belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
12. vasárnap

Joe Izraelben

Nem éppen az Obama-kormány erejét, inkább a gyöngeségét mutatja Izraellel szemben, hogy a jeruzsálemi kormány épp Joe Biden alelnök látogatására időzített egy provokatív bejelentést arról, hogy Jeruzsálem (megszállt) keleti, arab felében újabb zsidó ingatlanfejlesztések lesznek. Mindazoknak a tetejébe, amelyeket eddig hajtottak végre, tízezres nagyságrendben.

Aczél Endre| Népszabadság| 2010. március 13. |46 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Balango | 2010. március 14. | 20:55:40

A zsidó és nem zsidó között kötött "házasság" a zsidó törvény szerint nem bír összekötő erővel, és a vallás szempontjából nem tekinthető érvényesnek, akkor sem, ha száz rabbi áldotta meg. A Mózes és Izrael törvényének megfelelő megszentelt kapcsolat alapja olyan légkör megteremtése, amelyben az Örökkévaló előírásait teljesítik, és a gyermekeket vallásos hitben nevelik. A judaizmus szerint a házasságkötés nem pusztán arra való, hogy a házaspár fizikai vagy érzelmi vágyainak kielégítése törvényesen jóváhagyott módon történjék. A vegyes házasságban, amelyben az egyik félnek más a hite, eltűnik a zsidó házasság alapja és célja. Az ilyen "házasságból" született gyermekek azonban nem számítanak törvényteleneknek. Zsidó voltuk attól függ, hogy az anya zsidó-e.

Balango | 2010. március 14. | 20:09:55

A zsidó és nem zsidó között kötött "házasság" a zsidó törvény szerint nem bír összekötő erővel, és a vallás szempontjából nem tekinthető érvényesnek, akkor sem, ha száz rabbi áldotta meg. A Mózes és Izrael törvényének megfelelő megszentelt kapcsolat alapja olyan légkör megteremtése, amelyben az Örökkévaló előírásait teljesítik, és a gyermekeket vallásos hitben nevelik. A judaizmus szerint a házasságkötés nem pusztán arra való, hogy a házaspár fizikai vagy érzelmi vágyainak kielégítése törvényesen jóváhagyott módon történjék. A vegyes házasságban, amelyben az egyik félnek más a hite, eltűnik a zsidó házasság alapja és célja. Az ilyen "házasságból" született gyermekek azonban nem számítanak törvényteleneknek. Zsidó voltuk attól függ, hogy az anya zsidó-e.

bdafna1 | 2010. március 14. | 19:38:21

Mindent félre lehet magyarázni, ha félre akarod. Ha Te cipruson vagy Budapesten megesküdsz, akkor a Belügyminisztérium bejegyzi a házasságot és elismeri, hogy házasfelek vagy Sőt még izraeli állampolgárságot is kapsz, jogokat, pénzt, meg miegymást. Csak éppen Izrael területén nem tudsz megházasodni. Ennyi és nem több. Ebben hidd el, hogy nincsenek benne faji dolgok.

Balango | 2010. március 14. | 18:54:15

bdafna1

Azért ez nem semmi. Képzeljünk el egy európai államot, ahol zsidó nem házasodhat nem zsidóval. Mintha már lett volna ilyen, nem is nagyon dicsértétek.

Szóval: Izraelben zsidó nem házasodhat össze nem zsidóval.
Erre nem az a magyarázat, hogy nincs polgári házasság (egyébként úgy tudom, 2008 óta már van), hanem az, hogy pontosan azért nem volt polgári házasság, hogy a vallási tilalom ürügyén a faj és a vér tisztaságát meg lehessen őrizni.

Most törhetem a fejem, hol és mikor őrizték utoljára ilyen aggályosan a faj és a vér tisztaságát. Segítesz?

Ez apartheid. Ha nem az, akkor szerinted mi?

Másrészt túl könnyen elsiklottunk afelett, hogy ki kaphat letelepedési engedélyt. Nekem milyen feltételeket kellene ehhez teljesíteni? És az állampolgársághoz?

Hm?

bdafna1 | 2010. március 14. | 17:49:45

Kedves Balango!

Minden állam meghatározza a feltételeket, hogy ki vándorolhat be. Vannak olyan csoportok, akik ezt könnyített feltételekkel tehetik. A zsidó származásúak és/vagy vallásúak automatikus állampolgárságot kapnak. Akik betérnek, azok is. Akik viszont nem-zsidók, azoknak bizonyos feltételeket teljesíteniük kell. Egy helyben lakás stb. Ez Magyarországon is így van. Akinek a felmenője a történelmi Magyarországon született az megkapja. Akinek viszont nem: az öt évi folyamatos ittlét esetén folyamodhat. Ennek ellenére soha senki nem állítja, hogy M.-on apartheid lenne mint ahogy nincs is. Így van ez a világon szinte mindenhol. Kivéve az arab országokat. JOrdániában pl. zsidó nem kaphat állampolgárságot. Szaúd-Arábiában sem.

bdafna1 | 2010. március 14. | 17:38:45

Ez nem specifikum. Moszlim is csak moszlimmal, keresztény is csak kereszténnyel házasodhat, mert nincsen polgári házasság. A vallások már csak ilyenek, aki nagyon be akar térni az betud. Ettől még egyikük sem lesz apartheid. Aki nem akar betérni az Cipruson házasodhat. A jogai nem különböznek a többiek jogaiétől. Az apartheid ennél sokkal bonyolultabb.

Balango | 2010. március 14. | 17:32:36

És még egy: mi van azoknak az araboknak a jogaival, akik nem állampolgárok? Csak éppen a szülőföldjükön élnek. Kerítés mögött.

Tudod egyáltalán, mi az apartheid szó jelentése? Nézz utána, válaszolj az észrevételeimre, aztán folytathatjuk.

Balango | 2010. március 14. | 17:27:49

bdafna1

Én mint gój, bevándorolhatnék-e Izraelbe?

Ugye?

Hát ez az apartheid.

Balango | 2010. március 14. | 17:21:37

bdafna1

Egymás között ne tegyünk úgy, mintha hülyék lennénk.

Áruld el, kérlek, mióta házasodhatnak Izraelben zsidók és nem zsidók egymással.

Köszönöm!

bdafna1 | 2010. március 14. | 16:06:24

Balango!

Meginti elvetetted a sulykot. Az ember jól gondolja át, hogy mit ír le. Izraelnek az apartheidhez semmi köze. Ellenkezőleg az egyetlen demokrácia a térségben, amely az arab polgároknak egyenlő jogokat biztosít. Ha neked ez apartheid, akkor neked fogalmad sincs arról, hogy az mi. Márpedig a nincs, talán nem kellene emlegetni. Én sem írok az atomfizikáról.

bdafna1 | 2010. március 14. | 15:59:29

Aczél úrnak!

Izraelnek minden kormánya nacionalista, azaz nemzeti kormány. A Netanjahu kormányában baloldali és jobboldali pártok egyaránt jelen vannak, így hát nem jobboldali kormány. A Rabin, majd Barak-kormány csúnyán megbukott. Az a gyanúm, hogy Ön csak azokat az izraeli kormányokat szereti, akik megadják magukat a nemzetközi nyomásnak és ezzel aláássák Izrael biztonságát. Akik erre nem hajlandóak azok nem szimpatikusok Önnek. Izraelt és a zsidókat nem lehet szétválasztani. Izrael zsidó állam, mintahogy Magyarország is magyar.
Jeruzsálemet Izrael nem sajátította ki, így ma szükségtelen, hogy a nemzetközi közösség bármit is elismerjen. Elég, hogy 1922-ben a Népszövetség illetve korábban a Társult Főhatalmak ezt elfogadták. Nem másképp az Egyesült Államok is az angol-amerikai egyezményben 1924-ben. Így amikor Biden állítólag felháborodott, hogy Izrael Kelet-Jeruzsálemben lakásokat épít, valójában azt állította, hogy az Egyesült Államok törvényeit semmibe veszi. Mondatom szép dolog ez egy amerikai alelnöktől.

Füli | 2010. március 14. | 10:50:25

Szerintem Aczél Endre véleménye - bár tartalmával nincs okom vitázni, és színvonala is teljesen ott van - túlzó szerepű, apropója, az ügy jelentősége nem üti meg azt a kategóriát, hogy egy baloldali magyar napilap Álláspont rovatába kerüljön itt és most. Nem látom, hogy az izraeli-amerikai kapcsolatokat jelentősen befolyásolná ez a "provokatív bejelentés". Obama - vallási hovatartozása miatt is - valamelyest másképpen tekint az arab-izraeli viszályra, mint elődei. Hogy mennyire másképpen, nos ezt tesztelték-tesztelik most Netanjahuék...

durumo | 2010. március 14. | 02:41:07

ÁÁÁÁÁ, már megint elrontottam!!! Lehet kekeckedni:))
Kétszer írtam a "mint"-et! Ez jelent valamit - szimbólikusan?:))

durumo | 2010. március 14. | 02:38:52

Részlet Mircea Eliade: Mítoszok, álmok és misztériumok c. könyvéből:
"Próbáljuk most megközelíteni ezt a történelem iránti szenvedélyt a saját kulturális nézőpontunkon kívül helyezkedve. Sok vallásban, sőt még az európai népek folklórjában is megtaláljuk azt a hiedelmet, hogy az ember a halál pillanatában a legapróbb részletekig visszaemlékezik a múltjára,...Ebből a szemszögből nézve a modern kultúra történetírói szenvedélye az azonnali halál előjele lenne....
Tény és való, elég jelentőségteljes, hogy a modern történetírási szenvedély teljesen külső szemszögből - a halotti mitológia és a folklór szemszögéből - nézve a Halál ősi szimbolizmusát mutatja; hiszen, mint mint sokszor megjegyezték, a modern ember szorongása titokban történetiségének tudatához kapcsolódik, ebből pedig a Halál és a Semmi előtti szorongása tűnik ki."

Szeretném felhívni a figyelmet a "szenvedély" szóra.

durumo | 2010. március 14. | 02:03:07

Ó jaj nekem, még mielőtt csaszi2 szóvá tenné, javítom magam: "meg van adva" - természetesen.:))

durumo | 2010. március 14. | 02:00:44

Elnézést, hogy belemekegek az okosok dolgaiba, de erről a mondatról: "Azaz növekvő számban települnek be, vándorolnak be olyan emberek, akik egyfajta bibliai megszállottságot importálnak magukkal..." a nolblogon Álomlátó által a hunzákról írt bejegyzés, ezen belül is ez a rész jutott eszembe: "Nem sóhajtoznak a múlt elrontott dolgain, s nem rettegnek soha attól, hogy mit hoz a holnap, a mának élnek, és nem ismerik az európai (nyugati) ember mindenféle pszichés őrületeit."
Az embernek (ha igaz) megvan adva az a szabadság, hogy azzal töltse az életét, azzal foglalkozzon életében, amihez kedve tartja. Ez természetesen a jómódúakra érvényes, akik nincsenek elfoglalva a létfenntartás kínjaival.
Nos, ki háborúskodással vagy annak szításával, ki a történelem, ki a biológia bújásával netán a legújabb kínzási lehetőségek kiagyalásával,és...van aki egyszerűen csak a létezéssel és a természet szépségeinek az élvezésével - már ha hagyják.
Lehet választani!!

Azt csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy végig olvasva a kommenteket és nem ismerve a nick nevek mögötti személyeket, csaszi2 nekem is arrogánsnak tetszik. Első két beírása nem a kommentelő mondandójához fűz hozzá valamit, hanem az - ó míly szörnyűség - véletlenül elkövetett hibáját gúnyolja. Hm. Nem vall túl emelkedett jellemre.

adamant | 2010. március 13. | 22:47:20

csaszi2: sajnos ki kell ábrándítsalak, nem vagyok Jobbikos, de még csak Fideszes sem. Ez már nem fér bele a világképedbe?
A "kis Cleveland-i" nem írt hülyeséget, amiért - szokásos stílusban -élböl kiosztottad.

Hogy most, az Aczél cikkhez, hogy jön a H. kutatás, nem tudom?!
De április 1-töl nagyon meg kell gondolnia mindenkinek mit mond, mit kérdez?


eaczel | 2010. március 13. | 22:22:43

Teljes mértékben egyetértek és nincs is semmi szükség bármiféle megkülönböztetésra, politikai babusgatásra. Ugyanúgy kell eljárni a parlamenti demokráciával rendelkezö Izraellel szemben, mint bármely ENSZ tagállammal.
Ha egy másik országot megtámadnak, közös fellépéssel kellene öket is a helyes együttélés szabályaihoz visszavezetni (mint pl. történt Kuwait iraki megszállásakor).
Egyetértek AE-vel!
"A"

Balango | 2010. március 13. | 22:35:22

csaszi/2

Most láttam, hogy euro ügyben választ KÖVETELTÉL tőlem.

Azon az oldalon megadtam:

http://nol.hu/gazdasag/20100304-sorosek_az_euro_esesere_jatszottak_

Aludj jól, álmodj szépeket.

Pl. rólam, ahogy lógok a bitóról. A téren pedig sok mosolygó arc.

csaszi/2 | 2010. március 13. | 22:31:15

adamantnak "pro quatro"???.
Ha kis little Clevelandban megveszi a magyar klaviaturat, azonnal megveszem en is. Igy kozosen szerzunk adamantnak egy jo napot.
Felek azonban, hogy adamantot nem a klaviatura bantja, irnak itt szamosan az o szaja ize szerint olyanon mint en.
adamatot az bantja amit en ezen kulfodi magyartalan klaviaturan magyarul irok.
Jobbosok nem kedvelik az ellenvelemenyt.
adamant magyaros klaviaturajan cafolhatatlan, ellentmondast nem turu stilusban ir rengeteg marhasagot. Legutobb pl.kijelentette, hogy a holokauszt kutathatalan. Kutatok felsorolasaira sem Kopacsinak, sem nekem nem valaszolt.
Vita a la adamant nagy "A"-val.
Kesobb ha raerek parat meg bemasolok. Okuljanak a bugrisok.

eaczel | 2010. március 13. | 22:22:43

Ha szabad egy szót szólnom.
Az a kritikai attitüd, amelyet minden világpolitikai kérdésben érvényesíteni próbálok, Izraelre is érvényes természetesen. Ennek az országnak pillanatnyilag jobboldali-nacionalista kormánya van, amelyet én történetesen nem szeretek. De hogy én szeretem-e vagy sem, az teljesen közömbös. Javaslom mindenkinek, aki teheti: olvassák szorgalmasan Izrael baloldali és liberális kommentátorait. Amit ők leírnak a SAJÁT kormányukról, a SAJÁT jeruzsálemi polgármesterükről, nos ahhoz képest az én értékítéletem valósággal hízelgő Netanjahura nézve. Sajnálom azokat, akik képtelenek tudomásul venni, hogy Izrael egy teljesen normális, demokratikus ország, baloldallal, jobboldallal, középpártokkal és -- majdnem elvetemült nacionalista szélsőségekkel.Pontosan úgy, mint másutt. Nézzenek csak körbe itt, a Kárpát-medencében. Ezek a politikai erők megállás nélkül tanulságos vitában vannak egymással, és olykor nagyon ronda szavakat használnak. Hajszálra, mint mi itt. A veszély,amit én érzékelek, abban van, amit 1998-ban, az izraeli állam fennállásának 5o. évfordulóján egy roppant dialektikusan gondolkodó közíró úgy fogalmazott meg, hogy "az én országom egyre kevésbé izraeli és egyre inkább zsidó". Azaz növekvő számban települnek be, vándorolnak be olyan emberek, akik egyfajta bibliai megszállottságot importálnak magukkal -- az izraeli demokrácia legjobb hagyományainak rovására. AE
P.s. A nemzetek közössége jogi értelemben soha nem ismerte el Jeruzsálem kisajátítását Iz

Balango | 2010. március 13. | 22:01:17

Bocsánat, az előbbi idézet vége lemaradt:

The Constitution reserves foreign relations as an executive power, and as such, the United States embassy is still in Tel Aviv.

On 28 October 2009, United Nations Secretary-General Ban Ki-moon warned that Jerusalem must be the capital of both Israel and Palestine if peace is to be achieved.

Balango | 2010. március 13. | 22:00:28

Egyébként a félreértések elkerülése végett:

Izrael politikájban nem elsősorban az a bosszantó, amit csinál vagy ahogy csinálja. Amióta lejöttünk a fáról, az emberek ölik egymást. Jelenleg is ölik egymást Ázsiában több kisebb konfliktusban, ölik egymást milliószámra Kongóban, Szudánban, Csádban és Afrika más helyein.

Ha ölik, hát ölik.

Ami irritáló, az a mérhetetlen erkölcsi fölény, amit Izrael magának, illetve a nemzetközi zsidó értelmiség jelentős hányada - tisztelet azért a nem csekély kivételnek - Izraelnek, egy erőszakos, könyörtelen, a nemzetközi jogot semmibe vevő apartheid politikának követel.

Izrael és a közvéleményformáló zsidó értelmiség nagyobb hányada a zsidó állami és nem állami politikát mind a nemzetközi jog, mind a természetjog törvényei fölé helyezi, és elvárja, hogy ezt mindenki elfogadja, sőt, helyeselje. Akit pedig ez irritál, azt megbélyegzik.

Erről van szó, nem másról.

Balango | 2010. március 13. | 21:54:04

Meg még ezt:

The status of a "united Jerusalem" as Israel's "eternal capital"[134][137] has been a matter of immense controversy within the international community. Although some countries maintain consulates in Jerusalem, all embassies are located outside of the city proper, mostly in Tel Aviv. Due to the non-recognition of Jerusalem as Israel's capital, non-Israeli press use Tel Aviv as a metonym for Israel.
The Supreme Court of Israel, With the Knesset in the Background.

The non-binding United Nations Security Council Resolution 478, passed on August 20, 1980, declared that the Basic Law was "null and void and must be rescinded forthwith." Member states were advised to withdraw their diplomatic representation from the city as a punitive measure. Most of the remaining countries with embassies in Jerusalem complied with the resolution by relocating them to Tel Aviv, where many embassies already resided prior to Resolution 478. Currently there are no embassies located within the city limits of Jerusalem, although there are embassies in Mevaseret Zion, on the outskirts of Jerusalem, and four consulates in the city itself.[138] In 1995, the United States Congress had planned to move its embassy from Tel Aviv to Jerusalem with the passage of the Jerusalem Embassy Act.[144] However, former U.S. President George W. Bush has argued that Congressional resolutions regarding the status of Jerusalem are merely advisory. The Constitution reserves foreign relations as an executive

Balango | 2010. március 13. | 21:53:02

nem_szajko

"izraeli jog szerint"

Köszönöm!

Egy időben Jeruzsálem egyébként a keresztesek által alapított Jeruzsálemi Királyság fővárosa is volt, bár kétségtelenül nem ez volt a legmeghatározóbb időszak a város tiszteletreméltóan hosszú történelmében. Szóval csak a pontosság kedvéért jegyzem meg.

A Wikipedián amúgy az alábbiak találhatóak:

"However, the takeover of East Jerusalem was met with international criticism. Following the passing of Israel's Jerusalem Law, which declared Jerusalem, "complete and united", the capital of Israel,[92] the United Nations Security Council passed a resolution that declared the law "a violation of international law" and requested all member states to withdraw all remaining embassies from the city."

adamant | 2010. március 13. | 21:38:32

Pro primo: csaszi2 egy kicsit borúlt elme, valszínüleg valakinek a családba
valamikor ráléptek a kedvens kavicsára.
Pro secundo: csaszi ne piszkáld "little"-t a nyelvezete miatt (nekem,
magyarnak nem okozott nehézséget a puplic helyett public-ot
kiolvasni belöle). Amúgy pedig Amerikában magyarként jól látja
az ottani szempontokat.
Pro tertio: "...valaszolmanyaimtol visszafogni magam nem mindig sikerul."
"...ikyen bejegyzeseket."

Szóval hülyeséget te is kiöntesz magadból.
Csak emlékeztetönek: szálka és gerenda!!

Végezetül sokkal több joga lenne kritizálni, ha pl. megspendírozna egy pár dolcsit egy magyar klaviatúrára. Addig a bolha ne köhögjön

"A"

nem_szajko | 2010. március 13. | 21:27:45

Jeruzsalem az elmult kb 3000 evben egyetlen nepnek volt a fovarosa:
a zsidoke. Sem a bizanci keresztenyek, sem az arab es torok muzulmanok alatt nem volt egyetlen orszag fovarosa sem. Zsidok mar joval Izrael megalapitasa
elott, kb 1850-tol ujra tobbsegben voltak a varosban. A varos keleti felet, belertve a zsido negyedet, 1948-ban Jordania foglalta el., majd Izrael 1967-ben, Jordaniatol, aki 1988-ban lemondott rola es egesz Ciszjordaniarol. Izraeli jog szerint 1980 ota Izrael resze, szemben Ciszjordania tobbi reszevel.

Pali | 2010. március 13. | 21:13:36

Balango | 2010. március 13. | 14:09:27

Bizony minden valtozik az idok soran. Peldaul az olaj elobb-utobb megszunhet strategiai nyersanyagnak lenni, es az leszallithatja az arabokat a lorol.

Balango | 2010. március 13. | 21:06:11

Vegyem úgy, kedves Csaszi/2, hogy lógni fogok, mert nem szeretem Izrael állam politikáját?

Ez egy érv?

Én tehetek róla, hogy amikor a Népszabadság az euro megtámadásáról cikkezett, akkor kizárólag három zsidó spekulánst említett? Vannak a világban pénzemberek még szép számmal. Arabok, kínaiak, japánok, koreaiak, oroszok, indiaik, különféle európai nációk gyermekei, mégis - mintegy véletlenül - zsidókról volt szó. Az én hibám?
Én tehetek arról, hogy szervkereskedő rabbikat tartóztattak le New Yorkban?
Az én népem vesz fallal körül másokat?
Az én kormányom támadja Iránt az urándúsításért több száz nukleáris robbanófejjel a birtokában?
Az én kormányom büszke arra, hogy nálunk nincs halálbüntetés, miközben meg nem nevezett kormánytagok titkos üléseken döntenek arról, hogy kiket végeztetnek ki - eljárás nélkül - halálbrigádokkal?

Ugyan, csaszi/2, maga is tudja, mi az igazság.

És amikor fel van háborodva, akkor leül ott Izraelben a klaviatúra elé, és veszi a bátorságot, hogy felakasztással fenyegessen engem a saját hazámban?

Ne haragudjon, de meg kell kérdeznem: maga szerint ez normális?

Balango | 2010. március 13. | 20:51:02

nem_szajko
"hanem 1980 ota, 30 eve de jure Izraelhez tartozik."

Segíts egy kicsit, kérlek. Amikor azt mondod: "de iure", milyen jogra gondolsz?

csaszi/2 | 2010. március 13. | 20:45:20

folyt.
Ezt azert hangsulyozom, mert az ilyen uszito allapotbol nehez kijozanodni plane mikor a politikai tendencia latszolag megengedhetove, veszelytelene teszi ezt.
Szokjon le errol, mert ahogy On mondja a tortenelem ismetli onmagat, igy ilyesmire gondolnia kell minden reggel mikor megkoti a nyakkendojet otthonaban a tukor elott.

Elnezest a szerzotol amiert a teman kivuli mezonyre tevedtem.
csaszi.

csaszi/2 | 2010. március 13. | 20:40:06

T. Balango Ur.
Idegessegem helyesen diagnostizalta. Tevedese ott van, hogy nem Izrael jelene vagy jovoje tesz idegesse, hanem az ostoba es targyhoz vajmi keves ismerettel biro bejegyzok a pillnatnyi hallhatatlansag erzesetol athatva irjak kovetkezetes marhasagaikat, helyesirasi hibakkal, olyan idegenszavak hssznalataval, mely mutatja az orszag nyelvet ahol elnek de magyarajku olvasok, kommentelok nem ertik es nem szeretik az ikyen bejegyzeseket.
Az ilyeneknek nemi gunnyal es maliciaval teljes valaszolmanyaimtol visszafogni magam nem mindig sikerul.
Ennyit kis little Clevelandi beironkrol.

Magaval t, Balango egeszen mas a helyzet itt a nolon. On rendszeresen kozol veszkorszak korabeli uszitasokat, spekulansokrol akik megtamadtak az eurot, bizonyos orvosokrol, akik elve metszik ki a hadifoglyok mellkasabaol a jopenzert eladhato szerveket stb.
Elmondhatom t, Balango Ur, hogy On az uszitast valosaggal Dovenyi Nagy Lajos szinten kezdi produkalni itt a nolon.
Dovenyi is ugy kezdte mint On de kesobb a a Magyar Futar c. kepes hetilapban a Tarnoplbol Indult El c. folytatasos regenyeert a haboru utan felmagasztaltak.
Bali Mihaly kotott neki nyakkendot - ahogy szoktak mondani. Bali M. allami iteletvegrehajto volt valaha a 19-ik de meglehet, hogy a 18-ik sz.-ban.

nem_szajko | 2010. március 13. | 20:16:15

Meg nehany mondat az "eros" Izraelrol. A bio es szamitastechnika jonehany
teruleten vilagelso. Az egy fore eso GDP-je (28000 USD) viszont Ciprus
es Szlovenia szintjere teszi csak. (Mindenesetre a 20 ezres Magyarorszag ele).
Libanon szintje 11 ezer, Jordaniae es Egyiptome pedig 5 ezer dollar. (2007-es adatok)

Ha odaadjak az araboknak Ciszjordaniat, megint 15 km szeles lesz helyenkent az
orszag, es az atombombat epito irani elnok naponta fenyegeti Izrael megsemmisitessel.
Szoval ilyen szempontbol Izrael nagyon gyenge.

nem_szajko | 2010. március 13. | 19:45:40

Aczel Ur is beleesett a szajkozas betegsegebe.
Kelet Jeruzsalemnek nem "folyik" a bekebelezese,
hanem 1980 ota, 30 eve de jure Izraelhez tartozik.

Csakhogy a zsido uralom alatt az arabok aranya jelentosen
NOTT a varos mai teruleten! Mig a varos de facto egyesitesekor,
1967-ben a lakossag 74%-a volt zsido, most csak 64%.

A muzulmanok aranyanak jelentos novekedese mogott jelentos bevandorlas
is all. Az itt lakoknak ugyanis nem kell fel venni az izraeli allampolgarsagot,
de megis jogosultak munkavallalasra, egeszsegugy es nyugellatasra.

Lam, ha zsidok akarnak epiteni (2 ev mulva!) lakast a fovarosukban, akkor az amerikai kormany,
EU vezetok, ENSZ, brazil elnok (!) azonnal fel van haborodva. Kozben az arabok
szazaval epitik a lakasokat engedellyel es engedely nelkul.

A vilag ugyanolyan antiszemita, mint a 1930-as evekben. Meg az okok se nagyon
valtoztak. Akkor Hitler gondolta, hogy mar csak a zsidok allnak az utjaban
a vilaguralmanak. Most pedig a vilag olajkeszeletenek a 70%-a folott rendelkezo
muzulman despotak hiszik ugyanezt.

Balango | 2010. március 13. | 19:32:48

csaszi/2

Működött egy ideig, hogy akinek más véleménye van, mint önöknek, az minimum uszító. Ma már senkit nem érdekel, mit gondolnak. Amortizálták a szavakat, ha érti, amire gondolok.
Elképesztő egyébként, hogy milyen módon csapják be önmagukat.
Elhitetik magukkal, hogy aki Izrael ellen van, az jellemtelen, gonosz, gyűlölködő, náci, antiszemita, primitív - a magyar aktuálpolitikában pedig vagy jobbikos, vagy olyan fideszes, aki nem vállalja nyíltan a náci hajlamait.

Ha egyszer hajlandók lennének a saját árnyékukat átlépni, feladni azt a "Herrenvolk" és "Übermensch" tudatot, amely az európai civilizáció jelenlegi örökösei közül egyedálló módon gyakorlatilag populáció-szinten jellemzi ott magukat, akkor rá kellene döbbenniük, hogy nagyon sok tisztességes és művelt ember (Balangó, a náci természetesen nem tartozik ezek közé)nem ért egyet azzal, amit ott művelnek, sőt, mélységesen elítéli azt.

Nem kell antiszemitának, pláne nem kell nácinak lenni ahhoz, hogy visszataszítónak lássuk azt, ami visszataszító.

Nekem különben teljesen mindegy, hogy milyen világképet építenek fel a fejükben, parányi porszem vagyok én ahhoz, hogy a véleményem bárkire hatással legyen.

De ön is tudja, az idő nem maguknak dolgozik. Hosszú távon - ezekkel a módszerekkel - nem nyerhetnek. Ezért ilyen ideges.

csaszi/2 | 2010. március 13. | 18:52:11

Kis little levelet megirta Clevelend Ohiobol.
Ha tobbszor elolvassuk talan megertjuk a felet de a "puplic" szocska jelentese rejtely marad, hogy elotte mi van elhallgatva sohsem tudjuk meg mi sem..
Kar!

little | 2010. március 13. | 17:38:23

Aczel ur ratapintott az igazsagra: Izrael nem fel az Obama adminisztraciotol. Ugyan nem emliti, de Izrael a jelek szerint igazan nem akar most beket. Majd azutan miutan a legjobb foldek (beleertve Kelet Jeruzsalem) be lett keblezve (bocsnat telepitve).
Az USA egyetlen aduja a hatalmas segely megszuntetese lenne de ezt remenytelen eloterjeszteni mert nem lenne megszavazva, a senatorok es kepviselok az AIPEC (pro Izrael) lobby boseges valasztasi tamogatasa miatt.
Ami tortenik az az amerikai puplic elott el van hallgatva, (itt a nagy demokracia neked) es akik ismerik a helyzetet jobbara kussolnak, mert konnyen antiszemitanak neveznek oket, ami mint tudjuk karos a karriernek.
Csupan olyanok akiknek nincs mit vesztenie es batrak, pl Jimmy Carter, mer nyilvanossag elott errol beszelni.

csaszi/2 | 2010. március 13. | 16:56:27

Balango.

"A tortenelemnek van egy tanulsaga: egyszer mindenert fizetni kell."
Igaz.
Ez vonatkozik az On uszito irasainak tortenelmere epp ugy mint ahogy VONAtkozni fog kaloz partok hatalomra jutasa utani elszamoltatasra ahogy az 1945-ben tortent.
A fontos az lesz, hogy a merce most sokkal szigorubb legyen.

bagoly2 | 2010. március 13. | 14:26:24

Balango | 2010. március 13. | 14:09:27

Hülyén hangzik a "bábja lett", de kétségtelen bizonyos politikai, gazdaségi érdekből zsarolhatja. Olyan mint az szdsz - mszp viszony volt, és lehet a vége is olyan lesz. :)

Balango | 2010. március 13. | 14:09:27

A történelemnek van egy tanulsága: egyszer mindenért fizetni kell.

Izrael most nagyon erős, ráadásul maga mögött tudhatja a világ legnagyobb katonai hatalmát. Kicsit nyersebben: képes volt a saját politikai céljai szolgálatába állítani az Egyesült Államokat. Az USA rendkívüli nemzetközi tekintélyvesztésének egyik legfőbb oka éppen ez. Nehéz az cáfolni, hogy az USA Izrael bábja lett. Túlzás, tudom, de nem áll messze a valóságtól.

Azonban az idő idők során minden változik. Mások is lesznek, akik nagyon erősek lesznek, és az sem biztos, hogy az USA mindig Izrael mögött áll majd. Vagy ha igen, nem biztos, hogy mindig ő lesz a legnagyobb katonai hatalom.

És akkor az új erősek benyújtják Izraelnek a számlát. Az idő nem a zsidóknak dolgozik. Ez olyan nyilvánvaló, hogy rajtuk és elvakult híveiken kívül mindenkinek nyilvánvaló.

Jobb volna talán a békét keresni, amíg még lehet.

adamant | 2010. március 13. | 13:56:15

Végre kell hajtani ill. hajtatni az 1967-es ENSZ határozatot, ti. Izrael azonnal és feltétel nélkül vonuljon ki a megszállt területekröl (Gáza, Golan, Ciszjordánia).
Jeruzsálem kerüljön ENSZ fennhatóság alá, kéksisakos rendfenntartókkal.
Ilyen egyszerü a megoldás...!
(Ha a világ tudomásul veszi a II. VH. befejzését bebetonozó mai ENSZ struktúrát - állandó BT tag a SZU jogutód Oroszország és Kína, mint tudjuk mindkettö az emberi jogok és a demokrácia fellegvára - akkor csináljanak is valami a jó zsíros állásokért, meg az 5 év utáni ENSZ nyugdíjért az alkalmatzottak !)
"A"

csaszi/2 | 2010. március 13. | 13:22:53

wesz.
Maga mindent haromszor mond? Mindent haromszor mond? A "kulugy minisztert" 3x is kulon irja? 3x is kulon irja?
Valamit mondani is akart? Fusson neki megegyszer. Az uveget meg tegye felre mikor ir.

bdafna1 | 2010. március 13. | 12:18:55

A nemzetközi jog igen is fontos. Anglia és a társult főhatalmak,a Népszövetség elismerték a zsidó önrendelkezést Palesztinában, amelynek fővárosa Jeruzsálem lett. Az, hogy a zsidó lakosság aránya alulmúlta az arabét az a britek bűne, mert ahelyett, hogy elősegítették, akadályozták a zsidó bevándorlást. Miközben az arabok akadály nélkül beléphettek az országba. Jelen esetben az erő a nemzetközi jog, és a nemzetközi jog az erő oldalán áll. Örüljünk neki.

kibekkelő | 2010. március 13. | 11:20:33

Bocs bdafna1 , de a Népszövetség nem jelölthetet ki a zsidó állam fővárosává, mert zsidó állam (Izrael) később lett.
Palesztina fővárosává, vagyis a brit mandátum igazgatási központjává igen.
A tyúk vagy a tojás vitát az erő dönti el, miként a nemzetközi jog is marhaság.
A statisztikák szerint a tömeges negyvenes évekbeli alijjákig a zsidók száma egyszerűen töredéke volt az arabokénak ez többek között a telekönyvektől is kiderül, sőt az utóbbiak (minden értelemben) még 1967-ben is messze többségben voltak.
Szóval maradjunk az erőnél: hiszen ha nem akkor dákok sem voltak pl. a mi esetünkben, mégis lettek.
Az USA pedig nem tudom mit fintorog, nagyon jól tudja mi történik.

A történelemben nincs sohasem , mivel a tudományos modellek , annyit érnek amennyi konferenciát lehet belőlük megtartani, az a véleményem, hogy ha a kínai nyomulás az olajért erőteljesebb , akkor az USAnak és Izraelnek más stratégiája is kialakulhat.

Tourist | 2010. március 13. | 10:39:10

Jó a cikk, kedves AE! Nálunk Németországban van egy pár nemzetközi ügyekkel foglalkozó kutató intézet Hamburgban, Berlinben és Münchenben. Az amerikai választások után jöttek, mint emlékszünk, az izraeli választások. Ekkor bombázták szét kampányokokból Gázát. Akkoriban ezek a kutatóintézetek sok kérdést kaptak a Közel-Kelet jövőjéről. Egyöntetű vélemény: Béke és palesztin állam nem lesz. Soha, amiből a következő tizenöt év garantálható. Az ok: Amerika nem akarja és soha nem is fogja akarni. Ilyen egyszerű.

bdafna1 | 2010. március 13. | 10:04:42

A szerző szokott módon falsul tekint az egészre. Biden nagyon jól tudta, hogy a moratórium Kelet-Jeruzsálemre érvénytelen. Ezt Clinton dicsérőleg nyugtázta is. Hogy most megint nem tetszik neki, lelke rajta. Egy kicsit túlteng benne az elvtelen "politikusnő". Jeruzsálem sosem volt más állam fővárosa, kizárólag Izraelé. A zsidó állam fővárosává a Népszövetség jelölte ki 1922-ben tekintettel a zsidó nép történelmi kapcsolatára. Jeruzsálemmel, amely egyébként a Bibliában is megjelenik. Így Jeruzsálem keleti fele nem "megszállt", mert megszálni csak egy valóságosan létező állam területét lehet. Egy olyan államét viszont, amely csak álom nem lehet. A palesztinok pedig jobban tennék, ha nemcsak álmodoznának, hanem közvetlenül tárgyalnának Izraellel. E nélkül az álmuk sosem válhat valósággá.

wesz | 2010. március 13. | 00:51:59

Annal azert egy kicsit tobbet reagalt az USA, mint amit Aczel ur itt jelzett. Hillary Clinton mint kulugy miniszter egyszeruen inzultusnak nevezte a zsidok eljarasat. Nem tudom mit akarnak, ki akarjak tapasztalni meddig mehetnek el? Az a szerencsejuk, hogy az amerikaiak altalaban tojnak a nemzetkozi ugyekre.
Annal azert egy kicsit tobbet reagalt az USA, mint amit Aczel ur itt jelzett. Hillary Clinton mint kulugy miniszter egyszeruen inzultusnak nevezte a zsidok eljarasat. Nem tudom mit akarnak, ki akarjak tapasztalni meddig mehetnek el? Az a szerencsejuk, hogy az amerikaiak altalaban tojnak a nemzetkozi ugyekre.
Annal azert egy kicsit tobbet reagalt az USA, mint amit Aczel ur itt jelzett. Hillary Clinton mint kulugy miniszter egyszeruen inzultusnak nevezte a zsidok eljarasat. Nem tudom mit akarnak, ki akarjak tapasztalni meddig mehetnek el? Az a szerencsejuk, hogy az amerikaiak altalaban tojnak a nemzetkozi ugyekre.

HIRDETÉS

A bejelentést az amerikai alelnök helyben, a Fehér Ház valamivel távolabbról nyomban elítélte, merthogy Biden éppen a palesztin–izraeli tárgyalások újraindítását remélte látogatásától, s mihelyt a bejelentés elhangzott, a palesztin hatóság el is állt a további párbeszédtől az izraeliekkel.

Ami ezután történt, az komédiának sem volt rossz. Netanjahu miniszterelnök megrótta önnön belügyminiszterét, mert állítólag az ő tudtán kívül, bántó időzítéssel tette a bejelentést –de magáról az ingatlanfejlesztésről, tehát a dolog érdeméről egy szava sem volt. A vendég pedig „vette a lapot”, s úgy hátrált ki a megalázó helyzetből, hogy lám, az izraeli miniszterelnök bocsánatot kért, a palesztinok meg félreértik a helyzetet, végtére is itt csak tervekről van szó, amelyekről a felek egymás közti tárgyalásaikon dönthetnek.

Amint egy epés nyelvű liberális izraeli közíró megjegyezte: az Obama-kormány voltaképp csak annyit kért az izraeliektől, hogy a rossz híreket lehetőleg ne az amerikai alelnök (vagy bármely kormánytag) ottani tartózkodására időzítsék. Egyébiránt csinálnak, amit akarnak.

HIRDETÉS

Jeruzsálem a legnagyobb válságmező Izrael és a palesztinok, a „kettős államiság” viszonyában. Clinton elnök idején a néhai Arafat azért nem ment bele a felkínált rendezésbe, mert annak keretei között megkapta volna ugyan a hajdani arab Jeruzsálem nagyobbik felét, de ő, ismervén a muszlim világnak a szent várossal kapcsolatos érzékenységét, nem volt elég bátor megállapodni.

Az akkori gáláns ajánlat már csak szép álom – a palesztinoknak. A tapasztalat az, hogy minél erőteljesebben jobboldali kormányai vannak Izraelnek, annál erőteljesebben folyik „egész” Jeruzsálem bekebelezése. Az izraeliek a várost – bibliai jogon – Izrael „egységes és oszthatatlan” fővárosának tekintik. Ezer trükkjük volt és van arra, hogy miként kell és lehet a szent város arab részeit (200 ezer lakos) zsidó telepekkel körbeépíteni, Ciszjordánia más körzeteitől elvágni, házakkal és lakótelepekkel az arabok közé benyomulni. Az arabok képtelenek a védekezésre.

Csakhogy ebből béke nem lesz. Igaz, az izraeliek ma már viszszafogják magukat a még mindig nagyobb részt megszállt Ciszjordánia zsidó telepekkel való benépesítésétől, de minél engedékenyebbek itt, annál agresszívebbek Jeruzsálemben. Amihez – a tárgyilagosság ennek rögzítését is megköveteli – hozzájárul, hogy a fővárosban jelentős a lakásínség. (Mármint a zsidók között, mert az arabokét nem számlálják.)

De dőreség volna feltételezni, hogy a palesztinokat ez meghatja. Ők olyan államot álmodtak és álmodnak maguknak, amelynek Kelet-Jeruzsálem a fővárosa. Ez az álom porlik el a szemük előtt. Egyelőre, legalábbis. Demográfiailag tudniillik ők vannak fölényben. Egy előretekintő izraeli politikának ezzel számolnia kéne, Joe Biden is tett erre egy halovány utalást, kérdés, hogy hallották-e a címzettek.

Címkék: Izrael, USA, USA külpol
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    46 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS