belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
12. vasárnap

Fidesz-ígéretek a Hit Gyülekezetének

Miért szeretné Orbán Viktor a válogatottban látni Gera Zoltánt?

A Hit Gyülekezete elfordult az MDF-től. A Fidesszel ellenben rendeződni látszik a viszony: „egyház-politikai kérdésekben” régóta folynak az egyeztetések.

Czene Gábor| Népszabadság| 2010. március 17. |133 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Nemértemezt | 2010. április 14. | 12:16:01

Csáó MSZP!

http://www.youtube.com/watch?v=J5MGD-qJVbY&feature=related

(Bár a hitesek a Fideszre savaztak most, ha bolygatják a MSZP-SZDSZ ügyeket "esetleg","véletlenül" kiderülhet az elmúlt VISZONY mélysége és a mélység titka .Ez esetben lehet mondani: de már VELED járok.. :-D )

Akinek van füle hallja és értelme az értse :-)

adobe vallás | 2010. március 24. | 17:13:44

A jövőt pedig pont a vezetők és a vezérek határozzák meg és nem a tömegek.
Ebben pedig egyre jobban kicsúcsosodik a "konkoly és a búza" harca.

Azt pedig, hogy ki-kicsoda, majd az utókor és ha tetszik: az Úr majd eldönti.

adobe vallás | 2010. március 24. | 17:09:53

Ez a problem. szerintem egyidős az emberiséggel. Csak korunkban valahogy hatványozottabban jelenik meg. Gondolom, mert jelentősen nőtt az emberiség létszáma a bolygón, és így megnőtt a különféle címkéjű embercsoport-piramisok száma, legyen az akár politikai, gazdasági, vagy vallási. Így a "jelenség" jobban megfigyelhető. (Valamint a szólás és gondolkodás szabadsága biztosítja, hogy egyátalán lehet foglalkozni a jelenséggel, úgy, hogy életben marad az elemző.)

http://www.hrportal.hu/hr/veszelyforras-a-narcisztikus-vezeto-20081010.html

Pölö..

Köpönyeg | 2010. március 24. | 16:49:31

Éppen.... Folyt cikk:

http://www.168ora.hu/itthon/hetkoznapi-pszichopatak-52750.html

Köpönyeg | 2010. március 24. | 16:47:03

Korszellem az egyházvezetésben.

"Jézus pedig magához szólítván őket, monda nékik: Tudjátok, hogy azok, a kik a pogányok között fejedelmeknek tartanak, uralkodnak felettök, és az ő nagyjaik hatalmaskodnak rajtok.
De nem így lesz közöttetek; hanem, a ki nagy akar lenni közöttetek, az legyen a ti szolgátok;
És a ki közületek első akar lenni, mindenkinek szolgája legyen:
Mert az embernek Fia sem azért jött, hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő életét váltságul sokakért."

/Márk Evangéliuma 10.fejezet./

"- Hétköznapi pszichopaták ugyanúgy, mint a súlyos pszichopaták nem alapvetően gonoszak, ők egyszerűen nem látnak rá ezekre a dolgokra. Van egy maghiedelmük: nekem kell dominálnom, különben én leszek az áldozat. Mindenki ki akar használni, ezért jogom van kihasználni az embereket.

Jellemző rájuk a pszichopata báj. Első látásra nem tűnnek olyannak, akik átvernek másokat, egyáltalán nem látszanak agresszívnek, és emiatt is juthatnak olyan magas pozícióba. Felületes szemlélőként kedves jó, benyomású embernek tűnnek. Hosszabb távon ugyanakkor nem tudnak harmonikus, bizalomteli kapcsolatot kialakítani, hiszen a felszínes kapcsolat mögött a másik állandó kihasználása, átverése bújik meg. Legfőbb céljuk a dominálás, a helyzet uralása. Ha kudarc éri őket, az első dolguk, hogy másokat felelőssé tesznek. A morális gátak alól folyamatosan kicsúsznak. Ezt a megborult személyiségszerkezetet, akár erkölcsi elmebetegségnek is nevezhetnénk.

Éppen

blogoló | 2010. március 21. | 21:56:27

http://www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=105284

blogoló | 2010. március 20. | 20:16:23

adobe vallás
Erre én is kíváncs lennék.

Köpönyeg | 2010. március 20. | 17:29:45

Ezt a cikket a Hit Gyülekezete rendelte meg, és ez az ő saját maguk politikai szerepvállalásáról való szubjektív véleményük.

adobe vallás | 2010. március 20. | 07:23:40

A cikk egyértelműen kajla érdekek mentén van megírva, de könyörgöm, miért kellett EZT feltenni a hit.hu-ra???

Tetszik a H.Gy-ének??? ----- Te jó ég!!!

Nemértemezt | 2010. március 19. | 21:33:40

Bocsi, de ezt skubizta valaki? :

http://www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=10124

A Szírek ilyen fontosak kampányidőben??? És mi van ha a Király Andrást bebuktatni jöttek?? :-))

http://kepviselofunky.blog.hu/2010/03/18/vegre_egy_jofej_jobbikos

Akárhogy is pöttyet begyorsultak itt az események. A láthatatlan kezek végzik munkájukat, és csak remélni tudom, hogy tudják is mit akarnak... és, hogy az NEKÜNK is jó lesz...

Valaki tegyen JÓT amagyarokkal!

Shalom.

Nemértemezt | 2010. március 18. | 12:55:27

Íme a megnyugtató MAGYARázat:
(A korábbi hírre)

"Nem kémrepülők jártak szerdán Ferihegyen, a két izraeli gép egy szokásos rutinfeladatot látott el, korábban is történt már ilyen - mondta Aliza Bin-Noun izraeli nagykövet. Hozzátette: az izraeli légierő gépei a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól kaptak engedélyt a szokásos rutinfeladat végrehajtására. A gyakorlatnak megfelelően a magyar Külügyminisztériumot is bevonták a folyamatba.

A rutingyakorlatban Budapest mellett a bolgár Várna is szerepelt - árulta el Aliza Bin-Noun, aki szerint nem véletlenül jelent meg a hír a csütörtöki Magyar Nemzetben, e mögött Izrael-elleneség állhat."

Már megyek is boldogan palacsintát enni, a válság és az Mszp-Szdsz kormányzat által romba döntött szép hazánkban.

Shalom!

2010 március

Nemértemezt | 2010. március 18. | 09:20:03

Bizonyára az izraeli kémrepülőgépek tegnapi hazánk légterébe való berepülése is pusztán a véletlen műve. (Kampányidőszakban.)

Károly herceg és Kamilla ennyire nem lehetett érdekes. :-))

Az "elektronikus porszívónak" is nevezett különleges felderítő gépek több száz kilométeres távolságból képesek lehallgatni minden elektromágneses sugárzást, legyen az mobiltelefon, wifi, rádió- vagy radarjel. A lap szerint, ha párban repülnek - ahogy az szerdán is történt -, akkor a sugárforrások földrajzi helyzetének pontos meghatározása sem okoz ezeknek problémát.

evergreen | 2010. március 18. | 01:05:30

Úgy tűnik, sokan a címszerkesztők csapdájába estek. Hja kérem, a címszerkesztés külön hivatás: fő célja az érdeklődés felkeltése. Úgy tűnik ez most is sikerült! Maga a cikk ugyanis semmiféle paktumról nem tudósít, csak arról, hogy az egyik keresztény egyház beszélő viszonyban van a demokratikus pártokkal („valamennyi parlamenti erővel”). A Fidesz-KDNP említése talán azért veri ki a biztosítékot, mert a Gyülekezettel való egykori ellenséges viszonya eléggé közismert volt. Én az írást úgy értelmezem, hogy talán ez normalizálódik valamilyen módon, de hát ez még távolról sem paktum, vagy „köpönyegforgatás” egyikük részéről sem, csak egy abnormális helyzet meghaladása. Sztem teljesen rendjén van, ha egy demokratikus parlamenti párt és egy jelentősebb társadalmi befolyással bíró egyház beszélő viszonyt alakít ki. Hogy mennyire abnormális társadalomban élünk, éppen azok a hozzászólók bizonyítják, akiket egy ilyen magától értetődő dolog indulatba hoz, illetve akik ebbe valamilyen összeesküvést magyaráznak bele.

mizar | 2010. március 17. | 23:09:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

100% tolerancia | 2010. március 17. | 22:07:29

Kicsit a hitgyüli elfogultnak tünik egy idegen ország felé. De csak egy egészen aprónyit.

adobe vallás | 2010. március 17. | 21:54:06

A modern kor emésztő problémáinak megoldhatatlanságai miatt az új európának is a valláshoz kell majd visszatérnie. Ez nem "megtérést" jelent, hanem az ősi-birodalom (birodalmak) mintájára, a hosszútávú működtetéséhez, fennálláshoz, stabilizációhoz szükséges lépés. Ezért a politika továbbra is kéz a kézben jár a vallással. (A vallás segítségével aztán akkorát lehet hazudni, amekkorát csak lehet...)

Nadir | 2010. március 17. | 20:06:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hevesmarci | 2010. március 17. | 19:46:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nugát | 2010. március 17. | 19:39:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

miskun | 2010. március 17. | 19:39:23

Azért szép példáját adják itt jónéhányan annak, hogy évtizedeken keresztül ment az agymosás a Hit Gyülekezetével kapcsolatban.
A H.Gy. volt már minden: főgonosz, népellenség, ilyen-olyan szekta, pénzgyűjtő hely, főhazug, stb..
Németh Sándort is kikiáltották már minden rossznak.
Amióta viszont hétről hétre ott van az ATV Vidám Vasárnapján, vagyis nyomon követhető a tevékenysége, elhalkultak ezek a hangok.
Most itt ez a cikk, s máris kiderül, sokan még zsigerből szajkózzák a hazugságokat a gyülekezettel kapcsolatban, olyan emberek, akik egyszer nem tették be a lábukat egy Istentiszteletre sem.
Oh, sancta simplicitas!

szekfuszeg | 2010. március 17. | 18:27:22

jode igerni es is tudnek, mint a meseben! arra mar vannak peldak, hogy orban igereteit a masok altal megtermelt tokebol szokta teljesiteni, most hogy nem lesz bokros-csomag, vajon mibol fogja joltartani a partkatonakat?

yanchi | 2010. március 17. | 18:13:34

"De azért a szavazatokért kel ám tenni a perselybe is fideszkéim", na, rólam aztán senki, aki ismer, nem mondja, hogy hgy-fan lennék, de eltévesztetted a házszámot. Ha itt valaki pénzt tesz valahova, az a Hit Gyülekezete, amelynek a tőkeereje akkora, hogy nem szorul állami pénzekre. Ha a tagoknak csak a 30%-a fizet tizedet, akkor a hgy-nak nincs szüksége állami támogatásra.

cocopark | 2010. március 17. | 17:15:36

Jó kis cikk, csak így tovább. persze a jobbikosoknak nem tetszik:)

hegylakó | 2010. március 17. | 17:15:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

autopia | 2010. március 17. | 17:02:26

Kedves Tabor:
köszönöm a kis mellekest:
"Zárójelben még egy érdekesség: Németh Sándor neve latinosan lehet Alexander Teutonic is, aminek a számértéke 666! (aLeXanDer teVtonIC) Én ugyan nem hiszek az ilyen babonákban, de jót röhögtem, ...."
En sem hiszek, es en is a mai napi röhögesadagomat csak ebböl ki tudtam elegiteni - es most meg csak nem is fájt. Megegyszer köszönöm!

fideSS | 2010. március 17. | 16:49:58

Én úgy emlékszem, hogy nem is olyan régen a Hit Gyülekezete még ellenségként szerepelt a Fidesz berkekben. Sokszor ezt a nevet gúnyszóként emlegették. Mi történt? Néhány szavazatért lepaktálnak az ellenséggel is? Ezek után nem fogok csodálkozni a Fidesz-Jobbik koalíción sem.


Fidesz jobbik kola már kész tény! csak az a kérdés mikkor .

mesterj | 2010. március 17. | 16:03:55

Már csak arra lennék kíváncsi, hogy annak idején Jézus melyik párttal szimpatizált?
Ja ,hogy az Ő tanítása nem erről szólt?
Jajj, hát most jövök rá, a mai vallásoknak semmi közük a Jézushoz. De egyiknek se sok...

adobe vallás | 2010. március 17. | 15:14:54

Csak így tovább!

"Úgy ülök, mint királynéasszony, és nem vagyok özvegy, és semmi gyászt nem látok."

Leviticus | 2010. március 17. | 15:07:18

A Kádár,Grósz,Németh kormányok alatti "kalandjaikról" mozifilm készült,Hit címmel,aki nem hiszi,járjon utánna. :-)

Leviticus | 2010. március 17. | 15:02:58

A HGY az elmult 3évtizedben legalább 10kormányt túlélt.
A kommunisták vádolták,ők teték a dolgukat tovább...gyarapodtak.
A rendszerváltók barátkoztak velük,ők mentek tovább...növekedtek.
A "keresztény Magyarországot akaró miniszterelnökünk" idején szektakampány folyt ellenük,ők nem törődtek vele,lelkészképző intézetet alapítottak.
A "pufajkás miniszterelnökünk" leállította a nemzetbiztonságiakat róluk,mondván felesleges ennyi pénzt beleölni a megfigyeltetésükbe.
A "nagybajszú,ősember belügyminiszterünk" újra megfigyeltette őket...ők mentek tovább,lerobbant téglagyárat vettek,átalakították Hit-csarnokká.
A "hazudós"miniszterelnökünk békén hagyta őket,Bozóki miniszterünk elismerte munkájukat...ők mentek tovább,iskolákat alapítottak,határon túli magyarságnak rendszeresen segítenek.
A "libapásztor" miniszterelnökünknek nem volt eddig ideje foglalkozni velük.

drBuubo | 2010. március 17. | 14:32:32

Na, most meg a gyagya hitgyülivel kompromittálják/nák a FIDESZ-t? Gondolja itt bárki, hogy a súlyos betegségben kimúlt SSDSS metreszével a FIDESZ csak úgy összefekszik? Ugyan! Először pl. el kell küldeni AIDS vizsgálatra, meg hasonlókra. Meg különben is: ki szereti a kancsal csajokat?

adobe vallás | 2010. március 17. | 13:27:21

Üdv. Ez a cikk provokatív célból, erős ellenszenvvel van megírva. A "népegyház" rémálma ellen. A cikk politikai-vallási megrendelője ezt benézte...
A H.Gy. soha nem pártideológia mentén politizált, hanem naturalisztikus, egyéni érdekekből. (hatalom, pénz="áldás") Nem kell ezt túllihegni. A keresztény értékrendet és az evangélium igazságát SZÓBAN még mindig ŐK képviselik a legmarkánsabban, szerintem INKÁBB ez a tény zavar némelyeket. (Még akkor is, ha ez a képviselet eléggé farizeusi.)
Olvastam valahol, hogy ahova a H.Gy. politikailag "beteszi a lábát" az a párt szétesik. Lehet ezt is szeretné a kedves megrendelő :-D
Szóval jobb békén hagyni a paráznát, a férje majd lerendezi.....

apóka | 2010. március 17. | 13:22:47

Én úgy emlékszem, hogy nem is olyan régen a Hit Gyülekezete még ellenségként szerepelt a Fidesz berkekben. Sokszor ezt a nevet gúnyszóként emlegették. Mi történt? Néhány szavazatért lepaktálnak az ellenséggel is? Ezek után nem fogok csodálkozni a Fidesz-Jobbik koalíción sem.

villámtibi | 2010. március 17. | 12:56:28

blogoló | 2010. március 17. | 12:01:46
Ezt a cikket elbukta Czene Úr!
Szerintem az egészre tökéletesen elegendő reakció lett volna marcotardelli hozzászólása, többet nem is érdemel. Szerintem, már ön is megbánta, hogy megírta. Újságírói hitelessége finoman szólva kárt szenvedett. Még egyszer javaslom munkahelynek a Blikket, vagy talán inkább a Borsot.

A tulaj ugyan az!!!!!

tabor | 2010. március 17. | 12:45:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

silenthill1 | 2010. március 17. | 12:32:52

hopp, bocsánat

silenthill1 | 2010. március 17. | 12:32:41

Hmm, zsák a foltját?
Hogy egy dalból idézzek: "Tele van a csarnok halleluja, tele lesz a Sanyi zsebe halleluja"

Mészike | 2010. március 17. | 12:22:30

Szívből gratulálok a cikk írójának!
Ekkora bődületes baromságot már régen hallottam!
Nem baj, újabb ok h aki hallotta a hírt, és kiváncsi az igazságra megnézi vasárnap a vidám-csapatot!
A cikk nem igaz, gyülekezeti tag vagyok. Szavazásra buzdító szavakat, egy párt támogatása céljából sem hallottam,pedig Pesten és vidéken is megfordulok minden héten.
Onnan vagyok ennyire biztos hogy nem igaz, hogy az Ellie Wiesel estre minden pártvezető meghívást kapott.
Kettő párt vezetője mondta le a találkozót:Fidesz és a KDNP. Utána lehet nézni, mert a prominens személyek az első sorokban ültek.Ha az Orbánt,vagy a Semjént felfedezitek szóljatok, biztos h szellemkép.
Gondoljátok hogy ezek után a Németh Sándor a nyákába borul? Nem kergült meg. Ugyan már, ébresztő!

silenthill1 | 2010. március 17. | 12:21:58

Hmm, zsák a foltját?
Hogy egy dalból idézzek: "Tele van a csarnok halleluja, tele lesz a Sanyi zsebe halleluja"

Leviticus | 2010. március 17. | 12:20:04

blogoló 12.01.46
Egyetértek.
Mégegy érdekesség.
Amikor a HGY megjelentette álláspontját a melegházasságokkal kapcsolatban,Czene Gábor fasisztoid indulatokkal vádolta őket.
Csak azért,mert ők a klasszikus házassági szövetséget ismerik el.

jucus | 2010. március 17. | 12:19:52

evergreen
A tízparancsolat utoljára Mózes idejében volt pártok/és ideológiák/ felett álló erkölcsi parancsolat. Az egyházak csak a zászlóra tűzik a pórnép hülyítésére, maguk viszont nem tartják be. Nem hiteles itt egyik egyházra sem hivatkotni. Legyél inkább ateista.

blogoló | 2010. március 17. | 12:01:46

Ezt a cikket elbukta Czene Úr!
Szerintem az egészre tökéletesen elegendő reakció lett volna marcotardelli hozzászólása, többet nem is érdemel. Szerintem, már ön is megbánta, hogy megírta. Újságírói hitelessége finoman szólva kárt szenvedett. Még egyszer javaslom munkahelynek a Blikket, vagy talán inkább a Borsot.

doba31 | 2010. március 17. | 11:47:13

Hites vagyok! Nem vettek el tőlem semmit , nem mondják meg , hogy kire szavazzak!
Ellentétben azzal a gyűlölködő tömeggel , akiket a legkönnyebben állít maga mellé az , aki épp akarja!
Uraim , hölgyeim: a gyűlölködő népet a legkönnyebb vezetni!
Félre-vezetni.
És szavaiból lehet megismerni minden embert! Tessék gondolkodni !

marcotardelli | 2010. március 17. | 11:42:35

Alacsony színvonalú, provokatív írás, tele találgatásokkal, sanda célozgatásokkal.
A csahosok pedig, kevés kivétellel, akiket tisztelet illet, ugranak a szóra.

Gera kirobbanó formában játszik klubjában, a focira mindig figyelő Orbán joggal szeretné újra címeres mezben látni. Ennyi.
Nehéz lehetett ezt a zagyvaságot megszülni, kedves Czene Gábor, de hát a szent cél (17%) érdekében mindent vállalni kell.
Egyébként vannak javaslataim, kikkel nem mosták még össze a Fideszt az utóbbi hetekben, segítek:
A Ku-Klux-Klán, a Camorra, egy közép-amerikai vudu szekta, és a csepeli volt munkásőrök titkos Szamuely-köre.
Több nincs.
További jó munkát.

paszko | 2010. március 17. | 11:38:57

Ekkora ostobaságot eddig még nem láttam megjelenni a Népszabadságban ! Tudniillik a cikk azt sugallja, hogy Orbán azért kívánja Gerát a válogatottba, mert ez is a párt, és a gyülekezet közötti megállapodás részét képezi. Ha ez nincs leírva elgondolkodom a dolgok valóságtartamán, de így az egész információ a szememben leértékelődött.

evergreen | 2010. március 17. | 11:33:55

evergreen 11:30:57 folytatás:
Én örülök annak, ha vannak olyan szervezetek az országban – és természetük szerint elsősorban az egyházaknak kell ilyennek lenniük – amelyek képviselnek egyfajta „zsinórmértéket”, hiszen az igazság se nem baloldali, se nem jobboldali, de mindkét oldalon található belőle valami (még akkor is, ha időnként alig). Gerát meg tényleg a válogatottba, és nem azért, mert hitgyülis, hanem mert még mindig kiváló focista! (Ez nem kizárólag Orbán véleménye.)

Leviticus | 2010. március 17. | 11:33:45

Önnek "konkrét ismeretei" vannak,nekem személyes tapasztalataim. :-)
Amikor Mo-n vagyok,ellátogatok hozzájuk,amikor tehetem.
Az iskoláikat ők maguk alapították,nem vitatnám el tőlük az üzemeltetésük jogát.
Próbáljon meg ön is iskolát alapítani a szomszédaival,barátaival,nem olyan egyszerű.Kritizálni egyszerű. :-)
Az utolsó mondatom nem vicc volt,konkrétan több száz embert láttam a bejáratok előtt,mint a koncerteken.Türelmesen várakoztak,még a detektorozást is elviselték a rendezvény biztonsága érdekében.

evergreen | 2010. március 17. | 11:30:57

Egy valódi keresztény egyház egyetemes erkölcsi, szellemi értékeket képvisel, amelyek többek között azért is egyetemesek, mert a pártok fölött állnak. Lásd például a tízparancsolat emberi együttélést szabályozó (az élet, a tulajdon, a házasság- és család, az emberi méltóság védelmét kinyilvánító) rendelkezéseit. Ezért érthető, ha a Hitgyüli egyetlen párthoz sem kíván kizárólagosan kötődni, hanem mindegyik demokratikus párt irányában nyitott olyan kérdésekben, amelyek a bibliai tanítással összefüggenek. Emlékezetem szerint Németh Sándorék eléggé élesen állást foglaltak több ilyen kérdésben az elmúlt években. Így a melegházasság ellen, a tradicionális házasság és családmodell védelmében (ez a jobboldalnak jött kapóra), vagy az szélsőjobboldali eszmék terjedése, az antiszemita és romaellenes jelenségek ellen, a holokauszt tagadás büntethetősége mellett (ez meg a baloldalnak jött jól). Ebből szerintem alig következhet más stratégia, mint valamiféle aktív pártsemlegesség a demokratikus pártok irányában és küzdelem a közös ellenség, az antidemokratikus, országrontó Jobbik ellen. Így szerintem hiba a mostani helyzetbe bármilyen paktumot belelátni. A Hitgyüli nézeteibe eléggé jól bele lehet látni a média megjelenéseiken (ATV-Vidám Vasárnap, Hetek) keresztül, ezek ismeretében most egyáltalán nem lehet meglepődni. Én örülök annak, ha vannak olyan szervezetek az országban – és természetük szerint elsősorban az egyházaknak kell ilyennek lenniük – amelyek képviselnek egyfajta „zsinó

Mogyoró | 2010. március 17. | 11:27:37

http://index.hu/belfold/2009/04/21/bokros_nepszeru_a_hit_gyulekezeteben/

Azért a Hitgyüli elég aktívan keresi a fizetőképes keresletet.:))

Mogyoró | 2010. március 17. | 11:27:32

http://index.hu/belfold/2009/04/21/bokros_nepszeru_a_hit_gyulekezeteben/

Azért a Hitgyüli elég aktívan keresi a fizetőképes keresletet.:))

blogoló | 2010. március 17. | 11:27:29

autopia
Nem vicc.

blogoló | 2010. március 17. | 11:24:51

kocsobur
Olvastam, amit írtál. De nem véletlenül nem reagáltam. Ez ugyanaz a szint, mint az, hogy Orbán Gerával kapcsolatos mondata alapján összeesküvés-elméletet gyártani. Ez, már ne is haragudj, de a Népszava, Bartus László, és Németh Péter problémája. Engem pl. abszolút nem érdekel.

autopia | 2010. március 17. | 11:23:55

Dehogyis kevertem össze a Scientologusokkal...
Viszont van nagyon konkret ismeretem arrol, hogy "szektaba" került csaladok nagyon nehezen kecmeregnek ki onnan - persze, nem mindenki akar. A belepett elsö generaciot nem is sajnalom, ök akartak. Viszont a sokszor agymosott gyerekeikert aggodok - peldaul ezert sem engedelyeznem a felekezeti altalanos iskolakat.
Ugy latom, hogy a gyülekezeti tagoknak sokszor az üzlettarsai is a gyülekezethez tartoznak, es ilyenkor bizony nehezsegek lehetnek, ha valaki kiter...
Az utolso elötti mondatodat is viccnek szantad, ugye?

Leviticus | 2010. március 17. | 11:23:35

sacred stone
Sajnos nincsen igaza ebben a kérdésben sem.
Németh Sándort sok mindennel támadták az elmult 30évben (moszad ügynök,CIA ügynök,stb) de azzal sohasem,hogy a teológiáját cserélgeti,vagy,hogy mást mond most,mint a rendszerváltás előtt.
Ő mindig is ezt a filoszemita,Izrael-barát megközelítést képviselte a keresztény világban.
Amúgy meg azt írta: "Minden Vidám Vasárnap őrült beszéd tobbzódása."
Akkor nem CSAK 1 ÁLMATLAN ÉJSZAKÁJA VOLT?
MINDET VÉGIGNÉZTE? :-)?

kocsobur | 2010. március 17. | 11:19:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

siman | 2010. március 17. | 11:17:40

Az ideológiák, kitalációk mind eleve a hazugságok. E hazugságok hipnózisaiban vergődik az egész világ.

Leviticus | 2010. március 17. | 11:14:31

sacred stone
"összefüggéstelen...halandzsája,blöffje ellenére egyértelmű volt a Fidesz-ellenes,fenyegető üzenete." ????
Gyötrelmes egy álmatlan éjszaka lehetett! :-)))
Amúgy meg pont azt értékelik benne a legtöbben,hogy Németh Sándor beszédei vágatlanok,élőben mennek le,minden kozmetikázás nélkül.
A magyar emberek ma többre tartják a természetességet,közvetlenséget,mint a grammatikailag makulátlan előre megírt beszédeket!

kocsobur | 2010. március 17. | 11:13:51

Re#blogoló ("Valóban Németh Péter a nyomtatott Népszava főszerkesztője. Ezt én eddig is tudtam. Akik kételkednek benne: http://www.nepszava.hu/misc/impresszum.php ")

Persze.
Csakhogy az én írásom-amivel úgy látom, Leviticus hozzászólónak is komoly meglepetést okoztam), így szólt:

"Igaz, minimum pikáns, hogy az a Bartus László, aki azt a bizonyos" Fesz van" c.könyvet írta hites tapasztalatairól...
ugyanannak a Népszavának a háziszerzője, ahol az a Németh Péter a főszerkesztő, aki az ATV-n műsorvezető...) "

És tényleg.

teniszke | 2010. március 17. | 11:13:30

Azt a mindenit, ez igen! Az utóbbi időben ez már az x-edik "ki, kivel a Fidesznél" összeesküvés/összefonódás elmélet (hozzá ez a Gera focista elem új, de ezek szerint ennyi jutott). A múltkori borsodi LMP-zés volt a csúcs, de tartja a színvonalat az NSZ újságírói gárdája. Kár, tényleg nagyon kár, olyan jó kis szakmai, tárgyilagosan objektív lap volt valamikor, most meg - akár a többi...
Konkrétan a cikkről : Nem érdekel engem a Fidesz sem, fogalmam sincs, mit csinál a Hit Gy., életemben nem láttam vagy hallottam őket, de ha korábban másokkal volt szoros szövetségben (ahogy a cikk állítja, nem én), akkor anno miért nem jelent meg ilyen elemzés itt róluk? Miért most lettek érdekesek? Lehet találgatni, barátaim...

sacred stone | 2010. március 17. | 11:11:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sacred stone | 2010. március 17. | 11:10:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

blogoló | 2010. március 17. | 11:10:20

Valóban Németh Péter a nyomtatott Népszava főszerkesztője. Ezt én eddig is tudtam. Akik kételkednek benne: http://www.nepszava.hu/misc/impresszum.php

sacred stone | 2010. március 17. | 11:08:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kocsobur | 2010. március 17. | 11:07:12

Re#Leviticus ("Kocsobur
Szerintem ön a Népszava Szabadság amerikai lapra gondolt,ahol Bartus László a főszerkesztő egy ideje... :-)Ő kint él.
Németh Péter itt dolgozik,Budapesten.")


Nem, én PONTOSAN arra gondoltam amit leírtam.
És ennek illusztrációjaként egy példával is szolgálok:

http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=47862

blogoló | 2010. március 17. | 11:06:59

sacred stone

"A cikk szerzője hazudik."
Ennyiben egyetértünk

siman | 2010. március 17. | 11:01:34

sacred stone

Mondj akkor egy egyértelmű üzenetet légyszíves, kösz.

Mogyoró | 2010. március 17. | 11:01:01

Miskun!
Vidám vasárnapot neked!:))
Amíg tudsz vidám lenni.

sacred stone | 2010. március 17. | 10:59:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

siman | 2010. március 17. | 10:57:38

blogoló

Ugyan, csupán félsz megérteni amit közben meg lehet. Ezért fogod rá másra, hogy az értelmetlen. Egyértelműen látszik.

sacred stone | 2010. március 17. | 10:57:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Leviticus | 2010. március 17. | 10:56:23

autopia-Ön szerintem keveri a Szcientológia egyházzal,ahol gyakran gazdaságilag is függenek az emberek felekezetüktől.Én akiket onnan ismerek,vállalkozók,egyik mindig is péksüteményt forgalmazott,másik házakat épített,a harmadik tanár.Feltételezem,hogy szakmájuknál maradnának mindannyian abban az esetben is,ha elhagynák a közösségüket.
De ennek semmi jelét nem látom.Oda befele igyekeznek az emberek tömegesen vasárnap,nem kifele. :-)
Ingyen vehetnek részt egy élő közvetítésben,jó társaságban,konszolidált környezetben...ez sokaknak bejön.Nincs ezzel semmi gond.

Leviticus | 2010. március 17. | 10:55:32

Kocsobur
Szerintem ön a Népszava Szabadság amerikai lapra gondolt,ahol Bartus László a főszerkesztő egy ideje... :-)Ő kint él.
Németh Péter itt dolgozik,Budapesten.

Leviticus | 2010. március 17. | 10:50:47

autopia-Ön szerintem keveri a Szcientológia egyházzal,ahol gyakran gazdaságilag is függenek az emberek felekezetüktől.Én akiket onnan ismerek,vállalkozók,egyik mindig is péksüteményt forgalmazott,másik házakat épített,a harmadik tanár.Feltételezem,hogy szakmájuknál maradnának mindannyian abban az esetben is,ha elhagynák a közösségüket.
De ennek semmi jelét nem látom.Oda befele igyekeznek az emberek tömegesen vasárnap,nem kifele. :-)
Ingyen vehetnek részt egy élő közvetítésben,jó társaságban,konszolidált környezetben...ez sokaknak bejön.Nincs ezzel semmi gond.

blogoló | 2010. március 17. | 10:45:43

siman
Nem válaszolok, mert teljesen értelmetlen dolgokat írsz. Üdv

miskun | 2010. március 17. | 10:44:12

newgrogil | 2010. március 17. | 10:26:37

Te jó ég!
newgrogil legalább kérdezz meg egy hitest, mielőtt ostoba feltételekbe bocsátkozol.
A Hit Gyülekezetében vannak, akik az MSZP-re, vannak, akik az MDF-re, vannak, akik a Fideszre fognak szavazni attól függően, hogy melyiket gondolja jobbnak az ország irányításához.
Egy biztos: normális hites jobbikra nem fog szavazni!

siman | 2010. március 17. | 10:43:38

Vezetők,
megvezetők, és megvezetettek akik vak vezet világtalanokat játszmákat játszanak mások bőrére.

Illúziók fel nem ismerése miatt.

Ördög megnyalhatja mind a 20 ujját.

siman | 2010. március 17. | 10:41:00

blogoló

Ez a beleszólás csak látszatra van csupán. Egy valóság van. De közben rengetegen látszat megoldásokat kínálnak, merthogy ebből élnek, hogy azt ígérik, hogy majd helyetted megoldják a dolgokat. Amik aztán újra meg újra nem sikerülnek. Mivel ezek utópiák. De akik meg elhiszik ezeket, azok meg fenntartják a látszatokat. ördögi kör.

No voks, no profit. - Nem azért élünk e bolygón, hogy a pénzközpontúságban vergődjünk!

miskun | 2010. március 17. | 10:40:33

autopia | 2010. március 17. | 10:35:35

Kedves autopia!
A gyülekezetet bárki bármikor elhagyhatja bármilyen következmény nélkül, vagyis sem a vagyonával, sem a munkájával nem történik semmi.
Van aki elmegy vasárnap a csarnokba, és van, aki kirándulni megy a "nemhitgyülis" barátaival.
Ilyen egyszerű.

autopia | 2010. március 17. | 10:35:35

Leviticus:
legy szives, ird mar le, hogyan tudja a gyülekezetet valaki elhagyni... Mi fog vele (es a vagyonaval, munkajaval, stb) törtenni?
Mi van akkor, ha a gyereked nem akar minden vasarnap elmenni a csarnokba, hanem inkabb a nem "hitgyülis" baratjaval akar kirandulni menni?

siman | 2010. március 17. | 10:35:30

"Egy szép napon majd hivatalosan is elismerik, hogy amit Mi valóságnak kereszteltünk el, az még inkább illúzió, mint az álmok világa."
Salvador Dalí

blogoló | 2010. március 17. | 10:34:42

Bocs, siman, de ezt nem értem. Kifejtenéd ezt a több ezer évet? Attól tartok, nem ugyanarról beszélünk.
Egyébként több ezer évig nem volt beleszólás a politikába. Most van.
Józan megfontolás: pl. akarom-e, hogy a nácik hosszú ideig a parlamentben üljenek, vagy csak 4 évig, mint a Miép? Nem. Utálom-e annyira az MSZP-t, hogy elfogadjam a Fidesz kétharmados többségét? Nem. Ezen kívül jó néhány megfontolandó dolgot fel tudnék még sorolni.

BedőA | 2010. március 17. | 10:31:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

siman | 2010. március 17. | 10:30:48

Miféle Demokrácia az, ahol a pénzügyi körök belehajszolják a lakosságot a devizahitelekbe, majd utána meg rájuk fogják, hogy túlfogyasztottak és ezért kollektíve voltaképp megbüntetik az egész lakosságot megszorításokkal?

Ez nem Demokrácia, hanem egy igen különös pénzfasizmus valójában.

siman | 2010. március 17. | 10:29:40

blogoló

Miféle józan megfontolásokról beszélsz, amikor közben meg meg vannak tévesztve az emberek több ezer éve. Hamis, téves értékrendeket követve. Minek következtében a kevesek a többséget nyomorítják meg újra meg újra. Ehhez még felhatalmazást is adni látszat választással?

Speaker | 2010. március 17. | 10:28:26

Ezt a békát a katolikusok nehezen fogják megemészteni.

Lator80 | 2010. március 17. | 10:27:10

Ősszenőttt, ami összetartozik......

newgrogil | 2010. március 17. | 10:26:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

siman | 2010. március 17. | 10:25:55

Az emberek többsége még ezek szerint nem jött ár arra, hogy ahogyan élünk még, éppen ez az utópia.

Méghozzá egy fordított utópia, ami után loholunk, noha nyilván meg is állhatnánk és megvizsgálhatnánk, hogy mi az alapvető bajok oka.

Erre valók a vezetők, amúgy, - hogy alternatívákat mutassanak fel.

Ám éppen ezt nem teszik.... Mi több egy téves közgazdasági alapot erőltetnek rá a társadalomra.

blogoló | 2010. március 17. | 10:25:03

Tisztelt siman!
A nem szavazás nem alternatíva, hanem bolondság. Az választási lehetőséget kár elmulasztani. Választani pedig nem érzelmek alapján kell, hanem józan megfontolások alapján.

siman | 2010. március 17. | 10:24:49

Egokrácia csupán amiben élünk még...

Hamis tudatú emberek harácsolása. De ezt még meg is szavazni újra meg újra??

kocsobur | 2010. március 17. | 10:24:27

"A Hit Gyülekezete korábban alaposan megégette magát a szabad demokratákkal, évekbe telt, amíg megszabadult az „SZDSZ fiókegyháza” bélyegtől. A saját érdekében kerülni szeretné, hogy még egyszer ilyen szorosan összefonódjon valamelyik párttal, már csak azért is, mert kezd sokféle irányzatot megjelenítő „népegyházzá” válni."

Ez igencsak dicséretes törekvés.
Akkor viszont igencsak ügyelnie kéne a tulajdonában levő ATV-n
való "összefonódásokra".Is.

Igaz, minimum pikáns, hogy az a Bartus László, aki azt a bizonyos" Fesz van" c.könyvet írta hites tapasztalatairól...
ugyanannak a Népszavának a háziszerzője, ahol az a Németh Péter a főszerkesztő, aki az ATV-n műsorvezető...)

siman | 2010. március 17. | 10:21:35

Mi kell még ahhoz, hogy az emberek rájöjjenek, hogy nem is a tényvalóság szerint élünk?

Fáni | 2010. március 17. | 10:21:01

Fidesz mellett a keresztény egyházak kampányolhatnak? Kell Hit Gyülekezet szavazata! Szavazatokért mindent! Fidesz egy jellemtelen bagázs!!!

georg1945 | 2010. március 17. | 10:20:51

Én már semmin nem csodálkozok ami a Fideszt illeti.
Mindent megtennének a hatalom megragadásához.
Ezek még magával Luciferrel is szövetkeznének, hogy gőgös hatalmukat visszaállítsák!
Emlékszek az Orbán négy évére.
A március 15-i nagyűlésük is megrendezett volt, aminek akaratlanul is szemtanuja volta. Amint megérkeztek az autóbuszok, a "rendezők" táblákat, zászlókat osztogattak mindegy, hogy kiknek, amelyeken ilyen feliratok voltak, hogy "Debrecen", "Szeged" stb.
Biztosan fizettek a "résztvevő-túristáknak" minimum 2000 FT-ot, hogy jőjjönek Pestre tünteni, aztán meg lófrálhattak a Fővárosban.
Gyanús ez a Fidesz, nagyon gyanús!

siman | 2010. március 17. | 10:19:30

Nem lesz újabb 4 év, ugyanis véget ér a pártokrácia hamarosan.

adamant | 2010. március 17. | 10:18:03

siman!

"A Nem szavazás az egyetlen alternatíva!"

Az viszont min. 4 évre elveszíti a jogát arra a következö évek politikai eseményeiröl bármilyen véleményt is mondjon!
Ha választ, akkor az eredménnyel lehet elégedett, vagy elégedetlen kritizálhat bárkit, dicsérhet bárkit.

kuszi42 | 2010. március 17. | 10:16:20

Nagyon nagyot csalódnék Németh Sándorban- akit rendkivüli karizmatikus személyiségnek tartok - bedőlne Orbán szirénhangjának.
Emlékezni kell a Gyülekezet tagjainak arra , mit müvelt Orbán velük az uralkodásának 4 éve alatt.
Ez a beteges hatakomvágy időnként lealacsonyit.

Leviticus | 2010. március 17. | 09:59:50

Tisztelt siman!nem az egyetlen,hanem a legrosszabb alternatíva. :-(

siman | 2010. március 17. | 09:52:57

Még hogy a politika szét van választva a vallásoktól? Képmutatás magasiskolája...

Választás = ön és mások becsapása. A Nem szavazás az egyetlen alternatíva!

Leviticus | 2010. március 17. | 09:47:19

Köszi Kocsobur,a fulham játékos belekeverését ebbe a katyvaszba már nem is akartam említeni!
Ugyanezt gondolom.

kocsobur | 2010. március 17. | 09:39:20

"Németh Sándor vezető lelkész pár hónapja bejelentette, hogy a gyülekezet istentiszteleteit közvetítő Vidám Vasárnap című tévéműsor mentes lesz a pártpolitikától."

Ez lehet.
Viszont felhívnám a fiiygelmet, hogy a Hit tulajdonában levő ATV televíziós csatornán NEM a Fidesz "pártpolitikája" van képviselve..:)

Sőt, momentán ott tartunk, hogy last-minute kormányzati közpénzkilopási akciókban, inkább csökkentették a betelefonálókra és egyéb műsorokra szánt időt...
csakhogy helyet tudjanak szoritani a rengeteg "belföldi turizmust" népszerüsitő reklámakcióknak...

Leviticus | 2010. március 17. | 09:38:53

Czene Gábor egyre gyengébb színvonalon ír.
Egy ilyen cikk a Blikkbe való,tele van feltételezésekkel,trendi összeesküvés-elméletekkel.
A valóság az,hogy a HGy az elmult 30évben egy hatalom által lenézett,üldözött közösségből felfejlődött a 4.legbefolyásosabb magyar egyházzá.Mindezt úgy érte el,hogy önfenntartó módon csak a híveik adományából gazdálkodott.

Leviticus | 2010. március 17. | 09:38:34

Ma már több tucat általános iskolát,gimnáziumot működtetnek országszerte,a SzentPál Akadémiájuk is egyre elismertebb nemzetközileg is.Új bibliafordításuk hamarosan megjelenik,amelyet az ország legnevesebb ógörög és héber szakértőivel készítettek el.
A reformáció olyan alakjaihoz mérhető ez az intézmények sorát alapító Németh Sándor,mint pl.Bornemissza Péter,vagy Huszár Gál.Nincs új a nap alatt.
Ezek a reformátorok is uralkodókkal konfrontálódtak,számos politikai érdeket sértettek,bizonyos függetlenségi törekvéseket támogattak.
Mára már olyan megkerülhetetlen tényezővé vált ez a keresztény közösség,hogy mindegyik párt igyekszik harmónikus kapcsolatokat kialakítani vele.Közéleti tényező,istentiszteleteit vasárnaponként félmillióan nézik a tévén a neten.

kocsobur | 2010. március 17. | 09:32:59

"A Fidesszel folytatott egyeztetések mindenesetre különös fényben tüntetik fel Orbán Viktor némelyik megnyilvánulását. A Fidesz elnöke az elmúlt hónapokban többször is kifogásolta, hogy Gera Zoltán nincs a magyar válogatottban. Az Angliában légióskodó focista a Hit Gyülekezete legismertebb „kampányarca”."


Ezen akkorát röhögtem, hogy kiakadt a klaviatúrám..:P

Összeesküvés-elméletet fabrikálni abból hogy az közismerten foci-rajongó, klub és utánpótlás iskolákat létrehozó /nevelő Orbán szóvá tette hogy a jelenlegi, Dzsudzsákon kvül a legjobb formában levő, Angliában focizó magyar válogatottat, Gera Zoltánt a kapitány Koeman miért hagyja ki egy mondvacsinált ürüggyel, (10 perc késés egy értekezletről) a válogatottból...

szóval ezt összehozni hitgyüli-fidesz konspirációra...:P

Bruhahah..:)

d.a.angela | 2010. március 17. | 09:31:24

Mogyoró! Pontosan tudom, még többet is, mert vannak közöttük barátaim.
De őket akkor is kisegyháznak hívják. Azért, mert a katolikus és egyéb nagy egyházakhoz képest kicsik. Számban akkor is elmaradnak tőlük, ha sokan vannak. Amúgy a számuk néhány 10 ezer, aminek nagy része budapesti, ezért fontosak a pártoknak. Vidéken is vannak, kevésbé koncentráltan, meg pár éve volt egy szakadás is. De ahogy én tudom,nem a pártok keresik őket, hanme ők keresik fel a pártokat, ami nem baj, nyilván a saját érdekeket képviselnék, ahogy a nagy egyházak is. Ennyi.

miskun | 2010. március 17. | 09:29:55

Mogyoró | 2010. március 17. | 08:59:57

Drága, naiv Mogyoró!
Te el is hiszed, amiket leírsz, vagy csak fröcsögöd az unalomig ismert sztereotípiákat, amiket az elmúlt évtizedekben aggattak a Hit Gyülekezetére?
Én közel húsz éve járok a gyülekezet Istentiszteleteire pusztán szabad akaratomból. Soha senki nem kötelezett semmire. A gyülekezet az igazi példája annak, hogy miként tud az állam és az egyház szétválasztva működni, vagyis, a gyülekezet a mintája az önfenntartó egyházmodellnek. Arról sem igazán tudok, hogy bármelyik pártnak sikerült volna megvenni a Hit Gyülekezetét. Ez a cikk is arról szól, hogy Orbán Viktor és Németh Sándor egyeztetett pár dolgot.
Érdekes, ha Orbán a magukat történelminek aposztrofáló felekezetekkel egyeztet, az nem bántja senkinek a szeme világát?
Viszont az ilyen Mogyorófélék azonnal ugranak a h.ü.l.y.e.s.é.geikkel, hazugságaikkal, ha a Hit Gyülekezete neve szóba kerül, csak lehessen egy jót gyűlölködni. Gratula!

Leviticus | 2010. március 17. | 09:26:15

Bocsánat,de nem tudtam egyszerre beírni a megszakítások miatt.
Szóval egy ilyen dinamikusan növekvő neoprotestáns egyházat nem csoda,ha se lenyelni,se kiköpni nem tud a jelenlegi politikai elit.
Ha igaz,amit C.G. Orbánról ír,csak értékelem a fideszvezető realitásérzékét,kompromisszumkészségét.
Ugyanis a politika lényege az észszerű kompromisszumok keresése.

fideSS | 2010. március 17. | 09:25:55

Mellesleg már nagyon várom a fidess és Szcientológia egyház közeledését:) ahogy nézem az sincs már nagyon távol..

blogoló | 2010. március 17. | 09:25:54

Javaslat a szerzőnek: szerintem nagyobbat szólt volna, ha a Fidesz helyett Jobbikot ír, ráadásul a Blikk népszerűbb, mint a NSZ. Sőt, még a tulajdonos is azonos...

Penge | 2010. március 17. | 09:21:11

Vakablak-Értettem az előbb is, és még mindig értem :) Sőt egyetértek még az utólsó mondattal is :) Pusztán annyi történt, hogy a saját gondolataimmal vegyítve írtam le......, ami ugyan nem feltétlen fedi le a teljes sémát. Ezért sajnos a gondolatom nem feltétlenül érzelem mentes.

Leviticus | 2010. március 17. | 09:19:53

Ma már több tucat általános iskolát,gimnáziumot működtetnek országszerte,a SzentPál Akadémiájuk is egyre elismertebb nemzetközileg is.Új bibliafordításuk hamarosan megjelenik,amelyet az ország legnevesebb ógörög és héber szakértőivel készítettek el.
A reformáció olyan alakjaihoz mérhető ez az intézmények sorát alapító Németh Sándor,mint pl.Bornemissza Péter,vagy Huszár Gál.Nincs új a nap alatt.
Ezek a reformátorok is uralkodókkal konfrontálódtak,számos politikai érdeket sértettek,bizonyos függetlenségi törekvéseket támogattak.
Mára már olyan megkerülhetetlen tényezővé vált ez a keresztény közösség,hogy mindegyik párt igyekszik harmónikus kapcsolatokat kialakítani vele.Közéleti tényező,istentiszteleteit vasárnaponként félmillióan nézik a tévén a neten.

fideSS | 2010. március 17. | 09:12:57

vakablak. A Hitgyülekezete és az MSZP soha nem kedvelték egymást.mellesleg a hitgyülekezet egy radikális protestáns jobboldali szerveződés mit is keresne az ateista baloldalon?De a jövőben a baloldaltól elvárható hogy az ateisták felé tegyen lépéseket!

vakablak | 2010. március 17. | 09:12:56

Tehát még egyszer, madártávlatból, sőt, a Fidesztől és a Hitgyülitől elvonatkoztatva:

»»Egy hatalomba igyekvő párt törvényi vagy anyagi előnyöket ígér a választók egy csoportjának, ezért e választói csoport az illető pártot támogatja a választásokon.««

Ennyi a séma. Milliószor előfordult már, sőt, megkockáztatom, ebből áll az úgynevezett „politizálás” törzse. Ettől az ígérgető párt még nem lesz becstelen, sem a választói csoport erkölcstelen. (Mondom ezt úgy, hogy nekem mind a Fidesz, mind a Hit Gyülekezete alapvetően ellenszenves. De ez ettől teljesen független.)

makvirag11 | 2010. március 17. | 09:10:03

Kiárt dolognak tartom, hogy egy evangélikus miniszterelnök-jelölt lefeküdjön a hitgyülinek. Ez is valami lejárató kampány. Egy keresztény ember hitgyüli ellenes, megtűri, mert toleráns, de nem fogadja el.

Leviticus | 2010. március 17. | 09:09:29

Czene Gábor egyre gyengébb színvonalon ír.
Egy ilyen cikk a Blikkbe való,tele van feltételezésekkel,trendi összeesküvés-elméletekkel.
A valóság az,hogy a HGy az elmult 30évben egy hatalom által lenézett,üldözött közösségből felfejlődött a 4.legbefolyásosabb magyar egyházzá.Mindezt úgy érte el,hogy önfenntartó módon csak a híveik adományából gazdálkodott.

misima | 2010. március 17. | 09:09:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

József42 | 2010. március 17. | 09:07:33

http://leporollak.hu/hitgyuli/HITGYULI.HTM

Penge | 2010. március 17. | 09:01:39

vakablak- Ezt az érvelés természetesen elfogadom, és teljességgel életszerű, ha a Hit gyülekezete szempontjából nézem, hiszen a gyülekezet a tagjait tartja szem előtt. Ezzel szemben a Fidesz, kizárólag a hatalom minél biztosabb megszerzésén munkálkodik, a választók érdekei viszont csak huszadrendűek. Vagyis véleményem szerint demokratikus eszközöket felhasználva önös érdekből bárkivel, hangsúlyozom, bárkivel hajlandó, bármire. Kívánom, hogy ne legyen igazam!

Mogyoró | 2010. március 17. | 08:59:57

Angela!
Kis gyülekezet? Tudod, hogy hányan a tagjai? Mekkora vagyonuk van? Hogy minden hívük köteles nekik mindenben engedelmeskedni?
Jézusom!
Ismered azokat a nagyvállalkozókat, akik a tagjaik? Fogalmad sincs róla, mekkora üzlet a Hitgyüli!

Mogyoró | 2010. március 17. | 08:57:13

Drága, naív kommentelő társaim!

De, bizony, a Hitgyüli mindig megvehető volt, ahogyan a Scientológusok is. És minden választáson remekül meg is tették, azt, amire a főnök (értsd a vezetőjük) felkérte őket. Méghogy szabad emberek!? Vagyonukkal és mindenükkel kötelesek szolgálni ezeket a szektákat.

Hogy megjelenhetett ez az írás, az csak azt mutatja, hogy sem az MDF, sem az MSZP nem tudta a háttéralkuk során megvenni őket. Már a BKV pénze sem elég a Hitgyülinek?

Muhaha!
Mi meg válasszunk.:((




HIRDETÉS
A Hit Csarnok a Gyömrői ...
A Hit Csarnok a Gyömrői úton
Népszabadság - Reviczky Zsolt

A Hit Gyülekezete a negyedik legnagyobb egyház Magyarországon, több tízezer szavazót tud mozgósítani. A választások megnyeréséhez ennyi ember kevés, ahhoz viszont elég, hogy egy pártot átsegítsen az ötszázalékos küszöbön. A tavaly nyári EP-választáson nagyon sok tagjuk – elsősorban Bokros Lajos személye miatt –az MDF-et támogatta. Túlzás lenne azt állítani, hogy a gyülekezet teljes gőzzel belevetette magát a kampányba, annyi azonban biztos, hogy nélküle az MDF nem szerzett volna mandátumot az Európai Parlamentben.

Megváltozott a helyzet. A Fidesz (és a KDNP) képviselői az elmúlt években többször is konzultáltak a Hit Gyülekezetével „egyház-politikai kérdésekben”. Ezeken a megbeszéléseken a jobboldali politikusok érzékeltették, hogy ma már máshogyan ítélik meg a gyülekezet működését, mint a Fidesz kormányzása idején. Megígérték, hogy újból kormányra kerülve egyeztetik majd az egyházakkal kapcsolatos törvényalkotási elképzeléseiket a gyülekezettel. Mindebből az is következik, hogy a Fidesz–KDNP környékéről – eltérően az 1998–2002 közötti időszaktól – nem indul politikai-vallási hadjárat a Hit Gyülekezete ellen.

Az utóbbi időben tartott találkozókon az ellenzéki politikusok felvetették, hogy a parlamenti választások során a Hit Gyülekezete ne álljon ki „központilag” az MDF mellett, bízza a helyi csoportokra, melyik jelöltet és pártot támogatják.

HIRDETÉS

Értesüléseinket a pártok és a gyülekezet részéről is megerősítették, azzal a kiegészítéssel, hogy évek óta hasonló „szakértői egyeztetések” zajlanak a Hit Gyülekezete és valamenynyi parlamenti erő között.

Ugyanakkor jól látszik, hogy a Hit Gyülekezete „országos szinten” valóban elfordult az MDF-től. A gyülekezet támogatása nem kizárólag a választásokon leadott szavazatokban nyilvánul meg, hanem adott esetben a kampányban való aktív részvételben, legfőképpen pedig az ajánlószelvények gyűjtésében. A hitesek háttérbe húzódásának egyik bizonyítéka éppen az, hogy az MDF-nek eddig véres verítékkel sem sikerült összeszednie elegendő kopogtatócédulát. (Akadnak MDF-es jelöltek, akik továbbra is élvezik a helyi csoportok bizalmát: nekik nincs is gondjuk az indulással.)

Németh Sándor vezető lelkész pár hónapja bejelentette, hogy a gyülekezet istentiszteleteit közvetítő Vidám Vasárnap című tévéműsor mentes lesz a pártpolitikától. Arról is beszélt, hogy a Hit Gyülekezete nem gyűjt kopogtatócédulát egyetlen pártnak sem, ám a tagok szabad állampolgárok, azt tesznek, amit akarnak: a gyülekezet senkit nem utasít semmire, de nem is tiltja a politikai aktivitást.

A tagság ehhez tartja magát. Lapunknak többen is hangsúlyozták, hogy a hitesek nem pártigényeknek akarnak megfelelni: arról van szó, hogy a gyülekezet stratégiája és a Fidesz törekvése találkozott egymással. A Hit Gyülekezete korábban alaposan megégette magát a szabad demokratákkal, évekbe telt, amíg megszabadult az „SZDSZ fiókegyháza” bélyegtől. A saját érdekében kerülni szeretné, hogy még egyszer ilyen szorosan összefonódjon valamelyik párttal, már csak azért is, mert kezd sokféle irányzatot megjelenítő „népegyházzá” válni.

Részben ez is az oka, hogy az EP-választáson a Hit Gyülekezete nem állt ki látványosan az MDF mellett. A jelek szerint jól tette: az SZDSZ maradékával szövetkező, sorozatos botrányoktól sújtott MDF válsága megkímélte a gyülekezetet.

A Fidesszel folytatott egyeztetések mindenesetre különös fényben tüntetik fel Orbán Viktor némelyik megnyilvánulását. A Fidesz elnöke az elmúlt hónapokban többször is kifogásolta, hogy Gera Zoltán nincs a magyar válogatottban. Az Angliában légióskodó focista a Hit Gyülekezete legismertebb „kampányarca”.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    133 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS