belépés belépés | segítség segítség | hírlevél hírlevél | előfizetés előfizetés | RSS RSS | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2010. március
17. szerda
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS

A disznóláb keze

Kentaurbeszéd

Mindannyiunk fővárosában, a budapesti Széchenyi rakparton hétfőre virradóra ismeretlen ismerősök valódi disznólábakat tettek Pauer Gyula és Can Togay életnagyságú szoborcipőibe. A "Cipők a Duna-parton" című plasztika Európa legjobb, legmegrázóbb holokauszt-emlékművei közé tartozik. Azon honfitársaink emlékére állították, akiket hatvanöt évvel ezelőtt nyilas honfitársaink szervezetten és szenvedélyesen a Dunába lőttek. Őszintén csodálom, hogy egyáltalán ott vannak még, közterületen, tehát védtelenül, hogy még nem ejtették túszul, nem rugdalták be őket a vízbe, nem bombázták meg holokausztellenes petíciókkal, bár ami késik, nem múlik. A magyar jövő, nemcsak "a magyaroké", a hétköznapi rasszizmus jegyében áll.

Parti Nagy Lajos| Népszabadság| 2009. június 20. |148 komment

nyomtat email plusz mínusz kedvencek / megosztás

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

anonim | 2009. június 24. | 00:15:29

Azzal együtt, hogy egyetértek azzal, hogy az "ordas eszmék" növekednek, és a nácik ellen tényleg küzdeni kell, el kellene azon is gondolkodni, hogy miért van az, hogy miközben a baloldali értelmiség, szobrokért vagy szobrok ellen küzd, lapít, amikor láthatóan jogokat tipró rendőröket tüntetnek ki, kamu titkosszolgálati akciókat találnak ki és politikai célokra használják őket (a'la Gestapo vagy KGB). Hogy drasztikusabban fogalmazzak: az bizony NAGYON jó lenne, ha a baloldal legnagyobb jogtiprása az elmúlt évekből az lenne, hogy néhány ifjúkommunista meggyaláz egy Árpád-szobrot... Ezt csak azért mondom, mert a nácik elleni küzdés oka sem valami altruista hobbi, hanem másokat, potenciális sértetteket akarnánk megvédeni ezzel. Ha ez viszont így van, akkor hogyan lehet áldozatok és áldozatok, jogtiprás és jogtiprás között szelektálni? Mi különbözteti meg a tipikus baloldali publicistát Morvaitól? Hiszen mindkettő szelektál, van, akit véd, másokat viszont rugdos. Gyurcsány "blogger" Ferenc általában a fél országot nácizza le. Egyszerűbb lenne a harc, ha csak a VALÓBAN nácik ellen küzdenének, nem a fél ország ellen... ÉS, lehet, hogy hitelesebb is lenne, tehát vállalhatóbb. A baloldal hagyománya az antifasizmus kisajátítása, és eleve a "fasiszta" kijelölése is minálunk, idestova 60 éves hagyomány.

dexter | 2009. június 23. | 14:35:34

Hol volt a 2006-os állami terror idején Parti Nagy Lajos? Hol volt amikor a szlovák rendőrség nyomorékra vert felvidékieket a DAC meccsen? Hol volt amikor Nitch disznótort kreált a feszület köré és amikor állami támogatással húgyba-, spermába és vérbe mártogatták? Hol volt amikor azon háborús áldozatok emlékét mocskolták akiknek a turult építették? Hol?

cutcopy | 2009. június 23. | 11:02:56

"Mindannyiunk fővárosában.."

Néhányak Partinagylajosa kapva kapott az alkalmon, hogy ezt a ki tudja hanyadik tisztázatlan eredetű provokációt hisztéria formájában bármelyikünk számára érző bút mímelve implantálja..

feketebuli2 | 2009. június 22. | 19:46:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 22. | 19:34:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Walden | 2009. június 22. | 10:11:34

Ezen az oldalon nagyjából Parti Nagy Lajosé az egyetlen vállalható írás, igaz nem olvastam el az összes hozzászólást. Amit elolvastam, attól felment a vérnyomásom.

"szo szerint nincs az orszagnak penze, minden szinten, mindenki lop, csal, hazudik, nemcsak a kormany....a piaci kofa, a wc-s neni, a komuves, az autoszerelo, a tanar...stb, mindenki! es ha lehet hazudni, lehet lopni is, ha lehet lopni, lehet csalni is, ha lehet csalni, oda is lehet utni, eltaposni, kiirtani, lemeszarolni..."

"alapbol hazaarulonak tartok mindenkit, aki a fideszre vagy a jobbikra szavaz!!!! "

Az ilyen és ehhez hasonló bejegyzések mérhetetlenül korlátolt és együgyű gondolatvilágra utalnak, ez a gondolatvilág pontosan ugyanolyan kétdimenziós és megingathatatlan, mint azoké, akik a disznólábakat a holokauszt emlékműbe helyezték. Az ostoba nézeteket pedig olyan arányú tisztességtelenséggel vegyítik, amitől az én arcom ég, ha olvasom.

bo-56 | 2009. június 22. | 07:36:28

Feketeizé! Ha Kanadában ilyet művelnek a cigányok, nem mennék oda a világ minden pénzéért se (magyarán, hazudsz, mint a vízfolyás: mondataid még a leírás idejéig sem tartalmaznak semmi valóságosat, csak az éppen odaillő hazug klisékből hányod oda őket trehány fércmunkával). Egyébként érdekes, hogy ez a Kanada-rész nyomtalanul eltűnt a hsz-ekből! Ezt hogy lehet csinálni?

bo-56 | 2009. június 22. | 07:26:28

Értetlenséged az oka, xy, hogy azt hiszed, "20 éven keresztül fasisztázta, nácizta, rasszistázta ártatlanul az országot a balliberális értelmiség". Az országot nem, hanem a fasisztákat, nácikat, rasszistákat illette a nekik megfelelő minősítéssel.

Szomorú tény, hogy olykor a tegnapi fasiszták, nácik és rasszisták nyílt gondolkodású demokratáknak látszanak az új felhozatal mellett. Orbán és a FIDESZ szorgalmas kettős beszéde, mellyel be akarta őket kebelezni saját politikai érdekei előbbrevitelére ebben bizony komoly szerepet játszott. Hasonlóan dús érdemeket tudhat magáénak a demokratikus normák folyamatos, jogi és politikai csűrés-csavarással való kiforgatásával (3-hetenkénti parlamenti ülések, ne mi nyerjük a legtöbbet ámde a taggyűlés nem taggyűlés, a haza nem lehet ellenzékben, az én főügyészem, adófőigazgatóm, stb. nem talált kivetni valót, tehát hazudik, aki visszaélést gyanít; végtelenségig folytatható) és a jogi-politikai szabályok nyílt felrúgásával.

xy1942 | 2009. június 22. | 06:26:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kenley | 2009. június 21. | 23:50:26

Bár nem hiszem, hogy azok, akik ezt a gyalázatot elkövették (és bizonyára utána büszkén kihúzták magukat, hogy majd mi, "magunkfajták" megmutatjuk, milyen a hazaszeretet)olvassák a Népszabadságot, sőt, arról sem, hogy tudnak olvasni, de elgondolkozhatnának azon, hogy a magyar irodalom legszebb, legőszintébb hazaszeretet prezentáló versét egy zsidó költő írta. Akit az ilyenek lőttek árokba Abda határában...

filmekaneten | 2009. június 21. | 23:04:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

chazooo | 2009. június 21. | 22:54:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 21. | 22:08:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pentagram | 2009. június 21. | 21:16:12


Ezt a témát nem lehet megunni?

Aki érintett, ne szaggassuk fel a sebeket, hagyjuk a halottainkat nyugodni.
Aki szart kíván csépelni, van más érdekes és hasznos rovat.
Kísérteni fognak az árnyak, nyugtalan éjszakáik lehetnek, lepedőt kell cserélni.
A tudományos, kulturális oldalon nem tobzódnak az írások.
Ez alól én sem vagyok kivétel.

feketebuli2 | 2009. június 21. | 21:12:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. június 21. | 20:58:45

ja, és még folytatva, feketebulinak:
az a helyzet, hogy sok esetben szerintem nem is a szükség, hanem az igények (a "fogyasztási kényszer", a menő cucc, vagy a kábszer) váltják ki a kisstílű bűnözést, és nem akarlak elkeseríteni, de ezzel szemben nyugaton évek óta tehetetlenek.
talán még a "nincs mit enni" a legkönnyebben megoldható: feketemunka azért mindig van, bizonyos rétegek abból élnek (nem a cigányokról beszélek!)

fututeincur | 2009. június 21. | 20:58:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. június 21. | 20:48:18

feketebuli:
ez a téma sokkal bővebb kifejtést igényel, de megpróbálom röviden - szerintem azért radikalizálódnak sokan (nem az ország...), mert elhitték néhányan, hogy van megoldás, csak a kormány nem akarja, nem tudja, nem képes rá, stb.
ráadásul állandóan megy a propaganda, hogy itt ez történt, ott az: hiába kevesebb is talán a bűncselekmény, az utcai rablás, a hírek pillanatok alatt elterjednek a neten, általában a megfelelő aláfestő zenével, és naná, hogy kinyílik a bicska a zsebben.
pedig ez nem új, sajnos, nem új, ismeretségi körből tudom.
a gond az, hogy régebben valamivel könnyebben vettük: ha a zsebtolvaj elvitte az ember pénztárcáját, akkor hazament és kivett a fiókból pénzt, vagy a bankból, azt az egy darab személyit viszonylag könnyű volt pótolni, de most minimum 3-4 kártyája van mindenkinek, egyenként többezer forint a pótlás.
de most sokszor az "a" pénz, otthon nincs tartalék, a bankban se nagyon, vagy ha van, azt le fogják hívni törlesztésre, számlára, hiányozni fog az a kevés is, amit elvittek (többezer forintot meg már mindenki megérez).

de ez csak az egyik.
a másik az, hogy ami az életet igazán nehézzé teszi, azt általában mi csináljuk egymással: kis stiklik, kis túlszámlázások, kis nem kifizetett teljesítmények, ingyenmunkák, próbaidős alkalmazás, felesleges körök stb.
nem a kormány mondja, hogy a munkanélküliből csináljanak bohócot, futtassák tesztekre, állásinterjúkra, miközben eszük ágában nincs felvenni (állítólag a munkanélküliek 3/4-e 50 feletti: úgy ugráltatják őket, ahogy akarják).

tulajdonképpen a kisker. eladók udvariasságán kívül a mindennapi életünkben semmiféle pozitív fejlemény nincs.

és akkor az ember évek óta azt hallja, hogy idegbeteg, csaló, hazug a kormány, minden baj miattuk van.

szóval szerintem ne masírozz azért a Magyar Gárdával, mert ők majd megmutatják.
szerintem egyéni karrierek épülgetnek ott is...

toth katalin | 2009. június 21. | 20:43:31

Mindenki lop? A wc-s néni, a kömüves, a tanàr..stb?Mind lopnak, hazudnak?MIRöL zagyvàl itt is ez a sötét szekfüszeg? Lopni az olyan "magyarok" lopnak föleg, amilyen te is vagy, sajnos ez az igazsàg.

feketebuli2 | 2009. június 21. | 19:48:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. június 21. | 19:37:50

feketebuli2 | 2009. június 21. | 11:09:09

én állítom, hogy a kormány valóban cserben hagyta volna a népet (az általad felsorolt összes nemzetiséget és kisebbséget), ha tavaly elfogadja, hogy "a csúcson kell abbahagyni". (a fidesz csak a beszólásokra koncentrál, a teendőkre nem szokott.)

nem így nézne ki az ország, ha akkor vagy akár később bedobják a törülközőt: még egy olyan pártnak is időre van szüksége, amelyiknek van kész programja (nemcsak egy összedobott "jövőképe"), hát még egy olyan pártnak, amelyik először saját képére és hasonlatosságára akarja átformálni az országot.
egy kormányváltás kivitelezése legalább fél év.

amit a bankokról írsz, azt nagyon meg tudom érteni, és én nagyon fel vagyok háborodva az elmúlt hónapokban, sőt, években tanúsított magatartásuk miatt.
az viszont ténykérdés, hogy a kormány többször is megkísérelt segítséget nyújtani, csak akkor a bankok hirtelen nem értenek semmit, és érzésem szerint egy csomó esetben egyszerűen elszabotálják azt, amit félig-meddig megígértek.
nem sok remény van arra, hogy ez a helyzet javulni fog, de egy következetes civil mozgalom talán segíthetne, hiszen végső soron az ügyfelekből élnek! (a politikai nem igazán jó, annak ellenére sem, hogy Csányi most már kezdett a politikának beszólni - persze ciki lehet, amikor valaki kevesebb mint egy év alatt elveszíti a vagyona kétharmadát. csak hát nem olyan ciki azért, mintha valaki elveszíti a két kezével összekapart házát. de erre a bankároknak nincs fülük...)

evianna | 2009. június 21. | 19:25:55

feketebuli2 | 2009. június 21. | 11:24:04
illik válaszolni, úgyhogy válaszolok.
engem nem zavar, ha akár pártfunkcinak nézel, de azért ne pazarolj rá sok energiát, mert nem igaz.

a témát illetően:
légy erős - nem magyar sajátosság az állami pénzek lenyúlása, annak meg van némi előnye, ha kapnak egy keretösszeget, aztán azzal azt csinálnak, amit akarnak (kevesebb adminisztráció és kevesebb költség).
úgyhogy én nem vagyok olyan nagyon oda a számlás megoldásért (már csak azért sem, mert érdekes dolgokat szoktak elszámolni, azzal, hogy úgyse nézi meg senki).

engem is az zavar, de nagyon nem dolgoznak meg azért a pénzért (a brit parlament mindig tele van!), tehát amikor a megszorítások szóba kerültek, nekik kellett volna tenni egy gesztust: lemondani egyhavi illetményről vagy csökkenteni a költségkeretet, bármi!
de az a 15%-os új adókulcs, az szégyen.

viszont így működik ám az EU is (most majd lesznek bizonyos szigorítások, pl. az eddig teljesen kiszolgáltatott asszisztensek és gyakornokok az EU-tól kapják majd a fizetést, nem ám minimálbér a dolgosnak, tisztviselői fizetés a rokonnak, ahogy eddig ment), ami szintén azt támasztja alá, hogy a költségkeret nem olyan nagyon elrugaszkodott ötlet.
persze nevesített benzinpénzt meg szállásköltséget felvenni, amikor arra a világon semmi szüksége, ahhoz ahogy mondják, "pofa kell".
na de gondolom, tudják, mit csinálnak a többiek, akkor csinálják ők is.

felőlem csinálhatják is, a fideszes polgármesterek is, akik alighanem a világ legnagyobb munkabírású emberei, mert sokan több céget is irányítanak pluszban.
nekem az fáj, hogy lógnak. szemérmetlenül és emelt fejjel.

bo-56 | 2009. június 21. | 18:40:35

Bocs, Schwarz, hogy kihagytalak a buli2ból, de a pénteki fizetésnél majd kárpótolunk. Tudod, a látszat, arra adni kell.

bo-56 | 2009. június 21. | 18:38:00

fututothenicurtalin!

Elárulok egy nagy titkot: OV-t is a baloldal találta ki, hogy legyen kivel fenyegetni a megtévesztett népet, Kádár nincs eltemetve és izraeli csatornákon keresztül ő közvetíti Rákosi M. utasításait a Nobel-bizottságnak (tudod, béketábor). Ez annyira tuti, hogy cáfolhatatlan, tehát a dolog teljesen világos. Egyébként a szomszédom is hallott róla, ebben biztos vagyok, mert én mondtam neki. Kicsit nagyotthalló az öreg, ezért kétszer is a fülébe kellett ordítanom, így a Kovácsné is tud róla, mert az mindig az ajtó mögött hallgatózik. Ha meg már a Kovácsné is tudja...

toth katalin | 2009. június 21. | 17:16:46

futureincur, az biztos, a kuruc inforol elöszörGY.F.-TöL hallottam, nagy speech ellene, felhàborodott rettenetesen , mindenki megtudta, hogy létezik egy nàci portàl, micsoda szègyen ,meg a zorbàn meg a fasisztàk stb , aztàn , SOHA TöBBET nem nem beszélt rola,.....furcsa....

fututeincur | 2009. június 21. | 17:01:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fututeincur | 2009. június 21. | 16:56:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

toth katalin | 2009. június 21. | 16:55:06

feketebuli NAGYTEKINTèLYü-T igencsak ironikusan mondtam, ha azt mondom rola, amit gondolok , kimoderàlnak.....

feketebuli2 | 2009. június 21. | 16:45:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 21. | 16:39:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

toth katalin | 2009. június 21. | 16:25:54

FUTUREINCUR, A KURUC INFO BALOS? EZ BIZTOS? nem tudom ,mindenesetre fura , hogy, nagytekitélyü Drazsé miért nem tudja betiltani....

fututeincur | 2009. június 21. | 16:16:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fututeincur | 2009. június 21. | 16:09:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csillaga | 2009. június 21. | 16:09:23

"Egyfolytában nem lehet felháborodni..." -
analógia: "A tragédia - utópia. "...

Nem arról van-e szó, hogy régebben "őrült"-nek nevezték, és elmegyógyintézetbe csukták azt, aki permanensen felháborodott azon, ami felháboritó ? (Az állandóan felháborodott nem "üzemeltethető"... )

fututeincur | 2009. június 21. | 15:59:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fututeincur | 2009. június 21. | 15:51:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 21. | 15:51:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

toth katalin | 2009. június 21. | 15:19:15

Izrael politikàja a palesztinokkal szemben sokakat felhàborit, még a zsidok között is /pl Dàvid Barenboin, vilaghiru izraeli zongoramüvészt/ de mi köze a magyar zsidoknak Izraelhez? Legtöbbjük sose jàrt ott, még turistaként sem. Nem ez a baj , hanem ,hogy politikàt csinal a ballib ebböL a szomoru esetböl is, különösen GY.F. jeleskedett ebben, népszerüsége mutatja milyen eredmènnyel.....sok követöje nem hatodott meg az "antifasista" miniszterelnöktol, hanem , lassan undorodva elfordult a show- müsoraitol.

tiltott_baker | 2009. június 21. | 15:11:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 21. | 15:08:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 21. | 15:01:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

robin1 | 2009. június 21. | 14:58:14

ökör111 | 2009. június 20. | 19:59:41
„Emberi kezet rakni a szoborra normális, disznólába rakni náci hábrús bűncselekmény... kényszerzubbony kéne itt sok embernek.”
Először: nem disznólábba rakták a cipőket, hanem a cipőkbe raktak disznólábakat. Van különbség.
Másodszor: a disznólábba-t 2 b-vel írják, hiszen nem a disznó lábáról beszélünk, hanem arról, hogy ABBA bele rakták.
Harmadszor: tudz különbséget tenni a gyalázás és a megfogás között? Az, hogy az emlékműbe disznólábakat raktak nem túl kóser. Az viszont, hogy megfogják, semmijen zsidó szokást nem sért.

Gordon | 2009. június 21. | 13:52:18

feketebuli2 | 2009. június 21. | 11:14:12
"nem válaszoltál ökör111 hozzászólásának második részére"

Zagyvaságokra, zsidózásra mit lehet válaszolni? Legfeljebb azt, hogy jobb helyen vagytok a Kurucinfón!

emilke | 2009. június 21. | 13:46:12

medve 1942 barátom, ne haragudj, hogy félreérthető voltam,
persze az atomháború marhaság. Ezzel csak azt akartam jelezni, hogy ma Izrael
már nem a parittyás Dávid Góliathal szemben.
A nácizmus idején Hitler által hajóra rakott zsidók ma már nem bolyongnak
a világban, hogy végül Hamburgba visszatérve a "munkatáborokban" végezzék.
Egyetértünk? Atomháború elhalasztva.::)))

feketebuli2 | 2009. június 21. | 11:35:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 21. | 11:30:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2009. június 21. | 11:27:48

emilke, bocs a "marhaság" kifejezésért, és igazából a nem is nagyon burkolt atomfenyegetőzésre gondoltam. Ilyesmi Kim Dzsong-ilnek vagy Ahmedidzsánnak való (remélem jól írtam le a nevét). A botról csak annyit hogy "Kommentátorok sora foglalkozik azzal, mi a jelentősége annak, hogy az Írás több ízben Mózes botjaként említi a csodálatos botot, de nemegyszer "Áron botjának" is nevezi. Vannak, akik ebből arra a következtetésre jutnak, hogy három bot létezett, de Ibn Ezra élesen elutasítja ezen feltevést. A Zohár szerint két bot volt: az egyik Mózes botja (ami egyúttal az "isteni bot" is) és a másik Áron botja, amivel a fáraó előtt a kígyós mutatványt elvégezte és amely elnyelte az egyiptomi varázslók kígyóvá vált botjait. A Midrás azonban egyértelműen kimondja, hogy egy botról van szó, amit egyszer így, másszor úgy neveznek, attól függően, kinek a kezében van (Smot Rábá).


A bot – amely a tíz csapás főszereplője volt – az ámáléki háborúban is fontos szerepet töltött be Mózes kezében (2Mózes 17:9.). Később ez a bot volt az, amely "kivirágzott" és ezzel bizonyította a Lévi törzs kiválasztottságát és Áron Isten általi kinevezését főpapnak (4Mózes 17:23.). Ezek után Mózes parancsot kapott, helyezze el a botot emlékbe a Gyülekezés Sátrába, hogy örök mementó legyen az a zúgolódóknak (uo. 25.)."
Mellesleg Hitler náci karlendítése, hosszú időn át mozdulatlanul tartva, nem a testi erő jele, hanem egy sajátos pszichoszomatikus jelenség, ahogy a Homo Hitler című kiváló új könyvben olvasom. A Nébó hegyéig hatoló héber Führernél is ez a tünet működhetett, amiért is nagyon csodálták.
Már persze csak akkor, ha nem fogadjuk el a tel-aviv-i fő régész álláspontját, amely szerint minden i.e. 500 előtti történet legendás hagyomány, és se exodus, se Dávid, se Salamon. Legalábbis semmi kézelfogható nyomuk nincsen. A leghitelesebb nyom Merneptah fáraó kőtáblája, amelyben 3300 éve közli, hogy "kiirtotta Izrael névét, irmagjuk sem maradt". Ahhoz képest strapabíró népnek tűnik az izraeli...

feketebuli2 | 2009. június 21. | 11:24:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 21. | 11:14:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketebuli2 | 2009. június 21. | 11:09:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2009. június 21. | 11:05:04

Pasinszki | 2009. június 21. | 10:04:55

Szép lista. Ráadásul a legújabb: Avram Hershko, alias Herskó Ferenc még nincs is a sorban. Sőt, van jónéhány, aki nem kapott ugyan nobelt, de a teljesítménye semmivel sem kisebb. Talán elegendő, Neumann Jánost, Szilárd Leót, vagy Teller Edét megemlíteni...Tony Curtisról már nem is beszélve...:-)

feketebuli2 | 2009. június 21. | 10:57:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2009. június 21. | 10:56:16

ökör111 | 2009. június 20. | 22:52:26

"Gondolod, hogy magyarországon a magyaroknak van okuk szégyenkezni?"

Nem gondolom(juk)! A Magyaroknak ui. NEM CSAK Magyarországon van okouk szégyenkezni!
Nem kis részben a kommentelő ökrök miatt...

ökör111 | 2009. június 21. | 10:52:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

B1papa | 2009. június 21. | 10:42:51

Sajnos ide vezetett az indokolatlan fasiztázás, nácizás. A farkast kiáltó fiú.
Ha tényleg jön, akkor ki veszi komolyan?

Borszívóügynök | 2009. június 21. | 10:36:52

ökör111 | 2009. június 20. | 16:49:13

"Kifizetődő rettegni? Ez hivatás, vagy hobbi? Esetleg csak megszokás?"

Igen, természetesen. Amikor fogytán otthon a kosztpénz, akkor vesszük a kalapot, esernyőt és megyünk rettegni egyet! Utána a pénztá rhoz fáradunk a tiszteletdíjért.
De...kitől is kellene rettegnünk? Tőled? Mi ilyeneket eszünk reggelire.
Ti meg disznólábat...izlés dolga.

evianna | 2009. június 21. | 10:36:23

Pasinszki, kösz a kigyűjtést és örülök annak, amit hozzátettél, hogy a vallásukat meg mindenki nézze meg.
ez a normális.
csakhogy: a nagymagyarkodók egyfelől büszkék arra, hogy milyen sok okos magyar ember van a világban, másfelől minősíthetetlenül beszélnek a zsidókról és Izraelről, becsmérlik őket, és nem hajlandók tudomásul venni, milyen tipikusnak mondható átfedések vannak az okos magyarok és az utált zsidók között.
én ezért mondtam a Nobel-díjasainkat, mert nagyjából én is ismerem a listát, ha nem is ennyire kompletten.

ökör111 | 2009. június 21. | 10:32:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Pasinszki | 2009. június 21. | 10:16:40

Hogy valamit a cikkről is írjak: Bár ne lenne igaza a szerzőnek!

Pasinszki | 2009. június 21. | 10:08:15

fututeincur | 2009. június 20. | 22:48:11

Én meg most olvastam, hogy a szabolcsi, meg a dunántúli jégverés is az MSZP műve volt. Aszály meg azért van, mert eladják az esőt a töröknek.

Pasinszki | 2009. június 21. | 10:04:55

Kedves evianna! (| 2009. június 20. | 22:42:53)

Előkerestem a magyar származású Nobel-díjasok listáját
Lénárd Fülöp – Fizikai – 1905
Bárány Róbert – Orvosi – 1914
Zsigmondy Richárd – Kémiai – 1925
Szent-Györgyi Albert – Orvosi – 1937
Hevesy György – Kémiai – 1943
Békésy György – Orvosi – 1961
Wigner Jenô – Fizikai – 1963
Gábor Dénes – Fizikai – 1971
Wiesel, Elie – Béke – 1986
Polanyi, John C. – Kémiai – 1986
Oláh György – Kémiai – 1994
(Harsányi János – Közgazdasági – 1994)
Kertész Imre – Irodalmi – 2002

Aki a vallásuk után akar kutakodni, széles az internet, megteheti. Én mindenesetre büszke vagyok rá, hogy két diplomát is szereztem azon az egyetemen, ahol Szent-Györgyi a Nobel-díjjal jutalmazott kutatásait végezte, és legkevésbé sem érdekel, hogy hitt-e valamilyen istenben, és ha netán igen, annak mekkora szakállat képzelt. Ám a nagymagyarkodók figyelmébe ajánlom, hogy ugyan voltak olyan színvonalú iskoláink, ahonnan ilyen tehetségek is ki tudtak kerülni, kutatóintézeti kapacitással már nem bírtuk. Az egy Szent-Györgyin kívül senkinek sem volt módja itthon kifejtenie Nobel-díjas színvonalú munkát.

kovácsjános | 2009. június 21. | 09:52:07

úgy van! le a pari nagy lajosokkal! sőt, mindenkivel lefele! éljen a disznóláb! huj-huj! (attul jobb lesz ám.)

anonymus | 2009. június 21. | 09:48:48

Igen, egyre rosszabbul érzem magam ebben az országban, ami nem mellesleg a hazám. Hazám? Az az ország ahol nem találok munkát, ahol a gyermekem éhezik, és bujkálva lopnom kell, hogy sírva, nélkülözve, úgy ahogy ellássam őt. Ahol az ország választott urai szégyentelenül, marakodva lopják a közvagyont, miközben engem sarcolnak, és taszítanak a kilátástalanság, a vegetálás, a jövőtlenség depressziója felé. Szégyen? Igen szégyen, hogy megtörténtek a cikkben is leírtak! Kik a felelősök? Ez az itt élők –nem szerencsés- lázadása, a korrupció, a rendetlenség a tolvaj-elitt ellen. Ez egy járulékos következménye ennek a közérdektől mentes, és önérdektől átitatott, Kft-politizálásnak. Ez a vezető garnitúra ne mutogasson másra, nézzen magába, és letérdelve szórja a hamut a fejére, egészen addig míg el nem tűnik alatta!

fututeincur | 2009. június 21. | 08:50:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szabo | 2009. június 21. | 08:17:10

Vajjon miért fél egyfolytában a "győztes"? Csak nem a "hadizsákmányt" félti?

Balango | 2009. június 21. | 08:01:12

Ha lenne elfogulatlan külső szemlélő - ahogy nincs -, az az alábbi tényt állapíthatná meg:
Hét év MSZP-SZDSZ kormányzás után a szélsőjobb - amely 4 év FIDESZ kormányzás után megszűnt parlamenti erő lenni - 14-15%-ot ért el az EP választáson.

Szegfűszeg meg a többiek tótágast állhatnak, akkor is tény: a lakosság egy részének radikális jobbratolódása pusztán reakció arra, amit az MSZP és az SZDSZ kormányzás címszó alatt művel.

Én megértem Parti Nagy Lajost, hogy a legyilkoltak emlékművét meggyalázókkal nem kíván közösséget vállalni. Tényleg megértem. (Megjegyzem, ezt pl. Bayer Zsolt is rendkívül keményen támadta a Magyar Hírlapban, kapott is érte a kuruc.info-n elég szépen.)

Ha Parti Nagy Lajosról - és az általa képviselt szellemiségről - csak annyit tudnánk, hogy nem azonosul az emlékmű-gyalázókkal, semmi gond nem lenne. Sajnos azonban sokkal többet is tudunk.

Parti Nagy Lajos pedig kénytelen tudomásul venni, hogy egyre többen vannak, akik vele és eszmetársaival nem kívánnak semmiféle közösséget vállalni. És ettől még nem feltétlenül jobbikosok, nem feltétlenül nácik. Csak egyszerűen elegük van. Többek között a parti nagy lajosokból.

kovácsjános | 2009. június 21. | 06:06:34

szégyenletes, hogy lépten-nyomon disznólábakba botlik az ember.

beme1 | 2009. június 21. | 02:46:09

Látom, nem olvastok.

OLVASSATOK!!

BIBLIA
ÓSZÖVETSÉG
MÓZES 5 KÖNYVE

Ez van kiírva.
Aki nem ismeri ne írjon, nagyon szépen kérem.

csaszi/2 | 2009. június 21. | 02:41:12

jani83

Ha mar irkalsz, irkalj helyesen.
Nyasgm - ilyen nincs.
Helyesen: "Nyesgem turul"
A 40-es evek jopofiskodasa, gyorsirasi roviditese a Nyald a Seggem Haturul, akkori gyakori szolasmondasnak.

Jani te egy rendkivul kiskaliberu, mondhatnam ostoaba "irastudo" vagy. Minden megszolalasod hibas, nem ertheto, selejtes, rovid szosszenes elvi allasfoglals nelkul. Ki kvancsi erre? Ismetled a tobbi okostojas okoskodasait. Oyan vagy mint egy karbonpapir az irogepben.
Miert nem mesz el dolgozni?

beme1 | 2009. június 21. | 02:40:53

Na, mi van olvastok?

beme1 | 2009. június 21. | 02:35:56

Bocsi:
Harry Potter-ek és Dan Brown-ok

Válasz?

beme1 | 2009. június 21. | 02:30:00

Na, akkor most:
KÖTELEZŐ OLVASMÁNY:
Mózes ÖT könyve.
Forrás: Biblia
Az emberiség állítólag legolvasottabb könyve a Herry Potter-ek és a dan Brown-ok után.

AUGIASZ | 2009. június 21. | 00:49:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jani83 | 2009. június 21. | 00:32:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. június 20. | 23:37:16

hakos3 | 2009. június 20. | 23:05:01
jól van, látom okosnak képzeled magad.
élénk fantáziád lehet, gratulálok.
viszont legalább a végletekig leegyszerűsíted a problémákat: az is nagy talentum.
nézz csak bizakodva a jövőbe - amíg lehet.

hakos3 | 2009. június 20. | 23:05:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gordon | 2009. június 20. | 22:58:39

ökör111 | 2009. június 20. | 22:52:26
"Gondolod, hogy magyarországon a magyaroknak van okuk szégyenkezni?"
A magyaroknak (vagy bárki másnak) csak az olyanok miatt van szégyenkezni valójuk, mint amilyen te is vagy. A többi firkálmányod zagyvaság.
Javaslom, hogy honfitársaid érdekében ne nagyon hangoztasd, hogy magyar vagy!

ökör111 | 2009. június 20. | 22:52:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

emilke | 2009. június 20. | 22:50:46

...hakos3, neked van igazad, mert első csapásként az Úr a baloldalt
(mszp.szdsz)bocsájtotta Egyiptomra, amely létrehozta a szélsőjobbot,
mert a baj soha nem jár egyedül.::))))

evianna | 2009. június 20. | 22:49:32

hakos3 | 2009. június 20. | 22:37:31

itt tévedés lesz: nem politizálok, soha nem politizáltam és egy ilyen országban, amilyenné válunk, nem is akarok.
a baloldal nem kormányzott szélsőségesen rosszul, a válságot a várakozásoknál sokkal jobban vészeltük át (a bezzeg-szlovákia 6,1%-os recessziót vár, a munkanélküliség magasabb, mint nálunk: erről miért nem esik szó?)
a kormány csúnyán cserben hagyta volna az országot, ha feláll és mossa kezeit (egy válságban ezt megtehette volna), az alkotmányos úttal meg nem tudom, mit akarsz? van olyan az alkotmányban, hogy amennyiben az ellenzék legerősebb pártja nem nyugszik bele a vereségébe, akkor a kormánynak kötelessége átadni a hatalmat?
meglepne.

fututeincur | 2009. június 20. | 22:48:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fututeincur | 2009. június 20. | 22:46:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. június 20. | 22:42:53

nablaquadrat:
mondj már nekem néhány magyar nobeldíjast, aki nem zsidó.
biztos van.

a matek egyébként kitüntetetten az a terület, ahol az iskola fontosabb, mint az ország.
utána lehet nézni, statisztikával alátámasztva.

hakos3 | 2009. június 20. | 22:37:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

emilke | 2009. június 20. | 22:37:25

és akkor csak csendben fűzöm hozzá, hogy Mózes az Amalek háborúban tartotta a botot.A Fasori gimnázium, hát ugye.
Tudod, Sárospatak, angol internátus, református gimnázium,vasárnapi
templombajárás, ragad egys-más az emberre.:))

immortal | 2009. június 20. | 22:34:24

Te! És az nem lehet, hogy megint csak a rendőrpalotára lövöldöző szórakozott?

Virág elvtárs s.k. | 2009. június 20. | 22:34:17

Messzire elér a disznóláb keze......

nablaquadrat | 2009. június 20. | 22:27:17

Fontos megjegyzés ehhez a hozzászóláshoz:
sydney | 2009. június 20. | 20:36:02

Írásod szerint benned óriási zsidó felsőbbrendűségi tudat munkál.
Ez - szerintem - nem volna még baj, ha nem hirdetnéd fennen,
és nem eszerint itélnél meg mindent és mindenkit.

Mégis, lényeges kérdés, hogy nézeteid teljesen alaptalanok.
Remélem, elfogadod, hogy az évenként megrendezésre kerülő Nemzetközi Matematikai Diákolimpiák érmes helyezéseinek rangsora egészen jól mutatja az egyes nációk intelligenciájának viszonylagos szintjét.

Nos, itt az írás, nézegessed:
http://www.imo-official.org/results_country.aspx?column=awards&order=dsc

Ezen oldal szerint

Első: Kínai Népköztársaság
Második: Egyesült Államok
Harmadik: Az egykor volt Szovjetunió
Negyedik: Magyarország
Ötödik: Románia
..............................
Huszonnegyedik: Izrael

Ugye elismered, hogy itt a zsidó nemzet teljesítménye sok mindennek elmondható, de kiemelkedőnek biztosan nem ?

Arról pedig, hogy a magyar zsidóság miért hagyta magát 1944-ben minden ellenállás nélkül bevagonírozni,
arról hitelesen beszélt egyszer az MTV-ben a kortárs és szemtanú, Soros György, aki meglehetősen elítélte a budapesti hitközség ebben játszott szerepét.
Ennek a történetnek nem sok köze van az intelligenciához.

hakos3 | 2009. június 20. | 22:26:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Schrecker János | 2009. június 20. | 22:21:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. június 20. | 22:20:30

az egy nagyon fontos megállapítás ebben a cikkben, hogy: "hova haza?"

azt hiszem, ez a legnagyobb bajunk: egy begerjesztett, gyűlölködő és acsarkodó embercsoportról van szó, akiket nem lehet majd elhallgattatni, de ha ideiglenesen ez sikerül is, ők akkor is itt lesznek közöttünk, és miért változna meg az egész világképük, világfelfogásuk?

nem fog megváltozni, és a pofonok - ha ugyan lesznek - nem változtathatnak azon a kialakult helyzeten, hogy a szélsőjobb Magyarországon megvetette a lábát, és erre senkinek egy szava sem volt, a köztársasági elnöknek a legkevésbé.

emilke | 2009. június 20. | 22:13:16

Az a kígyós vessző (bot) nem Mózes botja volt, hanem Ároné.
Móz II 7. 10.

facsfk | 2009. június 20. | 22:08:15

Tisztelt Parti Nagy Lajos!

1. Ma Magyarországon nincs, ami nincs meggyalázva. Még a sírhelyeket is feltörik. De mindez a Világban is így van!Ez nem mentegetőzés, hanem tény, amit én itt nem igazolok.

2. De lenne egy kérdésem, egyfajta replikaként: a magyarországi rablókapitalizmus "nagyjai" (pl. Gyurcsány, Bajnai, Simor, Veres, Draskovics) nem váltanak ki Önben hasonló undort, mint amit az adott eset kapcsán érzett? Mert egy őszintén baloldali a magyarországi rablókapitalizmustól csak undorodhat!

3. Írjon erről is egy cikket!

Gordon | 2009. június 20. | 21:55:38

ökör111 | 2009. június 20. | 19:59:41
"Én másokkal ellentétben büszke vagyok arra, hogy magyar vagyok,"

Kedves Ökör, te véletlenül magyar vagy (ha igaz), de elsősorban egy ökör, ahogy találóan magadat elnevezted. Azzal meg, hogy te büszke vagy magadra magyar voltod miatt, elággé egyedül lehetsz. Az itteni megnyilatkozásaid alapján a rendes, normális magyarok aligha lehetnek büszkék rád. Az ilyen magyarságból ők nem kérnek!

bo-56 | 2009. június 20. | 21:52:50

Ne félj! És most szépen, okosan gondold végig ugyanezt a verset, nézz körül, és mondd el a saját magad által írt pár sort nem kommunistában, hanem habzó szájú magyarkodóban.

emilke | 2009. június 20. | 21:46:38

Most nincs kedvem előkeresni a zsidók háborúját, mikor az Úr Mózesnak
mondta, hogy tartsa a botját az ellenség felé és a zsidók győzelnmesen harcolta. Mikor Mózeskeze elfáradt és lehanyatlott, az ellenség erősödött. Így Áron segített Mózes karját tartani.
Az amiről te szólsz, az egy másik bot volt.Bocs.

medve1942 | 2009. június 20. | 21:44:29

Kedves robin1, egy :-) jellel igyekeztem utalni arra, hogy mókásnak tartom, amikor egy nagyon-nem-bajnai-fannak-tűnö olvasótársunk is úgy látja, a kormány még elhúzza kb. kilenc-tíz hónapig. Nem azt akartam mondani, hogy jó volna egy előre hozott választás, sőt. Az addig eltelő idő alatt nem fog olyasmi történni, ami jóvátehetetlen károkat okozna, másodszor pedig az utánuk jövő kormány sokkal könnyebb helyzetben lehet, gazdaságilag is, politikailag is. (Nagyobb államháztartási bevétel, kisebb szájacskájú ellenzék.)

medve1942 | 2009. június 20. | 21:35:29

nablaquadrat - a magam nemzeti liberális baloldali felfogásom szerint csak azt tudom Neked mondani, hogy... izé... egyetértek...
emilke, bocs, de most valami irdatlan nagy marhaságot mondtál...
Először is, ha Mózes eldobja a botját, akkor legfeljebb kígyó lesz belőle, másodszor meg Szilárd Leó, Neumann János és társai, Teller Edéig bezárólag, alapvetően evangélikus gimnáziumban, majd német tudósoktól tanult magyarok... Hogy mellesleg zsidók is voltak, az csak azért érdekes, mert nem tanulhattak a budapesti Műegyetemen, és nem fejhették ki ITT tehetségüket.

hakos3 | 2009. június 20. | 21:34:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

robin1 | 2009. június 20. | 21:30:20

bocs nem Cidra hanem medve1942

robin1 | 2009. június 20. | 21:28:14

Kedves cidra!
Megmondanád nekem hogy mi a francnak lenne jó az előre hozott választás?!

emilke | 2009. június 20. | 21:25:52

Grafiti művészet lesz a Dávid-Mogen az üzleteken, autókon, gyerekcsiny
a betört ablak, égő házak?
Így kezdődött- 1933-ban
Így végződött 1945-ben.
Egy atomvillanás.
Zsidók találták fel! Jó lesz emlékezni
Vigyázzatom Mózes, kinyujthatja botját!

hakos3 | 2009. június 20. | 21:15:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Schrecker János | 2009. június 20. | 21:14:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

beme1 | 2009. június 20. | 21:07:52

sydney, te egy seggfej vagy. Előbb olvass, tájékozódj, művelődj. A disznó nem babona a zsidóknál. Hülye vagy és ezt ékesen bizonyítottad.

nova | 2009. június 20. | 21:03:38

Tisztelt Hakos3!

Megjegyezni kívánom, a "hitelesség" szót két s-el írjuk.

N.

nablaquadrat | 2009. június 20. | 21:01:53

sydney | 2009. június 20. | 20:36:02

"... hogy Izrael ugyanazt teszi, amit a zsidókkal tettek a nácik. Pedig óriási a különbség, 10 millió zsidó él ott egy pici, nem túl kényeztető területen ..."

Majdnem mindenben erősen túlzol.
Például: Izraelben a CIA szerint (https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/IS.html)
legfeljebb 7,233,701 zsidó él, t.i. ebbe a 7 millióba az arabok is be vannak számolva.

hakos3 | 2009. június 20. | 20:57:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ökör111 | 2009. június 20. | 20:46:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

toth katalin | 2009. június 20. | 20:39:51

Ha ez egy vàlaszreakcio volt , az primitiv , aljas dolog.Nem a Dunàba lött szerencsètlen emberek tehetnek a Turul-cirkuszrol, legkevésben sem. Plusz alkalmat teremtenek minden ilyen akcioval a anti-nàci tüntetèsekre!Ami inkàbb furcsa hogy senki nem beszél a tettesek kereséséröl?Az eltünt francia lànyt kameràk kisérték végig, itt a parlament körül rengeteg kameravan. Ha akarjàk megtalàljàk a tettest, ha akarjàk....

sydney | 2009. június 20. | 20:36:02

Erről a dologról kár volt írni egyetlen szót is. Ha én találtam volna meg a disznólábakat, simán a Dunába dobom azokat és továbbmegyek.Persze, ha a kihelyezőket dobnánk a Dunába (mi a nagy többségben lévők), akkor legközelebb meggondolnák hasonszőrű társaik, tegyenek- e ilyet. A nácik azért tudtak a zsidókkal olyan szörnyűségeket megtenni, mert ők (bár óriási szellemi fölényben voltak)hagyták magukat elhurcolni Auschwitzba és a többi Vernichtungslager-be.Miért? Mert még a vagonban is azt hitték, hogy jog és erkölcs szerint is nekik van igazuk, és ártatlan embereket egy primitiv csőcselék sem mer tömegestül likvidálni. Ma, amikor Izrael -végre- nem hagyja magát, és sokszor megelőző csapást mér a palesztinokra, akik között sajnos ártatlanok is vesztik életüket, akkor épp ez a náci-antiszemita horda járatja legjobban a pofáját (Magyar Gárda, Vona és társai), hogy Izrael ugyanazt teszi, amit a zsidókkal tettek a nácik. Pedig óriási a különbség, 10 millió zsidó él ott egy pici, nem túl kényeztető területen egy hatalmas, több száz milliós arab tengerben, akik egy -szintúgy primitiv- része fel van heccelve ellenük. Kik által is?A Vona-Morvai, stb. félék által, akik már nem primitívek, de még nem is elég intelligensek és műveltek ahhoz, hogy megértsék a problémát.A 7 év szocialista kormányzás óriási bűne, hogy hagyta megerősödni a magyar fasizmust, nyilván kevés zsidó származású politikusuk van, akik családját 44-45-ben kiírtották.

tiltott_baker | 2009. június 20. | 20:20:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ökör111 | 2009. június 20. | 19:59:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

guga | 2009. június 20. | 19:58:08

+1 a jobbikra ostobák
muhaha

nablaquadrat | 2009. június 20. | 19:54:52

Kiegészítés ehhez:
medve1942 | 2009. június 20. | 07:32:55

"A csülökdugdosó társulat NEM "a zsidókra" hoz veszélyt, hanem Magyarországra! Nem is kicsit!"

Így igaz. De nem marad el e veszély mögött lényegesen Kuncze Gábor "Révész Mártíriusz" poénja a Parlamentben, vagy Demszky Gábor "traktorral behajtani tilos" táblái, avagy ugyanezen jeles budapesti főpolgármester Gergényi Péternek adományozott kitüntetése sem.
Ugyanis ezek az akciók sem az általuk megcélzott jobboldalnak okoztak kárt, hanem az egész magyar, - sőt talán európai - baloldalt lehetetlenítették el.

Ne félj! | 2009. június 20. | 19:10:50

Nagy Gáspár:
A Fiú naplójából

… és a csillagos estben ott susog immár harminc
évgyűrűjével a drága júdásfa: ezüstnyár rezeg
susog a homály követeinek útján s kitünteti őket
lehulló ezüst-tallérokkal érdemeik szerint illőn…
…és ha jön a nyüszítve támadó gyávaság
a rémület hókuszpókusza? – akkor eljönnek ablakod
alá a szegényes alkuvások vénei-ifjai mint mindenre
elszánt hittérítők s beárad a dögszag: a teletömött
gyomor békessége meg az ígéretekkel megtelt szemek
tócsafénye és fénytelen homálya…
…csupán el kéne hinned… de nem hiszed hogy éppen
ők jöttek-szöktek el a maszkabálból hogy éppen ők
azok a független kutyák kik ideológiamentes csontokon
tökéletesítik a fölösleges morgást-harapást…
…nem tudom még hogyan viselem tartósan a szégyent
hogy együtt néztük ugyanazt az eget folyót hangyafészket
és másképp vert a szívem másért pirultam el
másért szorult ökölbe a kezem és másképp láttam
ugyanazt a fát ezüstlő éveinkkel sújtva súlyos emlékek
alatt recsegni-ropogni-hajladozni büszkén –
de ha több szégyen is társul velem akkor is csak így
mondhatom: míg a szem él látni kell fele-Barátaim!…
(1986)

Igen, azt gondoltam 1990-ben mind ez megváltozott. De semmi sem vátozott, ugyan azok akok akik a Júdás-pénzt felvették, ugyanazok ma is fasiztáznak, rasszistáznak, kommunistáznak, zsidóznak, cigányoznak, gadzsónak, mindig ugyanazok...

vakablak | 2009. június 20. | 19:03:36

Húsz évig folyamatosan reménykedtem, hogy a furcsa kanyarok, amelyeket a magyar közélet a rendszerváltás óta leír, csupán kacskaringók a nyugatosan felvilágosult, demokratikus és liberális jogállam felé vezető tekervényes úton, a felmerülő problémák pedig csak anomáliák.

Jelentem, mostanra láttam be tévedésemet. Nem kacskaringók ezek, hanem a Balkán felé vezető zuhanórepülés spirálja, s a problémák sem anomáliák, hanem a társadalom immanens bajainak szüntelen tünetei. Magyarország előtt a történelem során többedíziglen megjelent a nyugatosodás elérhetőnek tűnő célja, majd ez mindannyiszor délibábnak bizonyult. Ez a mostani alkalom sem más, mint az ezt megelőzőek.

Az aktuális helyzetre vonatkoztatva ez számomra a következőt jelenti: nem számít a Jobbik, mert a bukás beléjük van kódolva. Alkalmatlan, gátlástalan, erőszakos és demagóg csoport ez, amely az első adandó alkalommal korrumpálódni, s ezért elkerülhetetlenül bukni is fog. Ami számít, azok pont azok a választók, akik ma a Jobbikért (és a szirem-szarom gárdákért) lelkesednek. A választó nem tud megbukni, ő mindig marad. Ha majd nem lesz Jobbik, majd lesz egy neki teljesen megfelelő, aktualizált másik. A bármilyen mocsokságra képes és végletesen valóságvesztett szélsőségesek aránya Mo.-on olyan 15-25% lehet. Ezek most magukra találtak, szerveződnek és szerveződni fognak. Bármeddig a foglyuk lehet Magyarország, és bármeddig a foglyuk is lesz.

"Szebb jövőt" akarnak, és hogy mi a "szép", azt is ők mondják meg. Nincs új a nap alatt.

medve1942 | 2009. június 20. | 19:03:15

Cidra, "jövőre"? Hát még Te sem bízol az előre hozott választásokban? :-)

medve1942 | 2009. június 20. | 18:59:50

Kedves Gordon, Bächer Iván szép Richter Gedeon-megemlékezését alkalmasabbnak tartom az emlékezés eszközeként, mint az emlékműveket. Ha csak nem ingyen vállalták a szobrászok az elkészítést, mint Michelangelo a Szent Péter-templom kupolája kialakításának feladatát.

Cidra | 2009. június 20. | 18:35:43

Egyszerűen nem értem miért kell itt állandóan verni a liberális nyálat. Komolyan. Én békeszerető ember vagyok, nem bántottam soha senkit, nem vagyok semmilyen kirekesztő, de nekem SENKI ne mondja hogy Magyarország nem a magyaroké. Az egész liberális világ omlik össze, kártyavárként mind Európában, mind az USÁ-ban.

Én azon se csodálkoznék, ha az egész akciót az MSZP-SZDSZ bagázs szervezte volna. Volt már ilyesmire példa. De a cikk nálam elérte célját: Jövőre +1 Jobbik szavazó. És a cikkíró két könyve a polcomról már a papír újrafelhasználó konténer mélyén hever.

Valaki ráér arra, hogy o...
Valaki ráér arra, hogy otromba legyen - zacskóban a lábak
MTI - Kollányi Péter

E rovatban három éve írok nyári Kentaur-cédulákat. Bármelyik bármelyikkel kicserélhető, mintha telt, de nem múlt volna idő, a disznólábakat megírhattam volna három éve, és megírhatom három év múlva. Itt lesznek, jelen lesznek büdösen, megrágatlanul. Tényleg három év telt el? Tíz? Húsz? Nyolcvankilenc nyarán állok a tömegben a Hősök terén, s bár látva az önfeledt zsizsgést a damaszkuszi úton, van bennem szkepszis, hiszek benne, hogy még az én életemben kinő a létezett szocializmus csődtömege alól egy élhetőbb társadalom. Leginkább disznólábak nőttek ki, valódiak és képletesek tömegével. Mára a disznóláb keze a demokratikus magyar parlament küszöbén ökölködik.

Egyre rosszabbul érzem magam az országban, amely a hazám. Másfél évvel azután, hogy létrejött a Magyar Gárda, nevezett ország választópolgárai közül 427213 felnőtt, ivarérett honfitársam látta jónak, hogy az Európai Parlamentbe egy nyíltan, hisztérikusan cigány-, zsidó- és idegenellenes, újnyilas politikai alakulat képviselőit küldje. Ha számít, ha nem, ide kell írnom: az illetők engem ne képviseljenek, eszméiket megvetem, politikai gyakorlatuktól felfordul a gyomrom, rohamosztagaiktól félek.

A magyar politikai osztály egyik fele gyász-, a másik násztáncában sasszézik a kínos helyzet körül, sőt, ha már kénytelen elfogadni, megpróbálja bagatellizálni, sőt domesztikálni azt. Pedig, ha beszélnének egymással, azt kéne megvitatniuk, kinek tetemesebb a történelmi bűne (mi több, hibája). A jobboldalnak, mely életre hozta, védte és uszította saját nemzeti radikálisait, vagy a baloldalnak, mely kétciklusnyi kormányzás alatt sem tudott érvényt szerezni a jogállam törvényeinek és normáinak.

HIRDETÉS

Dermedet van és révület, mintha a rettegett/imádott nagy fehér apára várna bal és jobb, törvényhozó és végrehajtó, a populista vezérre, aki két pofonnal ígéri hazazavarni a nyilasokat. Nem fog sikerülni. S ha netán mégis, hova haza? Az erőszakos otrombaság, a gyűlöletbeszéd hablaty-boldogsága, a "mindent lehet" suttyó infantilizmusa nagyon is itthon van.

A leggyűlöltebbek és legkiszolgáltatottabbak, vagyis a cigányok elleni támadásokhoz képest a disznólábas gyalázkodás valóban bagatell. Az ismeretlen aktivista a saját antiszemita hagyomány irányába tett egy hatásos gesztust, melyet a média kellőképpen felerősítve el is juttatott mindenkihez, akit illet: lehet félni, átkozódni, emberi méltóságban megsértve lenni. Ez volt a cél.

Úgy képzelem, ismeretlenünk ketten volt. Kiszállt a kopott Lada és/vagy kigyúrt terepjáró üléséről, egyszerre büszkén és settenkedőleg felnyitotta a csomagtartót, kivette a nejlonzsákot, odahurcolta a cipőkhöz. A zöldhajnalban szépen kirajzolódott a Parlament, szemben a Vár, a Mátyás-templom. Még el is méláztak tán korunk hősei, hogy e gyönyörű városban nékik ilyennel kell az időt múlatni, de hát nagy idők vannak, melyek nagy tetteket követelnek. Gondolom, letérdeltek, s térden, mint valami aszfaltozók, begyömködték a vascipőkbe a frissen vágott csonkokat. Pontosan szépen, betyárosan, ahogy a nyilaskereszt megy az égen. Az üzenet ocsmány és egyszerű: disznók a zsidók, megérdemlik, amit kaptak. Ez természetesen nem közvetlen uszítás, egy jobb bíróság még a gyalázás tényén is elmélázik, hát hiszen mért pont ezt nem lehet, ha a Horst Wessel-dalt lehet a Várban énekelni - és így tovább.

Gyorsan, szakszerűen dolgoztak, tán némely kisebb cipőnél bosszankodtak, hogy kisebb lábakat is kellett volna a vágóhídról hozniuk, mindazonáltal, tisztelt bíróság, erőltetni egyet se erőltettek beléjük, rongálás ténye tehát nem forog fenn. Akkor meg? Forog itt fenn egyáltalán valami? És ha csupán véletlen arrajárás volt, minek során nevezettek gyógyszeresen befolyásolva elvesztették a lefoglalt sertéslábakat, melyek itt most meg nem nevezett nemzetközi öszszeesküvés következtében az ott tartózkodó cipőkbe hullottak?

Fenti ismeretlen hamar végzett, mikor hazaért, kezet mosott, elvitte a gyereket iskolába, óvodába. Beért a munkahelyére, ha van neki. Mire megitta a kávéját, bekapcsolta a számítógépét, rendőrök jelentek meg a rakparton, nejlonzsákba gyűjtötték a bűnjeleket. Ami azt illeti, rögtön bele is dobhatták volna a Dunába, vagy megfőzhették volna nyílt lángon a Parlament előtt, egy tettrekész körömpörkölt mindig jól jön, szóval tehettek volna akármit, mert tettes, ha netán lesz is, elítélve nem lesz. Gyerekes csínynek, gasztroperformance-nak, ki tudja, minek lesz elkönyvelve, és elfelejtődik, jön a következő, a rákövetkező, egyre több ilyen lesz, durvább, büdösebb, vágóhídibb.

Írom ezt és figyelem magam, el vagyok-e képedve, fel vagyok-e háborodva, de nem. Egyfolytában nem lehet felháborodni, igaz, félni se. Hol félek, hol nem, hol hárítok, hol elfog a jeges rémület. Ha "Magyarország a magyaroké", én nem akarok magyar lenni. Persze teljesen mindegy, hogy akarok, vagy nem. És a sunyi, ostoba szlogen is harsoghat, amit akar. Magyarország mindannyiunké. Ahogy a szégyen is.

 
nyomtat email plusz mínusz kedvencek / megosztás
HIRDETÉS

HIRDETÉS
.