose-ra visszatérve biztosan nem véletlen, hogy a korábbi munkalovasával B.Barbarával kitűnő volt a kapcsolata.
Én Mikóczy helyében most egy lópszichológus, suttogó tanácsát (pl. Monty Roberts) kérném, hogy miként vezessék be Dózit a rajtgépbe legközelebb és általában katasztrófa nélkül.
taliga | 2010. szeptember 1. | 22:10:46
virdzsyke | 2010. szeptember 1. | 19:15:42
Kedves virdzsyke!
"de én inkább megfordítanám aa kérdést: miért van az, hogy Európában szinte nincsen fiú lovas az utánpótlásban?"
Na latja, magacsksa is mar egy tipikus noi gondolkodassal megaldott ifju holgy. Ugyanazt kerdezi mint en, de ugy kezdi, hogy megforditja a kerdest...!
(A lenyeget tekintve teljesen mindegy, hogy miert csak lany latni a lovak korul, vagy miert nincs fiu...!)
Nem tudom, ezert kerdeztem, hatha maga tudja, vagy van otlete!
Pedig egy loval, vagy barmely mas allattal valo foglalkozas rendszeresseget, odaado figyelmet es felelosseget jelent. Ezek szerint a lanyok a fenti tulajdonsagoknak jobban meg akarnak, tudnak felelni, mint a fiuk. A fiuk talan inkabb jatsszak a hulye internetes jatekaikat, mint egy nem kifejezetten AXE szagu istalloban a lovakat tisztaba tenni...!
Nezze meg a nemet dresszoer valagotottat. 80 %-ban nok nyerik az olympiai ermeket es a vilagbajnoksagokat. Ott is ez a tendencia.
virdzsyke | 2010. szeptember 1. | 19:15:42
taliga | 2010. szeptember 1. | 18:55:19
én nem akartam szakértőnek látszani, csak megírtam, amit gondolok és amit hallok... én is hobby szinten csinálom a dolgot, néha kinézek lovira, és interneten követem a lóversenyt...
és hogy a lányok miért foglalkoznak a lovkkal? passz. nekem családból jön, apám volt a lóbolond (mai napig az), én úgy nőttem fel, hogy már három éves koromban vittek ki a lovardába, a többi meg jött magától. Szerintem abban lehet valami, hogy a lóval törődni kell, kikapcsolódást jelent, szórakoztató mint sport; én úgy tapasztaltam eddig, hogy a lovardáknak jó a hangulata, az ottaniak nem idegbetegek, mint jópáran a mai kis világunkban...
de én inkább megfordítanám aa kérdést: miért van az, hogy Európában szinte nincsen fiú lovas az utánpótlásban? a lovaglás eredetileg a férfiak dolga volt anno nem? Gondolok itt a mezőgazdfasági munkára és persze elsősorban a hadseregre... most pedig, ha kimegyek a lovardában, elvétve, ha látok 1-2 férfi lovast...
taliga | 2010. szeptember 1. | 18:55:19
virdzsyke | 2010. szeptember 1. | 17:34:06
Mivel nekem sok fogalmam nincs a lovakrol, magacskanak mazlija van, mert olyan meggyozo volt, elhallgattak a teljesen amatorok.
Nekem a loverseny csak hebe-hoba egy-ket ugetot, vagy galoppversenyt jelent, de ettol meg nem mernek "szakemberkent" fellepni.
Kedveskem, nem baj, hogy irt. Csak szeresse a lovakat tovabbra is.
Egyet nem ertek! (Az eleten kivul...)
Miert van az, hogy Europaban mindenutt a lovakkal foglalkozo, ifju utanpotlas, szinte kivetel nelkul LANY???????
Mi tetszik a lanyoknak az istallot ganezni, a lovakat (kancat is, nemcsak csodort...)kefelni, rendbe tenni...?
Szamomra rejtely (onmegvalositas, ha mar utaljak a focit...?)
virdzsyke | 2010. szeptember 1. | 17:34:06
hmm... ha a szakember nekem szólt, akkor az hízelgő... 16 éves lány vagyok, hobbilovas, és érdeklődöm a lóverseny iránt. csak hajlamos vagyok sokat pofázni, ennyi=) ha nem akkor bocs, hogy magamra vettem...
Vogelweide | 2010. szeptember 1. | 17:29:24
Aki a lovakat butának tartja annak nem a lóversenyt kellene látogatnia, hanem az istállókat. Tíz év almozás, csutakolás után, majd ha lesz némi rálátása az lovak viselkedésére, akkor visszatérhet...
adamant | 2010. szeptember 1. | 16:45:49
Csalódtam volna, ha nincs néhány szakember.
A vitás kérdések eldöntésére javaslom kérdezzük meg a Csurkát...
:)
vargabetű | 2010. szeptember 1. | 16:26:05
Egyetlen lefizetett lovász az indítóhelynél elegendő a ló megbokrosítására.
virdzsyke | 2010. szeptember 1. | 16:03:26
4.)az,hogy a starter nem indította el a versenyt nélküle, elvileg szabálytalan, de gyakorlatban minimum megkövezték volna, ha Overdose nélkül megy el a mezőny. Így sem volt jobb, de ha Dózi kimarad a futamból, abból óriási botrány lett volna. A ló nem volt olyan formában, és ezt jelezte is a maga módján. Én nem gondolnám, hogy szándékosan szabotálták volna a lovat különböző eszközökkel. Overdose fél Európa kedvence, mindenki akarta, hogy induljon.
5.) még valami. a ló NEM hülye állat. Egyike a legintelligensebb fajoknak, és mindenre érzékenyen reagál. Az angol telivérek ebből a szempontból pláne érzékenyek:a legkisebb változásra is hevesen tudnak reagálni, legyen az környezeti változás vagy csak egy új típusú abrak.
6.)a párizsi futásról...Dózi elsőre végigfutotta a teljes távot, beleadva apait-anyait. Egy ilyen verseny után a legtöbb lónak napokra van szülsége regenerálódni, nem egy-két órára! Ha újrafutja, nem hogy nem dönt pályarekordot de az utolsó után ballag be a célba.
7.) miért kell bevonni a politikát még a lóversenybe is?
Végezetül annyi, hogy biztos vagyok benne, hogy Overdose előtt még sikeres jövő áll a ménesbe menés előtt. Bízom benne, hogy Baden-Baden volt a mélypotn, és innentől a ló formája továbbra is folyamatosan javulni fog. Én idén a párizsi futást korainak tartanám: a lónak még két éve van pályán, nem kell kokáztatni.Mert ha Párizsban veszít, akkor onnan már nagyon nehéz a visszaút.
hajrá,Dózer! Egy ország áll mögötted. Még mindig.
virdzsyke | 2010. szeptember 1. | 15:46:53
1.) a ló 15 hónapot laborált, hónapokig be volt zárva, nem edzett, leromlott a kondija. Olyan betegségből jött vissza, ami a lovak 60%át elviszi. Az is csoda, hogy életben van, hogy emellett versenyezni is képes pedig elképesztő. Ezért tisztelet a csapatnak, hogy időt és pénzt áldozva a lóra nem siettették a gyógyulást, türelemmel kivárták, amíg a ló odáig ért, "hogy ő kérte, hogy futhasson." Hogy ennyi kihagyás után még nincs a régi formájában, nem meglepő.
2.)attól, hogy ezt a versenyt elvesztette, én nem gondolom, hogy az emberek finnyogva mutogatnának rá, és főleg nem gondolom, hogy a>csodaló<jelző eltűnne mellőle. A vasárnapi verseny minden körülménye a győzelem ellen szólt, ennyit lehetett belőle kihozni. Ha ezek után ismét nyerni fog és visszatér a régi formájához, akkor viszont csak még tovább fog erősödni a>csodaló-mítosz<, hiszen visszajönni egy ilyen betegségből és még nyerni is nem hétköznapi dolog.
3.) aki a zsokét szapulja, csinálja jobban. Soumillon a világ legjobbja, nem hülye, tudja, hogy mit csinál. A kapucnit azért húzta le korábban a ló fejéről, mert azzal együtt ellenszegült, és ő felfogta, milyen következményekkel járhat, ha a ló „vakon”elszabadul. Annak ellenére nem szállt ki, hogy a ló 3x ledobta és megsérült, hanem igenis végiglovagolta a versenyt. Mikor látta, hogy nem nyernek, nem hajszolta a lovat, hanem felállt rajta. Így egyrészt a lóban is kevésbé marad meg a vereség érzése, hiszen ő nem tett meg mindent a győzelemért, valamint kevésbé fáradt
vargabetű | 2010. szeptember 1. | 15:36:03
csak kiegészítésként: az ultrahangos riasztót az emberi fül nem hallja, ellenben halláskárosodást okozhat, ha a fülhöz közel tartva kapcsolják be.
Nem kell tartósan bekapcsolva tartani, hogy idegfrászt kapjanak tőle az állatok, elég egy egy rövid hanghatás is a hatáshoz.
vargabetű | 2010. szeptember 1. | 15:28:50
Semmiből nem áll egy lovat megbokrosítani. Pl. elég egy kutyariasztó ultrahangos kütyüt a zsebben(!) bekapcsolni. Csak a közelálló ló riad meg a pár méterre állók már nem, ill. csak enyhén. Ilyen manipulációt pl. startgép közeli kameraállásból felvett videóról meg lehetne állapítani, mert valamennyi ló füle hátracsapódik a hang hallatán. De megugrani csak a közelálló ugrik meg. És pl. valamilyen spray-t is el lehet pöffenteni észrevétlenül a ló orra előtt, ami sprickolást már nem biztos, hogy közeli kamera ismeretében bevállalna egy lovász. Meg is lehet szúrni egy lovat, stb., stb... De miért is nincs bekamerázva az indítóhely?
Kispej | 2010. szeptember 1. | 13:40:16
Senki ne húzza a száját. Rendkívül hálásak lehetünk Overdose-nak és Mikóczy Zoltánnak, hogy végre olyan hírek is eljutottak Magyarországról a nagyvilágba, ami nem TV székház felgyújtásról, korrupcióról, masírozó nácikról, félmillió forintos pohár sörről vagy taxiszámláról számolnak be. Mert vegye mindenki tudomásul: nincs olyan jó hírünk külföldön, mint ahogy azt hinni szeretnénk.
Kispej | 2010. szeptember 1. | 13:27:33
Semmi vész, köszi... Ilyen szempontok is vannak, ha az emberre rábíznak egy több millió dollár értékű lovat, plusz ugye az állat szeretete. Meg kellene kérdezni a zsokét is, de a belga csak annyit mondott a Racing Post-nak (angol lóversenyújság), hogy inkább nem mond semmit, a tanulságokat leszűri ebből a futamból. Elég diplomatikus, és azután mondta, hogy kvázi megvádolták a rosszul időzítette kámzsa levétellel. Határozottan állítom, hogy elővigyázatosságból tette, mert már akkor érezhette, hogy valami nem stimmel, amikor kikentrézett (kivágtázott) vele a starthoz. Overdose nem akart versenyezni. És kész. Van ilyen. Kivételes szerencse is kell ahhoz, hogy egy ló megőrizze veretlenségét.
A lovak eszéről amúgy csak annyit, hogy szegénykéim elég buták. Nagyon szertjük őket, de nem az eszükért. (Oké, lehetnek okossabbak is, de az átlagos fejű ló, Overdose ilyen, buta.) Esetleg idős korukra pallérozódnak ki annyira, hogy azt hisszük okosak. Pedig csak rutinosak addigra. Az más kérdés, hogy a lelküket is kiteszik azért, hogy nyerjenek. Ha kell meg is halnak.
baker_ | 2010. szeptember 1. | 12:49:01
revidiálom magamat, mert félreértettelek...szóval az első kapucnilevétel hiba LEHETETT a tulaj szerint, ez hangzik el a felvételen. Amit te írsz, abban igazad van, bocs.
baker_ | 2010. szeptember 1. | 12:45:58
Kispej | 2010. szeptember 1. | 12:24:35
"A zsoké nagyon jól tette, hogy levette Overdose fejéről a kámzsát!"
- Mikóczy a te állításodnak a szöges ellentétéről beszél a ma reggeli interjújában, kétszer is:
http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/09/01/08/Nem_csodalo_tobbe__oda_Overdose_veretlensege.aspx
Kispej | 2010. szeptember 1. | 12:40:11
Vogelweide
Nem tudom ugyan, hogy mitől sztrázsoké az, aki annyira nem tud kontaktust teremteni a lóval hogy az háromszor is ledobja rajt előtt, de mindegy. Nem egyformák sem az emberek, sem a lovak. Lehet, hogy más lóval ez a zsoké jól kijön, de HOGY DÓZI UTÁLTA, AZ BIZTOS. Ezt időben észre kellett volna venni valakinek - legalább a zsokénak, ha annyira sztár - és visszatérni a régebbi, jól bevált lovashoz.
Ilyen kommentre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy "égtelen nagy baromság". Vannak tréning lovasok és vannak zsokék. Vannak zsokék, akik felülnek tréningben is, de ez nem jellemző. (Mellesleg biztos, hogy Soumillon is ült rajta tréningben.) Egy lónak tökmindegy ki ül a hátán. Nem azért dob le valakit, mert nem tud a lovas kontaktust teremteni a lóval. Ideges volt, valami zavarta, rossz napja volt. Egy galopp lóról könnyebben leesik az ember, mert kb. húszcentis kengyelszíjat állítanak a zsokék. Ha meg nincs a lába a kengyelben, akkor azért könnyebb leesni. Ez nem póniklub. Soumillon a világ egyik legjobb lovasa.
Fogalmad sincs az egészről, csak okoskodsz össze-vissza. Mélyen hallgatnod kellene és azzal foglalkoznod hogyan titkolod el félműveltségedet.
Kispej | 2010. szeptember 1. | 12:24:35
Sokan úgy kezdik a kommentjüket, hogy "nem értek a lóversenyhez, de..." és égtelen baromságokat írnak. Hanem értek valamihez, nem szólok hozzá.
A ló igenis buta állat. Hagyjuk a romantikus sztorikat.
A zsoké nagyon jól tette, hogy levette Overdose fejéről a kázsát! Érezte, hogy a ló nyugtalan, ha leveti a hátáról a lovast, és eltakart szemmel szabadra kerül, végzetes balesetet szenvedhetett volna.
Overdose nem tudott nyerni, mert ilyen a lóverseny. Nem nyerhet mindig.
Aki a virslis kommenteket írta, az egy lelketlen gazember.
Aki a baromságokat, annak azt ajánlom kezdje vasárnaponként a Kincsem Parkot látogatni. Albertirsai út 1-3. A Pillangó utcai Metrónál. Majd ha tíz év műlva lesz némi rálátása a sportra, akkor jöjjön vissza kommentelni.
Éljen Overdose! Éljen Mikóczy Zoltán!
red bull | 2010. szeptember 1. | 09:21:03
Már rég virslit kellett volna csinálni belőle!
Vogelweide | 2010. szeptember 1. | 05:56:55
Dózinál csak az volt a szempont, hogy a sztárlovat sztárzsoké lovagolja és ne az, akivel együtt érez, együtt mozdul ÉS EZ ÓRIÁSI HIBA VOLT.
Nem tudom ugyan, hogy mitől sztrázsoké az, aki annyira nem tud kontaktust teremteni a lóval hogy az háromszor is ledobja rajt előtt, de mindegy. Nem egyformák sem az emberek, sem a lovak. Lehet, hogy más lóval ez a zsoké jól kijön, de HOGY DÓZI UTÁLTA, AZ BIZTOS. Ezt időben észre kellett volna venni valakinek - legalább a zsokénak, ha annyira sztár - és visszatérni a régebbi, jól bevált lovashoz.
A ló nem versenyautó! A lovat is "emberszámba" kell venni. :) Figyelembe kell venni a ló érzelmeit, hozzáállását is, mert más nem futhat helyette, még a zsoké sem.
jobberproletar | 2010. szeptember 1. | 01:01:32
johat attol meg, hogy jol lovagol, lehet hulye a zsoke
svédmalac | 2010. szeptember 1. | 00:05:50
Én csak egyet nem értek. MIÉRT kellett levenni a sisakot vagy mit a fejéről, mielőtt a boxba beállítják??? Előtte semmi baja nem volt. Vagy tudta, hogy Baden-Baden-ben van sztárok között? Mert akkor inkább egy Teddy-féle sakkversenyen kellett volna indítani :-)
baker_ | 2010. augusztus 31. | 23:12:54
adamant
én nem vagyok szakember, de itt egy korabeli cikk a párizsi futamról, némi magyarázattal a tulaj meg a tréner részéről:
http://sportgeza.hu/sport/2008/10/05/overdose_hiaba_nyert_parizsban/
pl.: "(...)a "franciák üdvöskéje" rossz startot vett, és "benne maradt a verseny", míg a magyar ló mindent kiadott magából. Ha most újraindul a verseny, az egyszerűen nem szabályos, mert "nem lennének meg az egyenlő esélyek."
macskajaj | 2010. augusztus 31. | 20:44:51
"sprinterek nem fáradnak el egy távba,ha jó formában vannak egymás után meg tudják futni a távot"
- megint nagyon tévedsz, kipattannak a fejedből dolgok és azt adod elő tényként...az utóbbi hetek Overdose-ról szóló híreiben bennevolt az is, hogy pl. a pozsonyi futása után annak örült a tulaj, hogy a korábbi egyhetes hullafáradtságának nyomát se látta, hanem már a versenyt követő második napon könnyű munkát végezhetett a ló, pontosan azért, mert a zsoké direkt nem hajtotta ki a futamon... Ebből vond le a konzekvenciákat, hogy mennyire terhel le egy versenylovat egy olyan verseny, ahol teljesen kifuttatják a lovat...
Nantal | 2010. augusztus 31. | 22:09:53
...hmm...!
...a - talán - legfontosabb, hogy "...A balul sikerült vasárnapi verseny után Overdose hétfőn hazatért a Dunakeszin található alagi istállójába..."
...a gyors hazatérés sokat "alapozhat" a jövőt illetően...!
Gattika | 2010. augusztus 31. | 21:49:25
Ja még annyit, Suboric is észrevette a végefelé hogy vmi nem stimmel, nézegetett hátra, nem hajtotta ki a lovat!! Éles versenyben a szakértők szerint óriási rekordot futott volna ebben a ki tudja hányszázéves történelmű legendás versenyben. Iszonyatos pech volt.
adamant | 2010. augusztus 31. | 21:14:17
Hallo baker, macskajaj,
azért már ne akarjátok nekem bedumálni, hogy egy ló nem képes pár órán belül még egyszer startolni???!!
Egy csomó sportágban van megismételt rajt (úszás, futás, stb .) hát akkor egy LÓ, legyen már képes kétszer elindulni 2 óra alatt...! (Elképzelem, hogy egy csatában a ló egyszer megáll és aztán nincs tovább...!)
:(
Gattika | 2010. augusztus 31. | 21:14:15
macskajaj!
7 ló futota le vele a távot. Olvasd el a futam alatti (http://www.youtube.com/watch?v=f2doCAS1Kvk) eggyik kommentelőt aki a helyszinen látta hogy Overdose, a később lefutott futam után!!!! helyesbitett időnél (52.4) két tizeddel jobbat 52.2 futott,(ezt a népszabadság is megírta anno) ami megegyezett volna pályarekordal. Óriási blama lett volna versenyrekordnak nyilvánitani egy érvénytelenített futást. A francia szervezők intézkedtek.
grifiel | 2010. augusztus 31. | 20:51:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
macskajaj | 2010. augusztus 31. | 20:44:51
baker
szerintem meg overdose volt az egyetlen aki végigsprintelt,másik két ló vele futott 2/3 távig aztán lassan kieresztettek.amint lefújták az inditást a versenyóra is megáll,csak a kontrollóra megy tovább,ami nem hivatalos igy az időt is fenntartással kell kezelni.ha akarják újra mehetett volna a megismételt futamon,sprinterek nem fáradnak el egy távba,ha jó formában vannak egymás után meg tudják futni a távot(v.ö.magyar kajakoslányokJanics 5 arany egy napon belül) vagy úszók.de itt nem a lóról irtam igazán,hanem a tulajok és a média viszonyáról a vereséghez,
baker_ | 2010. augusztus 31. | 20:00:41
macskajaj | 2010. augusztus 31. | 18:56:04
Rosszul emlékszel, Párizsban nem állt meg mindenki, kb a fél mezőny végigment, mert a töketlen franciák nem voltak képesek időben jelezni a problémát a zsokéknak. Ez nagyban közrejátszott abban, hogy több társával együtt versenytempóban futotta végig a távot, és ez vezetett oda, hogy inkább (helyesen)nem indították el a pár órával későbbi megismételt futamban, mert lesérülhetett volna. Valamint ne csúsztassál, nem "beírtak neki egy szép időt", hanem tizedre ugyanolyan időt futott, otthagyva mindenkit, mint a későbbi hivatalos győztes, alig maradva el a pályarekordtól. Itt nézheted videon: http://www.youtube.com/watch?v=f2doCAS1Kvk
Ja, és továbbra sem tud beszélni, hogy ő mikor akar, és mikor nem akar futni. Ez ilyen öntörvényű állat, láthattad ezt rajta vasárnap is.
elemzo | 2010. augusztus 31. | 19:52:58
Egy értelmes lónak is kb. egy év kell ahoz hogy teljesen megbízzon a gazdájában (ha az egyáltalán képes a lóhoz közelkerülni, és nem sporteszközt lát benne).
Hihetetlen dolgokra képes egy értelmes fajtájú ló (nem egyformák), itt erre terjedelmi okból nem térnék ki, de mivel kutyáim mindig voltak van összehasonlítási alapom. Nem látszik a törekvés arra hogy a versenylovak tartási körülményei ideálisak legyenek (nincs rá hely, és idő), ha idegileg kikészül, mert érzékenyebb mint az átlag, akkor sikertelen lesz és kikerül a rendszerből, mintha ő lenne a hibás.
elemzo | 2010. augusztus 31. | 19:48:55
Vogelweide | 2010. augusztus 31. | 17:32:26
Neked van igazad. Az emberek egyébként nem is ismerik a lovakat általában, akkor sem ha lovas versenyzők, vagy a lósportban dolgoznak.
Nincs rá hely, idő és alkalom hogy képesek legyenek megismerni a lovat és igényük sincs sokszor rá.
A tartási körülmények a lónak sem teszik lehetővé hogy nyugodtan éljen, és képes legyen megismerni az embereket (bezártság + mozgás akkor ha munka van).
A versenylovak értékük ellenére sem kapják meg a szükséges nyugodt környezetet, mert féltik őket mindentől.
Ennek a következménye az ideges alapállapotú ló, aki nem bízik az ismeretlen lovasban. Nincs ezen mit csodálkozni.
mirmolya | 2010. augusztus 31. | 19:45:11
kedves Romhányi úr!
miért írja azt, h Overdose eddig nem tudott bizonyítani Group I-es versenyben? hiszen mi történt akkor, amikor "Overdose Párizsba ment"? nagyon kérem, h a tényeket ne ferdítse el!
köszönettel,
egy Overdose rajongó, aki az Ön "Overdose Párizsba ment" című írása után lett többek az...
nevezo | 2010. augusztus 31. | 18:56:55
Szegény ló, biztos nézi a tévében a magyar focit.
macskajaj | 2010. augusztus 31. | 18:56:04
baker
azért mertem sportolókkal példálózni,mert a cikk és a tulajdonos ruházta fel(nem először)emberi tuéajdonságokkal Dózit("Tudta,hogy feladták a versenyt"irják.tán megmondták neki?és ő megértette?ha igen akkor miért futott jó 800 métert?Hobbiból?Párizsban mindenki megállt kivéve őt aki ellenfél nélkül futotta le a lefújt versenyt,majd utólag beirtak neki egy klassz időt!De abban egyetértek-mint irtam-ha egészséges versenyezzen és ha tud nyerjen ha nem tud akkor meg annyi,aki rá fogadott az szidhatja is.Mint összes más versenytársát.Mert ettől verseny a lóverseny is.Hogy más is fut és más is nyerhet.
Vogelweide | 2010. augusztus 31. | 17:32:26
Az első hozzászólás a lényeg.
Egy ló, még a kutyánál is értelmesebb. Egy intelligens, érző, szeretni és gyűlölni képes állat. A gazdájáért képes halálra futni magát, kimenti veszélyből stb. Ha egy ló valakit háromszor ledob a hátáról, azt nem tekinti gazdájának. Ott kellett volna feladni, a harmadik ledobás után. Illetve olyan embert ültetni rá, akivel "baráti" kapcsolatban van.
jobberproletar | 2010. augusztus 31. | 16:37:29
ha nem jo semmire, en szivesen befogadom! talan meg penzt is adok erte! szeretni kell elsosorban az allatokat, akkor teljesitenek....ugy mukodnek, mint az emberek!
tavi görény | 2010. augusztus 31. | 16:18:00
Ennek a történetnek több olvasata van:
1. Jobbikos elmélet: az izraeli titkosszolgálat egy szabadkőműves ügynöke (Slota keresztfia amúgy!) csempészte be azt az anyagot Bauer Tamásnak, aki azután egy éjszaka lesprézte az igaz magyar lovat! Gyalázat!
2. Fideszes verzió: nyolc év nemzetellenes szoclib politika az ok. A megrontott magyar levegőből ez a nemes paripa beszippantotta mételyt, és rövid időn belül lerontotta teljesítményét. Az a pár sikeres eredménye annak volt köszönhető, hogy Orbán Viktor istállójában látogagatta meg a Nemzeti Együttlovaglás eme csodalovát.
3. MDF-es okfeltárás: Teljesen egyértelmű, hogy a 70-30 arányban korrupt nagypártok áldozata ez az igaz magyar ló! Ráadásul a zabot nem a Bokros-csomagból tették elé!
4. MSZP-magyarázat: A fidesz az élet minden területén kártékony politikát folytat, semmibe veszi a jogistállói normákat, a patkolást is Orbán Viktor emberei végzik. Kész csoda, hogy Overdose még életben van.
5. LMP-sóhaj: ez az eset is jól példázza, hogy ökológia szemlélet nélkül még a legjobb teljesítmények is elérhetetlenné válnak. Sólyom László hivatalban maradása esetén mindezt elkerülhettük volna, de a nagy pártok aknamunkáját már semmivel sem lehet megtörni, kivéve, hogy figyelembe vesszük, miszerint Lehet Más a Patkolás.
gope | 2010. augusztus 31. | 16:03:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
gope | 2010. augusztus 31. | 15:59:34
herqles | 2010. augusztus 31. | 07:06:43
Nem értek a lovakhoz. De úgy vélem, ha háromszor is ledobja a zsokét, akkor nem a lóban van a hiba. Ha a ló érzi, hogy "emberszámba" veszik, már a szemén látszik mennyire hálás.
A cikknek ez a része véleményem szerint a lényeg.
"Tény, hogy a zsoké túl korán vette le a ló fejéről a szemét eltakaró kámzsát". Szóval a zsoké is hatalmasat hibázott, nem értem, hogy nem tudta, hogy mi lesz a következménye.
Valami nem ok. Overdose körül. A zsokét is folyton változtatják. A patáját elveszti stb. Én sem értek a lóversenyhez, de ez az o. ügy a magyar foci analógiáján, edzésen , barátságod meccsen jók vagyunk, élesben nem.
nimród | 2010. augusztus 31. | 13:17:40
"...ezért is Gyurcsány, a kommunisták és a zsidók lesznek felelősek!"
Meg niemand.
gyozike | 2010. augusztus 31. | 13:08:10
Kit érdekel az óverdóz? Vagy ez is Nemzeti Ügy? Mer az más.
Meadow | 2010. augusztus 31. | 12:48:04
Abból kéne virslit csinálni,aki ilyeneket ír erről a csodás lóról!!!
baker_ | 2010. augusztus 31. | 11:48:59
macskajaj | 2010. augusztus 31. | 08:29:56
egy lovat nemlehet versenyre "hangolni", pláne nem Overdose-t. Vagy akar menni, vagy nem. Ő nem ember, nem tud beszélni, hogy akar-e éppen akkor és ott versenyezni, mint a teniszezők akiket felsoroltál. Azt sem tudja megmondani, hogy hajlandó-e kapucni nélkül beállni a startgépbe, ezért rakják rá mindig, a tulaj szerint most ez (is) lehetett a tortúra oka, hogy korán levették. Ja, még valami: nem mi kiáltottuk ki esélyesnek, hanem a német szakmai közvélemény a fogadóirodákkal együtt, az eddigi nemzetközi karrierje alapján.
Egyébként futott már csúcsmezőnyben az élen, 2008-ban Párizsban(visszalőtték a futamot), amely esemény idén október elején lesz, szerintem azon el fogják indítani, mert már nem teher a veretlensége, mostmár futhat "pénzért" is.
baker_ | 2010. augusztus 31. | 11:35:38
macskajaj | 2010. augusztus 31. | 08:29:56
egy lovat nemlehet versenyre "hangolni", pláne nem Overdose-t. Vagy akar menni, vagy nem. Ő nem ember, nem tud beszélni, hogy akar-e éppen akkor és ott versenyezni, mint a teniszezők akiket felsoroltál. Azt sem tudja megmondani, hogy hajlandó-e kapucni nélkül beállni a startgépbe, ezért rakják rá mindig, a tulaj szerint most ez (is) lehetett a tortúra oka, hogy korán levették. Ja, még valami: nem mi kiáltottuk ki esélyesnek, hanem a német szakmai közvélemény a fogadóirodákkal együtt, az eddigi nemzetközi karrierje alapján.
Egyébként futott már csúcsmezőnyben az élen, 2008-ban Párizsban(visszalőtték a futamot), amely esemény idén október elején lesz, szerintem azon el fogják indítani, mert már nem teher a veretlensége, mostmár futhat "pénzért" is.
Anon | 2010. augusztus 31. | 11:03:25
Egyáltalán miért kell a kámzsa ?? A többi lovon nem látni ilyet nem lehet hogy ettől akadt ki ??
Szamok Embere | 2010. augusztus 31. | 10:36:47
A ló nem tudta. A ló a növényevők között is viszonylag buta állat.
shamil baszajev | 2010. augusztus 31. | 10:12:32
Legyen belőle virsli! Magyarosan!
egy niemand | 2010. augusztus 31. | 09:48:37
Overdose a "Nemzet Lova!", hiszen a magyar nagyvállalkozók (Járai és tsai) "nemzeti tulajdonban" tartották. Jó magyar szokás szerint bűnbakok már vannak! Nem akarok kipírt lenni, de eljutunk odáig, hogy ezért is Gyurcsány, a kommunisták és a zsidók lesznek felelősek! Jaj, szegény Magyarország...
Hmmmm | 2010. augusztus 31. | 08:44:42
okos ló ez az Overdose.
érezte, hogy semmi esélye, nem akart leégni.
ennyi.
Terminátor | 2010. augusztus 31. | 08:38:59
Lehet hogy Orbán Viktort kell rárakni.
tobias2 | 2010. augusztus 31. | 08:33:10
Moderálási alapelvek- komment törölve -
macskajaj | 2010. augusztus 31. | 08:29:56
Ez az egész ügy teljesen magyaros!
'.Adott egy jó képességű ló,akit ügyes menedzseléssel(megfelelő ellenfelek és versenyek beiktatásával)veretlennek sikerült megtartani.Soha nem nyert még azonban csúcsversenyt.
2,Szerencsétlenül megsérült és 15 hónapig(félre)kezelték
3.Véger visszavitték a versenypályára,mert már lassan kiöregszik a sprinterkorból és lényegében anélkül hogy bárki tudta volna milyen a formája
kikiáltották eseélyesnek
4.Az elkezelt és kicsit elkényeztetett állatot nem sikerült ráha ngolni a versenyre,de igy se vallott szégyent egy kiegyenlitett mezőnyben.
E+nnyi történt,véget ért egy részben mesterségesen létrehozott helyzet.Normális prifi sportolóknál bárki kikaphat(Federer,Nadal,a Bayern vagy a Real esetleg Phelps ,Schumivagy múlt héten a sprinterkirály Bolton is).Egy perc szösszenet után megy minden tovább,jön a következő verseny.És a legjobbak a sok versenyből mindig a legtöbbet hozzák ki,de nem mindig nyernek.
Ezt kellene csinálni Overdose-al is.Ha egészséges nem taktikázni,hanem minél több versenyen inditani,kisebben nagyobbon.Ahol tud nyerjen,ahol meg kikap hát kikap.Mert erről szól minden sport,még a lóverseny is.
Kis országunk mindig túlsztárolja kevés sporttehetségét.Pláne azokat akik hosszú idő után hoznak sikert egy sportágban.Ez történt Szávayval,majd Talmácsival és-bár tudom hogy Dózi egy ló de sok benne az"emberi"-ez van most Overdose körül is.
Meg a magyaros menedzselés és médiakommunikáció.
tobias2 | 2010. augusztus 31. | 08:29:26
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pimi | 2010. augusztus 31. | 08:19:44
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ökörszem | 2010. augusztus 31. | 08:03:27
Ha nyugaodt volt verseny előtt, miért kellett két kötéllel vezetni a bemutatáskor? Ha nincs ez a cirkusz, szerintem ha nem is simán, de nyerhetett volna. További talány, hogy miért vette le a sztár zsoké azonnal a kámzsát?
Hegyi | 2010. augusztus 31. | 07:56:26
A lovakhoz senki nem ért,én sem.Annyit viszont láttam, egyes lovak,
legyen az igásló,vagy versenyló a feladattól sokkot kap.Láttam igás
lovat(aki)egyenes talajról nyugodt tempóban,érezve a terhet,indítot-
ta és húzta a kocsit.Ugyan ezt az állatot 20cm-es emelkedő előtt ál-
ló kocsiba fogni is művészet volt,indításnál bár érzékelte,hogy ter-
heletlen a kocsi,ágaskodva,örjöngve tört-zúzott mindent.Egy rossz
emlék örökre meghatározza a ló viselkedését.
herqles | 2010. augusztus 31. | 07:06:43
Nem értek a lovakhoz. De úgy vélem, ha háromszor is ledobja a zsokét, akkor nem a lóban van a hiba. Ha a ló érzi, hogy "emberszámba" veszik, már a szemén látszik mennyire hálás.
A cikknek ez a része véleményem szerint a lényeg.
"Tény, hogy a zsoké túl korán vette le a ló fejéről a szemét eltakaró kámzsát". Szóval a zsoké is hatalmasat hibázott, nem értem, hogy nem tudta, hogy mi lesz a következménye.
|