belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
11. szombat

'Nem igazolok a Videotonba, csak hogy válogatott lehessek'

A válogatottságot lemondó Huszti Szabolcs tegnap közleményben fogalmazta véleményét a nemzeti csapatnál uralkodó légkörről, illetve a magyar futball egészét jellemző viszonyokról. A szerkesztőségünk birtokába került kommünikében szokatlanul kemény hangvételű kritikát fogalmaz meg a Zenit Szentpétervár középpályása. Az alábbiakban ebből idézünk.

NOL| 2010. szeptember 9. |87 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

TomThumb | 2010. szeptember 13. | 07:38:26

marcotardelli | 2010. szeptember 10. | 09:07:31

Kevesebb lenne az "orbánozás", ha az illető nem ütné mindenbe bele az orrát, hanem foglalkozna avval amiért az adófizetők fizetik.

TomThumb | 2010. szeptember 13. | 07:33:33

marcotardelli | 2010. szeptember 9. | 22:29:33

Az pontosan negyed évszázada történt. Még jó, hogy nem a 6-3-al, vagy a Slózival és Orth Gyurival hozakodtál elő.

Kende Üsztöke | 2010. szeptember 11. | 08:34:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Zidane | 2010. szeptember 10. | 21:39:25

Leszögezném, jómagam (és bátran mondhatom még vagy 5 barátom is) a fél karomat odaadnám azért, hogy egy címeres mezben a padon üljek...(megjegyzem, a telki edzőközpontban a műfüvet is felszántottam volna, hogy bizonyítsak az edzőnek, hogy játszhassak). Szoktuk mondani egymás között, ha mi ott lehetnénk, akkor is ez lenne a vége, de mi tényleg hulla fáradtan jönnénk le...
35 évesen majd 20 év pályán töltött idő után, hiszem azt, hogy ott tudnak igazán eredményes focit felmutatni, ahol a játékosok egymásért és ami talán mégfontosabb, a játék öröméért tudnak focizni...
Nem tudom, hogy Egervárinak "javasolták"-e a csapat összetételt, vagy önmagától jutott eszébe, de akkor sem szarok oda, ahol eszem...
Huszti ezt tette, nem kétlem, hogy igaza van, de nem ez a módja, azon túl, hogy meg kell nézni ki-kik azok akik most mélyen hallgatnak...
Juhász kapásból aláírta Huszti véleményét...

lali55 | 2010. szeptember 10. | 19:49:31

addig amig nincs ereje a játékosoknak,addig sem a klubjukban,sem a válogatottban nem képesek eredményt elérni,,ezt már régen be kellett volna látni a nagyérdemü edzöi karnak,,nem dumálni kell,dolgozni,,sokat segitene.

Orlando35 | 2010. szeptember 10. | 15:42:08

O.V. és Mezei személyesen beleszólnak a csapatépítésbe.
Nem kell elhinni.
De így van.
A Huszti őszinte gyerek de így is csak a felét mondta el, hogy ne okozzon még több gondot az Egervárinak.

Che21 | 2010. szeptember 10. | 14:20:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pawpar | 2010. szeptember 10. | 12:35:42

A Nyilasi-Törőcsik-Kiprich korszak óta minden magyar futbalnemzedék max. 1-2 vagy 0 nemzetközi klasszissal "dicsekedhet". Ha tárgyilagosan nézzük, a mostani legjobb magyar futbalista, Gera Zoltán már a Nyilasi érában sem nagyon lehetett volna válogatott játékos, az Albert-Bene-Göröcs korszakban pedig még kispados sem lehetett volna. Erről elsősorban nem a játékosok tehetnek. A 70-es évek óta a magyar futbal színvonala folyamatosan csökken. A magyar bajnokság az egyik leggyengébb Európában és a legtöbb magyar játékos olcsósága miatt kerül külföldre, kiegészítő játékosnak.
A gyerekek és a fiatalok nevelésével van gond. Hiányoznak a megfelelő edzők, de a magyar focista példaképek is. 16 csapatos NBI-gyel, 30% külföldi játékossal nem is nagyon lehet megértetni a mai fiatalokkal, hogy miért kell többet dolgozniuk, vagy ahazaitól eltérő stílusban focizni.
Az utánpótlás nevelés beindult, de ott is baj van. Elég csak arra gondolni, hogy a mostani U21-es válogatott két hazai meccsen (Wales és Bosznia ellen) képtelen volt kiharcolni a továbbjutást.

marcotardelli | 2010. szeptember 10. | 11:02:31

Frenchman | 2010. szeptember 10. | 10:14:18

Szóval tudom én azt jól, pont erre akartam célozni.
Tudniilik, hogy nálam Mezey megítélésében nem az a kulcs, hogy a mexikó vébén a ruszkik agyonvertek minket, hanem hogy ott voltunk a vébén. És azóta sem.
Várhidi megítélésében egyetértünk, de ezt az ez előtti MLSZ-elnköségen és Kistlekein kell számon kérni.
A koncepciót pedig ne várjuk már el Egerváritól hat napi együtt gyakorlás után, erre azért Várhidinek is több idő kellett.
Majd ha két év után annyira kilátástalan lesz a válogatott játéka, mint amilyen Kúman alatt volt, akkor lehet Egervárit pellengérre állítani, azt gondolom annyi türelem neki is kijár.

Frenchman | 2010. szeptember 10. | 10:14:18

Milyen csoportból, kedves Frenchman?

1986-ban, valóban a C-csoportból nem tudták megkaparintani a 2. helyet a franciák mögött. Akkor egy többre hivatott csapatot olyan nagyszerűen készített fel Mezey (Egervéri és Tajti), hogy csak na, rögtön kaptak 6 gólt, pedig nem Huszti-féle tudású játékosok álltak rendelkezésre:-) Az azóta eltelt 24 évben pedig Mezey semmi érdemlegeset nem tett le az asztalra, kivéve, hogy elkezdett nagyon jó viszonyt ápolni Orbánnal. De ne rójuk ezt fel neki, ilyen világban szocializálódott. Viszont. Ha már valakit keresni kellene, aki valóban stílust hozott a magyar válogatott játékába, az mindenképp Várhidi lenne, megérdemelte volna, hogy visszakapja a kurtán-furcsán elvett edzői megbizatását. Akkor talán láttunk volna valami koncepciót is a pályán az elmúlt 3 meccs alatt.

marcotardelli | 2010. szeptember 10. | 09:49:50

Clandon | 2010. szeptember 10. | 09:11:41

Ha kihúznád a csőből a fejed, láthatnád, hogy ez a história most tényleg inkább szól Huszti Szabika durcás hisztijéről, mint OV-ról.
De ahhoz érteni kellene a focihoz is egy kicsit, te kis felettvaló.

Kende Üsztöke | 2010. szeptember 10. | 09:38:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Clandon | 2010. szeptember 10. | 09:11:41

Kosz, de rantottat ettem te kis alattvalo.

marcotardelli | 2010. szeptember 10. | 09:07:31

Clandon | 2010. szeptember 10. | 08:59:24

Jól, van ügyes voltál.
A délelőtti kötelező orbánozást ezzel letudtad, elégedetten ihatod a kávét a kakaós csiga mellé.

Clandon | 2010. szeptember 10. | 08:59:24

Schmitt Pal es Orban Viktor forduljon az UEFA-hoz es a FIFA-hoz, hogy a 2/3-ra valo tekintettel, illetve a forradalmi gyozelem alkalmabol magyarorszag alanyi jogon jusson ki a kovetkezo EB-re es VB-re. Termeszetesen a kovetkezo ket rendezvenyt Orban Viktor nyissa meg, tegye meg a kezdorugasokat, es a kupat is o adja at... termeszetesen az alanyi jogon nyertes magyar valogatottnak... Minek ide Huszti

Clandon | 2010. szeptember 10. | 08:53:39

Egervari ur!

San Marino es Finnorszag ellen tegye be a csapatba Orban Viktort, es az olimpiai multjara valo tekintettel Schmitt Palt is!
Ebben az esetben a Sport Tv munkatarsai tokeletesen kielegulhetnenek.

Altuntegin | 2010. szeptember 10. | 08:47:14

Az a legnagyobb baj, hogy a vezér rátette a kezét erre a sportra. Eddig is voltak gondok, de most ha ott is meg fog jelenni az "én" játékosom és a másik embere ...

nugát | 2010. szeptember 10. | 02:45:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nugát | 2010. szeptember 10. | 02:43:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

adamant | 2010. szeptember 10. | 00:03:06

Több fényt!

spartacus, tünj már el!!

Több fényt! | 2010. szeptember 9. | 23:53:28

""Köcsög" "Orbán"".

marcotardelli | 2010. szeptember 9. | 23:11:04

Frenchman | 2010. szeptember 9. | 23:02:52

Milyen csoportból, kedves Frenchman? A világbaknokság "C" csoportjából? Te Most ezt kéred számon Mezeyn?
Vicces.
És ha figyeltél, de nyilván nem, Egervári egy szóval sem mondta, hogy cél a továbbjutás. Szemben Matheussal és Koemannal.
Egervári azt mondta, hogy az elsődleges cél egy hosszútávon ütőképes csapat kialakítása.
Vagy ezt nem veszed figyelembe, vagy nálad a hosszútáv az két meccset jelent.

adamant | 2010. szeptember 9. | 23:07:31

Frenchman | 2010. szeptember 9. | 23:00:48

"Ami pedig Egervárit illett: ideje lenne lemondania..."

Kedves Frenchman!

A második (second, zweite, due, dwa) meccsen vagyunk túl Egervárival.
Ebböl: idegenben 1 vereség, itthon gyözelem.

Kedves Frenchman, egy kicsit trogyános ez a "...monnyon le...!"
(Fel a fejjel jön a téli szezon és az Ön kedvenc sportága szinte napponta a Eurosporton: a Curling...!!!)
:((

adamant | 2010. szeptember 9. | 23:03:48

marcotardelli | 2010. szeptember 9. | 22:29:33

(Végre egy "macsakazabáló", aki ért a magyar focihoz is...))))

- Puskás akadémia: legyen több ilyen szerte az országban.
Pl. erlauer alapíthatna egy "Farkas Jancsi akadémiát" csak tehetséges roma gyerekeknek. Gyerünk, csak legyen.
Vagy Gyurcsány Ferenc, vagy Bajnai, Kapolyi, Csányi & Co. tessék, tessék! Be lehet szállni, foci, kajak-kenu, ökölvívás (erösen erlaueres téma), bírkózás, öttusa, stb. stb. van még hely.

Tessék költeni a pénzt!!
"Aki gazdagon hal meg, az a világ legaljasabb embere!!"
(Rockefeller)

Frenchman | 2010. szeptember 9. | 23:02:52

ortból sem jutott tovább. És ezek az emberek osztják most majd az észt, jó ha meglesz a csoport 3. helye, de ebben sem érdemes reménykedni.

Frenchman | 2010. szeptember 9. | 23:00:48

Így van ez, ha a miniszterelnök állítja össze a kezdőcsapatot (kíváncsian várom mikor szól majd bele a vízilabda csapat összeállításába); Ha nem tévedek, Nagyméltóságú Orbán ME úr nem átallott a választási kampányban Erwin Koeman ellen és Gera mellett kampányolni, és látjuk ennek mi értelme lett: semmi. Vagyis pontosan ugyanannyi mint amennyi megvalósult a DVSC stadionjából, amit ugyancsak ő, ugyancsak tavasszal felháborodástól elfulló hangon, szinte hörögve kért számon a Gyurcsány- és Bajnai-kormányokon, Kósával egyetemben. Abból sincs azóta semmi sem, még egy rohadt alapkőletételre, vagy szándéknyilatkozat aláírására sem került sor, mint ahogy nem is fog. Igaz minek is Debrecenbe stadion, egyszerűbb lesz a DVSC játékosokat felvásárolni és elvinni őket Fehérvárra:-)
Ami pedig Egervárit illett: ideje lenne lemondania, sokkal rosszabb csapatot rakott össze, mint Koeman, sőt úgy tűnik megbontotta a csapategységet, látszott a moldáv meccsen is, ez a 11 játékos képtelen egymásért küzdeni, taktikáról nem is beszélve, nyoma sem volt valamiféle koncepciónak, tudatosságnak. Gera pedig -miután cserben hagyta saját csapatát- egyáltalán nem érdemelte meg, hogy rögtön visszakapja a kapitányi karszalagot, ráadásuk a játéka (nevezzük annak a csetlés-botlását) meg sem közelítette a Fulham-ben bemutatott produkcióját. Az élet igazolni fogja, hogy a Csányi-Orbán MLSZ még tehetségtelenebb, mint az előző volt, Mezeyről nem is beszélve, aki a 80-as évek egyik legjobb válogatottjával még a csop

adamant | 2010. szeptember 9. | 22:58:11

gope, csak az utolsó mondatodat nem olvastam, bocs!!!
:)))))

adamant | 2010. szeptember 9. | 22:56:41

gope | 2010. szeptember 9. | 22:28:44

Figyelj, gope. Úgy látom Te is szereted a focit. Ez jó, mert én is. Most is sokat járok NO-ba, így ismerem közvetlenül az ottani helyzetet. Ez is OK.

De próbálj meg olvasni és a szöveget úgy érteni, ahogyan az le van írva!
Még egyszer beidézem a lényeget, amit írtam:
"Az edzö egyszer és mindenkorra kitiltotta a válogatottból.

Szóval lehet és kell is fegyelmezni,..."

Grrr...
:)

Orlando35 | 2010. szeptember 9. | 22:53:51

A nagy probléma az, hogy beleszólt a politika a válogatott ügyeibe.
Méghozzá közvetlenül.
Én az Egervárit sajnálom, mert ő az áldozat ebben az egészben.
Orbán,és Mezei Videotonostul beleszólnak a válogatott ügyeibe,erről szólnak már a pletykák.
Csak nem számoltak pl Husztival, aki nem foglalkozik a politikával, és nincs beszarva a hatalomtól, és kitálal, és nem érdekli ha ettől népszerűtlen lesz.Egyébként minden tiszteletem Geráé, mert imádom mint focistát, de tényleg vicces, hogy nem mérnek ugyanolyan mércével egy csapatnál, Gera lelépett meccs előtt csapatkapitányként, és úgy könyörögték vissza, Huszti lemondott és megbüntették, nem értem milyen reakciót vártak tőle ezek után??

kékestető | 2010. szeptember 9. | 22:46:25

Vityakrator köszönjük.
Már mindenki utálja a Vidit, ezt a jobb sorsra érdemes klubot. Pl. hogy szedte szét apró, kis haszontalan darabokra a félelmetes Maribor egy hónapja. Ha-ha-ha.
Ill. az mily mulatságos volt: Svédo.-Mao. mecsen: Ferenc Gyurcsány, Prime Minister Hungary!!!

Orlando35 | 2010. szeptember 9. | 22:37:31

Ha Magyarország miniszterelnöke személyesen odamegy a válogatott csapathoz és a csak finoman nyomást gyakorol a szakvezetőre, az már gáz.
(azt , hogy ez finoman történt-e nincsen fogalmam, de hogy valami történt, erre bizonyíték a Huszti botránya)
Ez több mint egészséges lobbizás, az én véleményem ,és izlésem szerint.
De lehet a következő alkotmányban az le is lesz fektetve, hogy személyesen ő fogja kinevezni a szövetségi kapitányt...

marcotardelli | 2010. szeptember 9. | 22:33:11

Orlando35 | 2010. szeptember 9. | 22:26:42

Aki egyszer is eldobja magától a címeres mezt, az többet nem érdemli meg.
Ezzel, Hajós, Orth, Sárosi, Zsengellér, Puskás, Grosics, Albert, Nyilasi, Garaba, stb, stb, szellemiségét gyalázza meg.
Értsd ezt Gerára, és Husztira.

marcotardelli | 2010. szeptember 9. | 22:29:33

adamant - igazad van.

Artúr király - Koman nyilatkozatát félreértetted szerintem. Gondold újra.
És nem a Törőék csapata volt az utolsó szerethető válogatott, hanem pont Mezey doktoré 85-86-ban. Amely csapat persze a valóban kitűnő Mészöly-féle 82-es csapatra alapult.
De Mezey segítőivel, Egervárival és Tajti Józseffel olyan csapatot csinált, amelyik 85 végén második volt az európai, és negyedik a világranglistán!!!
Nézz utána, kovacsi!

bandi47 - nehogy már a ló mondja meg mikor szántsunk! Huszti egy válogatott játékos a sok közül, aki már másodszor sértődik be, mert nem kezd. Ilyen nincs. Abban egyetértünk, hogy nálam Gera sem lehetne többet válogatott.

Egyénként értem én, az a gondja itt sokaknak, hogy az OV által alapított Puskás akadémia körüli lobbi dominál manapság.
De amikor a Várszegi-féle Sándor-akadémia volt a fény, akkor az rendben volt?
Hát jóhogy.
A magyar futball összetett kézzel örüljön, hogy ilyen tótumfaktumok serénykednek a felemelkedésén, és ne finnyáskodjon polititkai megfontolásból.
Egy szó, mint száz, a magyar futball legutolsó arany korszakának Mészöly, Mezey, Egervári tevékeny részesei voltak. És ha most Mezey, ha éppen csak súgó szerepben is, de vállal részt a mai melóból, annak igazi szurkoló csak örülhet.

No meg aki sokallja a Vidi-focistákat a válogatottban, az nevezze meg azokat, akik jelenleg Lázár, Elek, vagy Lipták helyett jobbat tudnak az adott posztokra.
Szívesen vállalom a vitát.

gope | 2010. szeptember 9. | 22:28:44

Mivel én 2000-2004 ig Münchenben éltem személyesen is láttam Effenberget Freisingben a sportkocsijában 120 al hajtani az 50km es helyen. Ő alapból szart mindenre és mindenkire. Az egykori NDK ból egyetlenként jutott oda, hogy most a minden idők Bayern all star válogatottjában is helye van. Ezért nem jó a párhuzam. Abban igazad van, hogy megbüntették és ez így jó, de áttól ő az maradt, aki. A világ egyik legjobb klubjának egyik legjobb játékosa. Huszti pedig hisztizhet amennyit akar, akkor sem lesz senki, még ebben a gyenge magyar labdarúgásban sem.
Egyébként, ha cikizésnek vetted, bocsánatot kérek. Megbántani nem akartalak.

Orlando35 | 2010. szeptember 9. | 22:26:42

A nagy probléma az, hogy beleszólt a politika a válogatott ügyeibe.
Méghozzá közvetlenül.
Én az Egervárit sajnálom, mert ő az áldozat ebben az egészben.
Orbán,és Mezei Videotonostul beleszólnak a válogatott ügyeibe,erről szólnak már a pletykák.
Csak nem számoltak pl Husztival, aki nem foglalkozik a politikával, és nincs beszarva a hatalomtól, és kitálal, és nem érdekli ha ettől népszerűtlen lesz.Egyébként minden tiszteletem Geráé, mert imádom mint focistát, de tényleg vicces, hogy nem mérnek ugyanolyan mércével egy csapatnál, Gera lelépett meccs előtt csapatkapitányként, és úgy könyörögték vissza, Huszti lemondott és megbüntették, nem értem milyen reakciót vártak tőle ezek után??

adamant | 2010. szeptember 9. | 22:15:54

gope | 2010. szeptember 9. | 22:10:10

"Effenberget Husztival összehasonlítani merész dolog. De Te mersz nagyot mondani.
Le a kalapot előtted."

Ha nem értetted, sajnállak. Nem a két játékos játéktudását hasonlítottam össze, hanem azt emeltem ki, hogy MÉG egy ilyen nagy zsánerü játékost is lehet és kell fegyelmezni...
:(

gope | 2010. szeptember 9. | 22:10:10

adamant

Effenberget Husztival összehasonlítani merész dolog. De Te mersz nagyot mondani.
Le a kalapot előtted.

gope | 2010. szeptember 9. | 22:07:13

Most mondok egy baromságnak tűnő dolgot, de gondolkozzatok el rajta. Én már éltem akkor, amikor Puskás mellé a fradiból odavezényelték a honvédba Budait, Kocsist és Czibort.Bozsik már ott volt. Hidegkutit nem, mert kellett egy néhány olyan csapat, amelyikkel az összeszoktatott honvéd jó meccset játszhatott. A többi már történelem. 1-2 játékossal kiegészülve: Aranycsapat.
Tudjuk persze, hogy a fent említettek közelében sincs ma olyan játékos, de meg lehetne próbálni, akár zsebbe nyúlással is egy hasonló dolgot létrehozni.
A legjobbakat hazahívni egy csapatba és ha mást nem, azt elérhetjük, hogy a magyar bajnok, akár 5 körtis előrejut a BL ben. Aztán meglátjuk!!!!

adamant | 2010. szeptember 9. | 22:00:06

Németországban egy nagy nevü játékos (Stefan Effenberg) egy válogatott meccsen a nézök fütyülése és bekiabálása miatt felmutatta nekik a középsö újját.

Az edzö egyszer és mindenkorra kitiltotta a válogatottból.

Szóval lehet és kell is fegyelmezni, ha pedig egy játékosnak gondja, baja van az edzövel, javító szándékú javaslatai vannak, azt legyen szíves a nyilvánosság kizárásával, közvetlenül az érintettel közölni.

Azért mind az egykori nagy magyar játékosokhoz, mind pedig az európai elithez hasonlítva Huszti egy kis nyikhaj és illene ennek megfelöen viselkedni.
(Hibát követett el amikor elment Hannoverböl a Zenithhez, pedig állandó csapattag volt, jól keresett a válogatott is számított ra, állandóan szem elött volt, minden meccsét láthatták a magyar nézök is.

Túl korán kezdett a kasszához fáradni, még hiányzott egy kis teljesítmény hozzá, hogy nyugodt lélekkel kérhessen.
:((

napkelet | 2010. szeptember 9. | 21:21:37

Nagy kár hogy újra a béka feneke alatt vagyunk 30 szintel.Pedig vannak tehetségek sportban gazdaságban művészetben mindenütt sajnos a politika kiöli az emberekből a hazaszeretetet a becsvágyat a tenni akarást. Mit hallottunk nyolc évig csak a gyűlölet keltést egy nem fideszes nézetű ember már hazaáruló megbélyegzett honpolgár most meg ŐK akik gerjesztették a gyűlöletet ők a megváltok a vezér maga a messiás!!Ideje volna elgondolkodni hogy ez hova vezet a szavak helyett tetteket és valódi megbékélés itthon!!!!!És akkor lesz sikeres Magyarország sportban gazdaságban.Huszti nyílt levele eről is szól főleg erről!!! A szívem szorult össze a Westend teraszon mikor néztük a vb döntőt a Magyar fiatalok holland szinekbe öltözve énekelték a Holland himnuszt!!!!!!Nem volna jobb ha Magyar szinekben a magyar srácikor izgulnánk és énekelnénk nekik a himnuszt!!!!Nagy kár hogy ide jutottunk és ha így fólytatodik nemcsak a foci hanem az ország is csak lejeb csak lejeb fog sűjedni. Ébresztő Magyarok!!!

Artúr király | 2010. szeptember 9. | 21:17:42

Én már régóta azt kérdem magamtól, hogy a külföldi csapatokban állítólag kíválóan helytálló focisták miért produkálnak ilyen szánalmasan a válogatottban? Ami meg ezt a Husztit illeti, én bizony nem emlékszem, hogy egyszer is jól játszott volna. És akkor itt hisztizik? Szánalmas, mint ahogy a többiek is. Csetlenek-botlanak, az ember szinte félti őket, hogy nehogy kárt tegyenek magukban. A Koman gyerek meg oda nyilatkozik a rohadt nagy mázlival megnyert moldáv meccs után, hogy nem kell mindig szerethető futballt produkálni. Istenem, hol él ez? A Törőék csapata volt az utolsó szerethető válogatott Magyarországon. Igazat adok valamelyik lentebb kommentelő kollégának: vissza az amatőr rendszerhez! A szinvonal (nemcsak a játék, hanem a hozzáállás) amúgy is ott van. Szerencsétlen hülyék.

papa10 | 2010. szeptember 9. | 21:14:05

Napkelet! Az az igazság amit az utolsó sorokban irtál. ott van az eb elhantolva!

tommer | 2010. szeptember 9. | 21:13:44

a dolog egyszerű,OV 4 éve alapította a Puskás akadémiát ,és azóta egyetlen játékost sem adott el,azzal próbálja növelni az ázsiójukat hogy válogatottba teszi/teteti őket,hátha valakinek kellenek.
A Sándor Károly akadémiának erre nem volt szüksége,és többet is értek el ennyi idő alatt,mert ott szakmaiság van.
A magyar válogatott OV pénzügyi terveinek az áldozata lett,és ehez nem mindenki tapsol,érthető.
a szakmai hozzászolónak: a zenit uefa kupát nyert utána ment oda Huszti,nem volt rossz döntés.
az U21-es válogatottat Roth Antal hozta ilyen szintre,csak a világbajnokság előtt Egervári kapta meg,ahoz hogy a csapat olyan volt nem neki köszönhető,hanem az elődjének.

napkelet | 2010. szeptember 9. | 21:06:46

Kimondottan szakmai szempontok szerint szólok hozzá! Tegnap egy hozzá szólásomban szintén a Magyar válogatottal foglalkoztam.Meg ismétlek egy két dolgot.Ez a teljesítmény egyenlő a nullával. Semmi elképzelés a földön semmi játék csak fel a levegőbe és előre rugdosták a labdát.Gerával gond van Dzsudzsák nem azt hozta amit a PSV ben mert nem azt játszatja vele Egervári amit tud!!!Az hogy egy miniszterelnök elmegy egy futbal meccsre abban semmi kivetni való nincs de szerintem itt ennél több van.Ezeket írtam tegnap.
Nos Huszti kipakolása alátámasztja észre vételeimet.Kérdezem miért volt Svédországban Mezei és Herceg??? mert Fideszes klubok edzői ez tény.
Egy edzőnek tudni kell kezelni egy úgy mond nehéz futbalistát ha Huszti az akkor őt is. Kevés itt a hely hogy bővebben elemezzem a levelét de SAJNOS nagyon sok minden ben igaza van!Hogy most milyen fociszta arról nem érdemes vitát nyitni mert a mai magyar fociban nincs egy kiemelkedő játékos sajnos.Egyre szeretném felhívni mindenki figyelmét hogy most megy a nagy nemzeti be NYALÁS minde téren legyen foci mozi mindegy.Serm a politikában sem a gazdaságban sem a sportban nem rátermet ember van hanem a haver barát vagy éppen csak mert jól nyalt.

papa10 | 2010. szeptember 9. | 21:03:41

Érdekes! Amihez a fdesz hozzányul az szarrá megy! Ez megy az egész országban! Sajnos!

fridzsi | 2010. szeptember 9. | 20:41:05

Szerintem elképesztő és felháboritó, hogy tök mindegy ki a szövetségi kapitány, a százhuszonkettedik vereség után is mi lesz az elemzés?
Látok biztató jeleket, s jó úton járunk. Könyörgöm milyen biztató jelet lehet kiolvasni egy vereségből? Hogy nem kaptunk ki még jobban? Nevetséges.
Figyeljék meg, hogy mindig ez a nyilatkozat.

tihanyilaci | 2010. szeptember 9. | 20:38:11

Amúgy meg Egervári és huszti soha nem lesz egy súlycsoport. Egervári megeszi reggelire ezt a csávót.

tihanyilaci | 2010. szeptember 9. | 20:36:04

Ha csak egy szentpétervári vezető tudomást szerez erről a sírós húha viselkedésről, Huszti egy percet sem fog kapni szerintem a Zenitnél többé.

gope | 2010. szeptember 9. | 20:31:19

belgien | 2010. szeptember 9. | 20:12:41

A német ifi focisták megtiszteltetésnek veszik, ha a Bundesligába kerülhetnek. Főleg a vezető csapatokba.A mi ifi játékosainkat eladják, még mielőtt NB I. re érettek lehetnének. A német labdarúgás , így nem összehasonlítható a magyarral, bajnokságok pedig pláne. Husztiról annyit, hogy az ő 2008 szintjén levő Bundesliga játékosból 12 egy tucat. Sajnos az ő szintje Mo on már kiemelt lenne. Ma azonnal bármelyik NBI es csapat magyar viszonylatú sztárgázsival fogadná. Pedig hol van már a 2008as szinttől.

bandi47 | 2010. szeptember 9. | 20:17:31

Jó magyar válogatott akkor lesz,ha nem Berczi félék ülnek az MLSZ-ben és leszerződünk 15-20 évre egy külföldi edzőt. Jó játékosok vannak,hiszen páran megállják helyüket neves nyugati klubokban. Edzőink viszont nem kellenek sehol./kivétel az arab világ/. Egervári csak egy bábu a vezér és a sírós Mezey kezében. Mindenki láthatja,hogy a vidi-nél,vagyis Felcsuton döntenek mindenről. Egervárinak már nem lett volna szabad elmenni udvarolni Gerához. Husztinak ha vannak is hibái,megmondja ami nyomja a lelkét és nem köntörfalaz mint mások. A válogatott körül kialakult légkör észrevehetően rossz.

belgien | 2010. szeptember 9. | 20:15:17

zoli4 | 2010. szeptember 9. | 20:00:05 - ja itt a bökkenö, a Zenitben nem játszik, de a magyar válogatottban feltétlenül játszania kell. Röhej.

belgien | 2010. szeptember 9. | 20:12:41

piramis | 2010. szeptember 9. | 17:51:03 - két pont, tök igazad van. Minden normális országban van komoly utánpótlás fejlesztés.

Egy idöben a németeknek azt vetették a szemükre, hogy gyözni ugyan tudnak, de focizni, nem. Erre ráálltak a következetes képzésre, ma ott tartunk, hogy minden komolyabb egyesület kemény gyermek-és ifjusági képzést folytat, az untánpóltál a saját soraikból jön. Erre a legjobb példa Bayern München,ahol a társaság fele a saját ifikböl jön. Ilyen mo-on nincs, illetve a kezdeményezések (pl. azorbán), a kemény köpködéseknek van kitéve.

Különben a Husztinak azt mondanám, hogy menjen a jó büdösbe, mert oda való és tanuljon oroszul, ha már németül nem sikerült neki.

belgien | 2010. szeptember 9. | 20:03:05

marcotardelli | 2010. szeptember 9. | 17:53:09 - most nem fár asztom magam a többi beröfögéssel, de tök igazad van. A krapek elhúzott a Honnoverböl (Németországban azért van egy színvonal), mert több zsózsót akart, aminek csak egy akadálya volt, hogy a nálánál picenyét jobbak kevesebbet kerestek. Erre nagyképüen eldurcáskodott a semmibe. Ha valaki Oroszországban kezd focizni az gyakorlatilag nem más mit nyögdijanak lenni.Leírtad magad az európia szinvolnalból. Ide nyugdijba mennek az emberek, vagy 19 éves brazilok,akik 2 év múlva Belgiumban, majd esetleg egy jobb ligában akarnak focizni. A krapek egy farok.

tusa | 2010. szeptember 9. | 20:01:55

Ha a focit PR-ra játszanák, és nem gólra, már most kiharcoltuk volna a továbbjutást.

zoli4 | 2010. szeptember 9. | 20:00:05

Sok mindennel nem értek egyet a mai magyar fociban. De azt tudom, hogy Egervári vezetésével VB 3. lett az utánpótlás válogatott. Huszti meg nem fér be a Zenitbe, és csapatot keres. Különben sem szokás sehol sem, hogy egy sokadik senki játékos szabja meg, mit és hogy tegyen a szövetségi kapitány.

sarrukin | 2010. szeptember 9. | 19:47:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

laci_54 | 2010. szeptember 9. | 18:20:36

Miről beszéltek?
Hol van foci Magyarországon?
Olyan emberek vannak, akik roppant jól élnek az utánzatából!

Jager László | 2010. szeptember 9. | 18:18:39

foci...coki...csoki...
Nem kellett volna.
J.L.

kovacsi | 2010. szeptember 9. | 18:01:19

Marcotardelli!
Szeretném felhívni figyelmed, hogy az Egrvári Sándorok juttatták ide ezt a sportágat hazánkban, ahol van! Lehet, hogy csak pár hete dolgoznak, de már 30-40 éve belőle élnek. (ha érted, miről beszélek!)

marcotardelli | 2010. szeptember 9. | 17:53:09

Itt sok olyan kommentelő is okoskodik, akik nagyon nem értenek a focihoz, ez simán lejön hozzászólásaikból. Ezek három nevet nem tudnának felsorolni a mai magyar válogatottból, de azért osztják az észt.
Na midegy.

Ez a nyilatkozat nem kipakolás, hanem durcás hiszti, Huszti-módra. Aki jártas a magyar fociban ezt már ismerheti, ugyanezt megcsinálta vagy négy éve Várhidivel is, mert egyszer nem kezdett. Otthagyta a csapatot, mint eb a sz@rát. Már akkor azt mondtam, hogy ez a csávó nem lehet többet válogatott focista, nem érdemli meg. Ezzel a zagyva nyilatkozattal csak ezt támasztotta alá újfent.
Mindenkit megnyugtatok, ha Huszti Stockholmban és a Megyeri úton is kezdő lett volna, akkor semmi baja nem lenne a válogatott vezetésével. Ez factum.
Jobban járna, ha a focira koncentrálna a hangzatos nyiltkozatok helyett, mert arról igazán nem Egervári, meg Mezey tehet, hogy Szabika már edzőmeccsen sem fér be a Zenit keretébe.
Kedves Huszti Szabolcs!
Tanulj alázatot, tiszteletet, mert ezekből igazán nem állsz jól!

Egervári, és magyar foci új vezetése még csak pár hete dolgoznak, azt hiszem egy lehetőséget ők is megérdemelnek, mielőtt ítélkezünk felettük.
Az meg legalább két selejtezősorozat lenne egyhuzamban.
Ha valaki érti miről beszélek.

piramis | 2010. szeptember 9. | 17:51:03

Jó harminc éve már, hogy Végh Antal megírta a Miért beteg a magyar futball? c. könyvét. Az író már nem él, de ma már egész biztos nem állna oda a hanyatlás okait boncolgatni. Azért, mert nem érdemes. Akkor még úgy gondolhatta, hogy van feltámadás, de az eltelt idő feketén-fehéren bebizonyította: a magyar futballban véglegesen elromlott valami. Teljesen érdektelen Huszti vagy Gera vagy bármelyik focista véleménye. Akár szid, akár dicsér. A magyar foci az ország összes betegségét magán viseli: amatőrizmus, dilettentizmus, korrupció, szakmaiatlanság, haveri összefonódás. Ez már régóta néhány ember bulija, most csak annyi változott, hogy a buliba miniszterelnök és egy bankár is beszállt. Ettől aztán a magyar foci még sokkal rosszabb és korruptabb lesz.

football | 2010. szeptember 9. | 17:21:43

Huszti igazán nem tett le sok mindent még az asztalra. Lött visszahúzásból gólt a Wembleyben mint Puskás? Romba döntötte a brazil védöket valaha úgy, mint Bene? Ha igaza is van, vagy részben, ezt nem akarom megitélni, akkor sem változik semmi a magyar labdarúgásban, mert az egész egyszerüen nem jó....

Kende Üsztöke | 2010. szeptember 9. | 17:16:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

agmánd | 2010. szeptember 9. | 17:15:59

Egervári: "A kirekesztő Husztira nincsen szükség!"
2010. szeptember 9., csütörtök InfoRádió

A jó Huszti Szabolcsra szükség van, arra viszont nem, aki kirekeszti magát és ilyen nyilatkozatokat tesz - mondta az InfoRádiónak Egervári Sándor,a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya, miután a Zenit futballistája nyílt levélben bírálta a nemzeti csapat szakvezetőjének döntéseit és az együttes körüli légkört.

A szövetségi kapitány az InfoRádiónak azt mondta, hogy a szövetségi kapitány feladata eldönteni, ki kap szerepet a válogatottban.

"Megadtam neki a megfelelő szakmai választ. Sajnálom, hogy ez neki kevés volt és teljesen szükségtelen módon nyílt levélben fordul a közvélemény felé, nem használ annak, hogy visszaverekedje magát a válogatottba, nem használ a közösségi szellemnek, amely a válogatott körül van" - mondta a kapitány.

"Ez a nyílt levél teljesen meglepett hiszen arról beszéltünk, hogy ezt a beszélgetést folytatjuk, hiszen egy jó Husztira szükség van, arra a Husztira, aki kirekeszti magát, aki ilyen nyilatkozatokat tesz, arra nincs szükség" - mondta Egervári.

Az 51-szeres válogatott középpályás 2007 májusában a Görögország elleni Eb-selejtező előtt elhagyta az akkor Várhidi Péter által irányított nemzeti csapatot - a szövetség akkori közlése szerint azért, mert nem érezte biztosnak a helyét a kezdőben -, ezért az MLSZ eltiltotta, és nyolc hónappal később szerepelt újra a válogatottban.

midtownhm | 2010. szeptember 9. | 17:12:31

Huszti kimondta mind azt amit mar mindenki tud. A magyar labdarugas egy zart klub ami semmilyen fejlodesre nem hajlando. Az egesz magyar foci a 80as evekben ragadt. Gyuri ba, Sanyi ba, stb haveri alapon dolgoznak, es nem is vagynak nemzetkozi sikerekre. Mezey Gyorgy a Videoton UEFA kupa meccsein olyan nyugodtan ult a kispadon mintha nem szeretne ,hogy veletlen ennel tovabb jusson a csapat, nehogy veletlenul valami komolyabb csapat ellen kene jatszani. Az nb1 legnagyobb meccse, a fradi-ujpest mar reg a primitiv skinheadek szorakozo helye lett.

gope | 2010. szeptember 9. | 17:08:19

ágmánd/kocsobur
Pechedre Te nem láttál élőben jó magyar focit, legfeljebb a film archívumban.
Abban egyetértek Veled, hogy magyar viszonylatban Huszti nem kutyaütő. Sőt a Bundesligában sem volt az. Sajnos sok játékos a pénz miatt rosszul dönt és további előre haladásában ez gátolja.
Az viszont nem tesz jót a magyar focinak, hogy a Vezér játssza a szövetségi kapitányt és az MLSZ elnökét egy személyben. Így pedig kilábalás lassan, vagy sehogy nem fog bekövetkezni ebben a harmatgyenge magyar labdarúgásban.

KannibálTatárÚr | 2010. szeptember 9. | 17:03:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kovacshallai | 2010. szeptember 9. | 17:00:53

igaza van husztinak!!!!!!!!!

Kende Üsztöke | 2010. szeptember 9. | 16:58:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

giorgio | 2010. szeptember 9. | 16:54:43

HISZTI SzABOLCS
bezzeg Király 70 válogatottság után szó nélkül jött vissza harmadik kapusnak németországból.
Azt követelte mindenki még féléve is, hogy játsszanak a fiatalok és az itthon játszók is. Most megkapja a nép, amit akar. Egyébként a vidis játokosok helyén nincs külföldön rendszeresen játszó emberünk.

agmánd | 2010. szeptember 9. | 16:51:24

"azért ne csináljunk úgy, mintha túl sok husztinál jobb játékosunk lenne. tény, hogy ott a zentinél valamit rendesen elkefélt, de ettől még nem lett hip-hop kutyaütő."

Én nem mondtam hogy "kutyaütő".
De ez a megnyilvánulása igencsak kutyaütőre sikerült.

És nem értem a célját.
Mert őt, Gerával ellentétben, senki nem fogja visszakövetelni a válogatottba.

Ráadásul Gera mikor Koemannal összerúgta a port, nem böszmélkedett a sajtóban...
És Egervári is ezek szerint úriember volt, leült Husztival megbeszélni és
a sajtónak ő sem szólt egy szót sem.

Hege Hugó | 2010. szeptember 9. | 16:51:05

kovacshallai | 2010. szeptember 9. | 16:48:15

Tipikus dilettáns vélemény.

Hege Hugó | 2010. szeptember 9. | 16:50:15

Egyszerre va nigazság és ellentmondás Huszti véleményében.
Azt is nézni kell ki mondja!
Márpedig Huszti egy beképzelt, öntelt hólyag, aki az átlag alatt teljesített az elmúlt 2 évben. És attól, mert valaki Magyarországon játszik még lehet jobb futballista, mint akit Mattheus beprotezsált a válogatottba és eladta külföldre.

Nem mondom ,hogy részint nincs igazság a mondandójában, de Huszti egy erkölcsi nulla. Ne ő mondja meg mi lenne a jó a magyar focinak, hanem focizzon. Addig ez egy sértődött kisgyerek vallomása.

adamant | 2010. szeptember 9. | 16:48:59

Huszti még azt sem veszi számításba, ha már kispados a Zenith-nél és átigazolna máshová, hogy a befogadó klubbok is szeretik, ha játékosaik válogatott játékosok. Világos, minél jobb helyen álló válogatott, annál drágább ergo annál kívánatosabb megszerezni.

Egy Riberynek, vagy Ibrahimovichnak nincs gondja, ha el akarna menni.

kovacshallai | 2010. szeptember 9. | 16:48:15

magyarországon megkell szüntetni a profi futballt,menjenek el dolgozni utánna lehet focizgatni!felesleges pénzkidobás amit erre a válogatottra és a profinak nevezett futbalunkra költenek ez az egész egy nulla!

edede | 2010. szeptember 9. | 16:47:27

Az MLSZ lapunknak jelezte: nem kíván reagálni a játékos mondandójára.

persze nincs mit reagálni rá, mert igaz....
egyébként Husztit nem sajnálom, mert semmit nem csinált a válogatpttban...

Hmmmm | 2010. szeptember 9. | 16:45:47

"nézzetek a táblára!"
mármint az eredményjelzőre.
nem kell szépen játszani, csak mindig egy góllal többet rúgni, mint az ellenfél.
na ez nem megy a magyar válogatottnak.
.

kovacshallai | 2010. szeptember 9. | 16:42:05

ellőször is ez a válogatott egy államilag fabrikált csürhe!a két eb selejtezön elképzelés és támadójáték nélkül futbaloztunk emelett a szakértők arról beszélnek hogy fejlődik a csapat és látnak biztató jeleket,hát sajnos én nem láttam,borzalom volt nézni!a kooman érában legalább tudtuk hogy mit játszunk és a svédek ellen idegenben egyenrangu ellenfelek voltunk,most egy nagy nulla örüljünk hogy megusztuk 2-vel!san marinót talán megelőzük!

minime | 2010. szeptember 9. | 16:41:56

agmánd: azért ne csináljunk úgy, mintha túl sok husztinál jobb játékosunk lenne. tény, hogy ott a zentinél valamit rendesen elkefélt, de ettől még nem lett hip-hop kutyaütő. el kellett volna onnan jönnie még a nyáron, mert így nehéz lesz kijönni a gödörből és ez a válogatott lemondás is inkább csak hátráltatni fogja.

szerintem a foci politikai(viktor) és gazdasági(csányi) érdekszférákba kerülése is benne lehet a sajtó finomabb hozzáláásában. persze lehet nem.

adamant | 2010. szeptember 9. | 16:39:00

Azért egy játékos és a szakvezetés közötti vitánál jó lenne disztingválni és eldönteni, hogy myleik a kutya és melyik a farok...!

Huszti ezzel a nyilatkozattal nem vált szimpatikussá.

agmánd | 2010. szeptember 9. | 16:32:44

"mondjuk a magyar sajtót ismerve az számomra is meglepő volt, hogy egy 2:0-ás vereség után lelkendező hangnemben írnak. "

Nem kellett különösebben meglepődni.
Ahhoz képest hogy a Koeman csapata utolsó négy találkozóján mindössze egy döntetlent ért el három vereség mellett, a gólkülönbség pedig 2-13 volt, az Amszterdamban elszenvedett 6-1-es vereség pedig az elmúlt 13 év legsúlyosabb kudarca volt..

Stockholm valósággal felüdülés volt a 0:2-vel..:)

zobuslo | 2010. szeptember 9. | 16:28:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

agmánd | 2010. szeptember 9. | 16:26:24

Elintézhetjük azzal hogy a sértett ember kifakadása.
Viszont a kérdés: mi a francnak volt ez most jó?

Megérteném, ha Dzsudzsák nehezményezte volna hogy Stockholmban lecserélték a második félidőre
( éppen Husztival).
Mert Dzsudzsáknak legalább van alapja megszolalni- ő kint a PSV-nél remekül játszik.

No de Huszti...aki abban a második félidőben is nulla volt, meg elötte is jó ideje, a Zenitben meg a kispadot fényesiti...
"...a jövőben a Zenitre kívánok koncentrálni, ott kiharcolni, hogy stabil csapattag legyek "

Ecsém, hát eddig ki gátolt be ebben, netán Egervári?:)


"de Koemant végig bírálták, s most, hogy magyar edzőnk van, most aztán határtalan a türelem"

Ez hazugság. Koemant akkor kezdték el bírálni, mikor a vereséget védte "taktikával".
És Egervárival szemben "határtalan türelemről" is barokkos túlzás lenne egy hónap után beszélni..:)


Szóval, ez így ebben a formában semmire sem jó.

bpredwing | 2010. szeptember 9. | 16:23:55

Felesleges az egész hacacáré.Mióta már csak égetjük magunkat, bárhol lépjünk is pályára.Van értelme?Nem azt igazolta az idő hogy nálunk tökmindegy ki az edző?Vagy hogy kit hagynak ki a keretből?
Ém szeretem a futballt,kéthetente kint vagyok a meccsen,a haverok, a sör meg a szotyi miatt,de ami az itthoni pályákon megy azt nem bírom komolyan venni.Csak az a szomorú hogy pár száz ember fényűzően megél ebből a sz..-ból.Elsősorban nem a futballistákra gondolok.

kékestető | 2010. szeptember 9. | 16:19:52

Tiszta beszéd!

Hadd említsem meg - ha már a magyar futballközlemény mindig a (felnőtt)válogatottak, ill. a szöv.i kapitányok teljesítményénél ragad le -, hogy az elmúlt egytucat évben én Matthauas ill, Várhegyi válogatottjánál láttam egyáltalán pozitív jeleket, tendenciákat (esetleg eleinte még Bicskeinél meg Gelleinél).
Ahogy jó-pár meccsen Matth. ill. Várhegyinél játszott a csapat, az már örömteli volt.
De mindegyiket támadták, kritizálták. Nem felejtem el, hogy mit kapott Matth. már a meccsközvetítés alatt (pl. Verebestől), amikor a horvátoktól idegenben - gyak. végig emberhátrányban játszva - 3-0-ra kikaptunk.
Svédek ellen 0-2, sima vereség, s dicshimnusz, pedig engedjék meg nekem, hogy az a horvát válogatott jobb volt, mint ez a svéd!

minime | 2010. szeptember 9. | 16:16:41

mondjuk a magyar sajtót ismerve az számomra is meglepő volt, hogy egy 2:0-ás vereség után lelkendező hangnemben írnak. gondolom be akarnak vágódni a sportpolitikai hivatalnál :)

amúgy szerintem annyira giccses ez ahogy folyton lemondja valaki a válogatottságot aztán meg visszajön. mert mit csinálna? hát más válogatottba nem mehet, nekünk meg jobb játékosaink nincsenek. minek akkor ez a melodramatikus sértődésesdi...

stefan | 2010. szeptember 9. | 16:15:10

Mitől lenne más a focicsapat, mint a fociokos vezér állama?

HIRDETÉS
Huszti a svédek ellen mé...
Huszti a svédek ellen még pályán volt
AFP - Jonathan Nackstrand

„Nem hirtelen felindulásból határoztam el, hogy lemondom a válogatottbeli szereplést. Nem a moldávok elleni meccs után született ez a döntés. (...) Először akkor fogalmazódott meg bennem a gondolat, amikor az angolok elleni mérkőzést megelőző edzésen a szakvezetés azzal vádolt, hogy motiválatlan vagyok. Rólam, aki mindig a maximális odaadásra törekedett, azt feltételezte Egervári Sándor, hogy lélektelenül készülök. A barátságos összecsapás után már jeleztem néhány társamnak, hogy nem szimpatikus nekem az a légkör, ami a csapat körül kialakult, a svédországi Eb-selejtező pedig végérvényesen rádöbbentett, nem tetszik az az út, amelyen járunk.

A véleményemet (...) Egervári Sándorral is megosztottam.

A Moldova elleni összecsapás után jeleztem a szövetségi kapitánynak, (...) hogy sajnos az utóbbi időben kevés szerepet kapok a klubcsapatomnál, ezért a jövőben a Zenitre kívánok koncentrálni, ott kiharcolni, hogy stabil csapattag legyek - ezzel pedig megkönnyítem az ő dolgát is, nem kell, hogy számoljon velem a kerethirdetéseknél, nem kell, hogy megmagyarázza, mi az oka a mellőzésemnek...

Sanyi bá' a meccshiánnyal magyarázta, hogy nem jut nekem főszerep a válogatottnál, amit el is fogadok, ugyanakkor azt nem tartom korrekt húzásnak, hogy több társamnál nem veszi figyelembe, milyen és mennyi szerep jut az adott futballistának az egyesületében. Majdnem száz Bundesliga-, körülbelül húsz francia és jó néhány orosz bajnoki, s nemzetközi találkozó van a hátam mögött - míg aki kezdőként jut szóhoz a válogatottnál, sosem játszott külföldön, vagy még felnőtt meccse se nagyon van. (...)

Én nem fogok visszatérni az NB I-be, nem igazolok a Videotonba, hogy sztenderd válogatott lehessek. Alig vártam, hogy kikerüljek külföldre, és azt tanácsolom minden magyar focistának: amint lehetősége van, igazoljon ki, mert ég és föld a különbség a hazai és a külföldi labdarúgás között. Azt hiszem, mindezt alátámasztja, hogy a Vidit egy Maribor simán kiejtett az Európa Liga selejtezőköréből, a Basel pedig könnyedén átgázolt a Debrecenen - hogy csak a jelenlegi állapotokra mutassak rá.

HIRDETÉS

(...) Ami most zajlik, annak köze nincs a realitáshoz. Az hülyítés. Az nevetséges. Simán kikapunk Svédországban, de dicsérjük az első félidőt, miközben momentumunk sincs, a házigazdáknak pedig ziccereik egymás után. A meccset közvetítő riporter dicshimnuszokat zeng a produkcióról, egekbe emel játékosokat, a stúdióban ülő szakkommentátorok pedig fényezik az edzőt és fejlődésről beszélnek. Szerencsével, kínkeservesen megverjük Moldovát és elégedetten értékelünk. Tavaly, amikor oda-vissza felülmúltuk a moldávoknál jelentősen nagyobb erőt képviselő Albániát, akkor természetesnek vettük a sikert. És hiába álltunk helyt becsülettel Svédországban, s játszottunk jobban egy félidőn át ellenfelünknél a vb-selejtezőn, kizárólag a végeredmény, a 2-1-es vereség volt a téma. Holott aközött a stockholmi és a múlt pénteki negyvenöt perc között hatalmas volt a differencia. Persze, tiszta sor, hogy egy külföldi trénernek nehezebb elfogadtatni magát egy idegen országban, de Erwin Koemant végig bírálták, most, hogy magyar edzőnk van, most aztán határtalan a türelem.

Azt is elmondtam Egervári Sándornak, hogy érdekesnek találom Mezey György szerepét. Amikor hazaértünk Stockholmból, gratulált a Vidi-játékosoknak, majd meglátta Czvitkovics Pétert, tőle azzal búcsúzott: »Magának majd a keddi meccs után«. Aztán Peti valamiért kezdőként kapott helyet a gárdában, úgy, hogy az azt megelőző két meccsen még a keretbe se került. Angliában azzal indokolta a kihagyását a kapitány, hogy nála az értékrend számít, és abban Hajnal és Huszti előrébb áll... Állt - ezt már én mondom.

(...) Amikor én otthagytam a válogatottat, akkor féléves büntetést szabott ki rám a szövetség, Gera Zolit pedig nagy csinnadrattával hívta vissza az MLSZ - miután csapatkapitányként otthagyta Dániában a társaságot. Ráadásul Juhász Rolandtól hirtelenjében elvették a karszalagot és az visszakerült Zolihoz. És most még véletlenül sem Gera ellen szólok, ő régóta barátom, átbeszéltem vele ezt a témát, ismertettem vele a véleményemet, pusztán arra kívánom felhívni a figyelmet, hogy a válogatottnál jelenleg nem azonos a mérce.

(...) Rajtam kívül több játékosnak is feltűntek ezek az érdekességek - más kérdés, hogy én úgy határoztam, ezt nem tartom magamban. Nem szeretném, hogy a döntésemmel lavina indulna el, ugyanakkor azon sem lepődnék meg, ha a jövőben más is felállna.

Aki ismer, tudja, milyen fontos szerepet töltött be az életemben a válogatott, büszke vagyok az eddigi ötvenegy meccsemre, különösen, hogy az ötvenediket a Wembleyben értem el, ugyanakkor sajnálom, hogy ilyen körülmények között, ilyen módon fejezem be a nemzeti csapatban való szereplést. Átgondolt, megfontolt döntést hoztam, mert úgy vélem: karrieremből így tudom a maximumot kihozni, ráadásul úgy ítéltem meg, ha rávilágítok a csapat háza táján lévő problémákra, azzal a magyar futball ügyét is szolgálom."

Kapitányi kommentár

A Népszabadság érdeklődésére Egervári Sándor, a válogatott szövetségi kapitánya azt mondta: "Túlságosan hosszan nem szeretném kommentálni ezt a levelet, már csak azért sem, mert az abban megfogalmazott feltételezésekre én azon melegében, a moldávok elleni mérkőzés után választ adtam Szabolcsnak. Például, hogy miért Dzsudzsák Balázs játszik és miért nem ő. Az akkor megejtett négyszemközti beszélgetés részleteit nem szeretném a nyilvánosság elé tárni, főként, hogy semmilyen személyes diskurzust nem szoktam a média előtt elemezni. Az ilyesmi ellenkezik az erkölcsi normáimmal; az ilyesmit nem tartom etikusnak."

Az MLSZ lapunknak jelezte: nem kíván reagálni a játékos mondandójára.

Címkék: futball, válogatott
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    87 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS