belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Révész Sándor: Parázna magyarok

A katolikus egyház kimutatható támogatottsággal nem rendelkező parlamenti rezidentúrája benyújtotta a „családok védelméről” szóló törvényt, mely szerint az élettársi kapcsolaton alapuló család nem család. Közben készül az új Ptk., mely a felelős kormánybiztos szerint megerősíti és kibővíti az élettársak családjogi státuszát. Van tehát két tervezet: az egyik követi a társadalom életét, a másik meg dacol vele.

Révész Sándor| Népszabadság| 2011. december 9. |43 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

merle | 2011. december 10. | 15:42:52

"Pasinszki | 2011. december 10. | 14:32:05
Azt mondom, hogy kivonult a pécsi püspök a bátaszéki bércek alá füstölőstül, megáldotta az alagutakat, de alig libbentette el a szoknyáját, összeomlott az egész. Mit változtat ezen 700 lepratelep?"

Pasinszki, plasztikus példája és borotvaéles logikája már már Tóta W-i magasságokba emelte. Szíves engedelmével ezt a passzust lementem annyira kifejező. A püspök, a szoknya, az alagút, és lepratelep ilyen zseniális felfűzése a mondanivalóra egyszerűen pazar.
Ahogy mondani szokás a villamos meg így sárga. És semmi köze a lepratelephez.

merle | 2011. december 10. | 15:29:57

"Pasinszki | 2011. december 10. | 14:32:05
Azt mondom, hogy kivonult a pécsi püspök a bátaszéki bércek alá füstölőstül, megáldotta az alagutakat, de alig libbentette el a szoknyáját, összeomlott az egész. Mit változtat ezen 700 lepratelep?"

Pasinszki, plasztikus példája és borotvaéles logikája már már Tóta W-i magasságokba emelte. Szíves engedelmével ezt a passzust lementem annyira kifejező. A püspök, a szoknya, az alagút, és lepratelep ilyen zseniális felfűzése a mondanivalóra egyszerűen pazar.
Ahogy mondani szokás a villamos meg így sárga. És semmi köze a lepratelephez.

merle | 2011. december 10. | 15:23:46

Pasinszki | 2011. december 10. | 14:22:11

Hát valahogy úgy hogy idehozta nácikat, de hát ez magánál szinte kötelező gyakorlat:
"Pasinszki | 2011. december 10. | 00:43:49
Olyanokat hallottam református papok felől, hogy náci cikkeket írtak, hogy hírhedt nácikkal kokettálnak."

"Én is hallottam Sztalin és Hitler kokettálásáról, de hogy jön ez ide?"

Pasinszki | 2011. december 10. | 14:32:05

merle | 2011. december 10. | 09:57:52
Nem értett meg, vagy tán nem is akart megérteni. Azt írtam, hogy az egyházak mind azt állítják magukról, hogy közvetíteni tudják annak a közösségnek az érdekeit az istenek felé, amelyik eltartja őket. A bemutatott példák azt mutatják, hogy a magyar emberekből élő papok nyilvánvalóan nem képesek az istenüknél érvényre juttatni eltartóik érdekeit.
Azt mondom, hogy kivonult a pécsi püspök a bátaszéki bércek alá füstölőstül, megáldotta az alagutakat, de alig libbentette el a szoknyáját, összeomlott az egész. Mit változtat ezen 700 lepratelep?

Pasinszki | 2011. december 10. | 14:22:11

merle | 2011. december 10. | 09:52:19
Én is hallottam Sztalin és Hitler kokettálásáról, de hogy jön ez ide?

Pixy | 2011. december 10. | 10:44:30

Én csak arra várok, de epedve, hogy a KDNP önállóan induljon a legközelebbi országgyűlési választáson...
Van remény?

merle | 2011. december 10. | 09:57:52

Pasinszki | 2011. december 9. | 13:34:42

Íme a bizonyíték, ilyen egy alkalmatlan szervezet Pasinszky szerint:
"A Katolikus Egyház világszerte 5900 kórházat, 16700 orvosi rendelőt, 700 lepratelepet, 12600 öregek otthonát, 19500 árvaházat, 11500 családsegítő központot, 11600 fogyatékosokat segítő iskolát, és 44500 egyéb karitatív intézményt tart fenn."

""Hát, érdekes dolog, amikor egy olyan szervezet lép föl iránymutatóként, amelyik az alkalmatlanságát csaknem 1000 éve folyamatosan bizonyítja."

merle | 2011. december 10. | 09:53:55

Itt most Révész úr nem hagyta ki azt a lehetőséget, hogy Tóta W. nyomaiba lépjen. Ugyanolyan demagóg, mint ő. Hálistennek ez utóbbi eltűnt a színről.

merle | 2011. december 10. | 09:52:19

"Pasinszki | 2011. december 10. | 00:43:49
Olyanokat hallottam református papok felől, hogy náci cikkeket írtak, hogy hírhedt nácikkal kokettálnak.
Persze lehet, hogy nem a fülemnek kell hinnem."

Én meg olyanokat hallottam, hogy Sztálin és a teljes kommunista párt, évekig kokettált Hitlerrel, sőt paktumot kötöttek.

pro publico bono | 2011. december 10. | 01:11:52

Igaza van Révész Sándornak. Tessék autóba szállni! Ha autókázik a kedves olvasó néhány napig, nyilvánvalóvá válik hamarosan, hogy a koccanásos balesetek egy olyan társadalmi felfogásnak a következményei, amely teljesen elterjedtnek mondható. Nem lehet az utakon a polgárok szabadságát korlátozni. Meg kell szüntetni minden joghátrányt, amely koccanásos baleset okozásával összefüggésbe hozható. Mindenkinek a magánügye, hogyan intézi el az ilyen dolgokat. A sebesség korlátozása elfogadhatatlan diszkrimináció. Nem kell ezen pampogni. Ha ilyen magas a benzinár, akkor mindenki hajthasson annyival, amennyivel akar.

pro publico bono | 2011. december 10. | 01:04:08

Igaza van Révész Sándornak, sőt. Tolvajok a magyarok. Hiszen alig van közte olyan, aki ne lopott volna még valamilyen módon, vagy ne csalt volna adót. Mivel ez a hozzáállás olyannyira elterjedt, hogy társadalmilag lényegében elfogadottnak mondható, javaslom, hogy a BTK-ban enyhítsék, hosszabb távon szüntessék meg az olyan úgynevezett "bűn" cselekmények büntetését, mint a lopás, sikkasztás, hűtlen kezelés. Javaslom, hogy már 2012. január elsejétől mentesüljenek a büntetett előélet diszkriminatív jogi hátrányaitól azok, akik csalásért, lopásért börtönbüntetést szenvedtek. Az ilyen fajta joghátrány mai modern társadalmunkban már teljesen elfogadhatatlan.

pro publico bono | 2011. december 10. | 00:55:46

Igaza van Révész Sándornak, sőt.

Hazug nép a magyar. Hiszen alig van közte olyan, aki nem hazudott még életében, sokan rendszeresen szoktak. Mivel ez társadalmilag úgyszólván megszokottnak mondható, javaslom, hogy a BTK-ban jelentősen enyhíteni kell, hosszabb távon meg kell szüntetni az olyan cselekmények büntetését mint csalás, szélhámosság, hamis tanúzás, zugügyvédkedés.

Pasinszki | 2011. december 10. | 00:43:49

revify | 2011. december 9. | 11:27:09
Én mintha olyanokat hallottam volna katolikus papok prédikációiról, hogy nemegyszer vastagon irányt mutattak híveinek politikai irányvonalak üdvözítő voltának kérdésében. Püspökeik körlevelekben mutatták meg híveiknek a helyesen politizáló pártot. Olyanokat hallottam református papok felől, hogy náci cikkeket írtak, hogy hírhedt nácikkal kokettálnak.
Persze lehet, hogy nem a fülemnek kell hinnem.

Pasinszki | 2011. december 10. | 00:36:37

Makk Marci | 2011. december 9. | 14:47:25
Félre tetszett érteni. Nem arra céloztam, hogy a papok részt vettek az emberölésekben (részt vettek, részt vesznek, sőt olykor főkolomposok), hanem arra, hogy papokat mindig azért tartottak a közösségek, hogy jobb sorsukat elintézzék az isteneknél. (Minthogy minden vallás papjai azt állítják magukról, hogy erre képesek.) A magyarországi súlyponti egyház pedig időtlen idők óta látványosan bizonyítja, hogy képtelen erre a föladatra. (A többi is, csak az nem ennyire látványos.) A birka híveik meg nem zavarják el őket a 3,14csába. (Ha úgy vesszük, valamit mégis tudnak. Még a pécsi püspök se az alagút-ügybe bukott bele.)

merle | 2011. december 9. | 23:16:56

Egy felvilágosult nem katolikus: "Cohn Bendit szerint a családban, a nemzetben, a hűségben az emberek többsége nem hisz, ezért nem is lehet az az összetartozás alapja."
Példamutató fickó...

tusa | 2011. december 9. | 21:41:33

Nem paráznék egy paráznától...

Pali | 2011. december 9. | 21:04:18

lorant | 2011. december 9. | 10:39:07

"Nem ismerek kártékonyabb szervezetet a katolikus egyháznál..." -Az MSZP-rol nem hallottal meg?

értelmetlenségi | 2011. december 9. | 20:52:30

Nem ismerek kártékonyabb szervezetet a katolikus egyháznál, de Révész Sándor ezúttal gondolkodás nélkül, előítéletektől vezérelve lőtt.

Mégis, mit kéne tennie egy egyházi hátterű pártnak? Szentesítenie kellene azt, ami ellentmond az egyház egyik alapvető elvének, és el kellene fogadnia azt, amibe beletörődünk ugyan, de a lelkünk mélyén magunk se értünk vele egyet (például ha a saját gyerekünkről van szó...)?

Azután: a cikkben egy szó sem esik arról, mit tartalmaz a KDNP tervezete, ami nyilván nem fog szembemenni a párhuzamosan készülő törvénytervezettel. Ha a KDNP a törvényes családok helyzetét akarja megerősíteni anélkül, hogy az élettársi kapcsolatok _ alapvető_ jogait csorbítaná, akkor azzal a magam részéről mélységesen egyetértek.

lombik | 2011. december 9. | 20:52:05

marcotardelli | 2011. december 9. | 11:27:51

Akárhogy is szeretnéd, az élet maga megmutatja, hogy mit tartanak az emberek maguknak jónak! Ha ketten az együttélést választják, akkor ez ugyanolyan döntés, mintha összeházasodnának! Ha már gyereket is vállalnak, akkor az már család, ha van papír róla, ha nincs! Igenis családnak számítanak!
A kdnp ezeket a gyerekeket megkülönböztetéssel kezeli!!! Nem vehet a család adókedvezményt igénybe közösen, hogy csak egyet említsek! De sok van!
Te pedig olvasd el a statisztikát, hány együtt élő van, és hány házasságot kötnek? Törvénnyel nem lehet kierőszakolni a házasságkötést! Még szerencse, hogy nem rendőrükkel kísérik a paphoz az együtt élőket összeházasodni!
Sehova sem vezet a megbélyegzés!
A modern társadalmakra jellemző az együttélés, és egyre több lesz!
A gazdasági helyzet miatt pedig egyre kevesebb gyerek!
A kdnp pedig egy álságos, sunnyogó emberek gyülekezete, akik sehol sem lennének párt szinten, ha a Fidesz nem veszi maga mellé a szavazataik miatt! Olyan párt, hogy kdnp nincs! Semennyi a százalékos felmérések szerint! A Fidesz kioszt nekik néhány benyújtandót, néha ők is ötletelnek, de fingjuk sincs a valós magyar életről!

chili | 2011. december 9. | 17:26:17

A katolikus egyhaz kepmutatasra neveli a normalis erzelmu embereket. Mennyi ember eletet tettek tonkre, es meg mennyit szeretnenek ezekkel a valosagtol elrugaszkodo nezetekkel! Sajat portajuk elott is seperhetnenek: a colibatushoz valo ragaszkodas es a pedofilia elnezese csak ket peldaja az egyhazi gondolkodas anakronizmusanak. Az 1787-ben elfogadott amerikai Alkotmany egyik fo eszmeje az egyhaz es allam szetvalasztasa, Thomas Jefferson metaforaja szerint falat kell epiteni kozejuk. Bar mar itt tartanank jo 200 evvel utanuk!

Attila | 2011. december 9. | 15:57:49

marcotardelli | 2011. december 9. | 11:30:45

Boldog vagyok, hogy sikerült a leírtakat cáfolni. :D Lehet, hogy pocsék a stílusom, de az emberi jogokat tartom szem előtt. Ön pedig a középkort és a jelenlegi kormányt támogatja, ez pedig magáért beszél.

Makk Marci | 2011. december 9. | 14:47:25

Pasinszki!
"Az emberek gyilkolásának előkészületei mindig is az isten nevében zajlottak le, vagy általában valami képzelt felsőbbrendű lény nevében, akit az emberiség kitalált magának, és megteremtett a saját képére és hasonlatosságára. A régi föníciaiak, mielőtt elvágták foglyaik nyakát, éppoly ünnepélyes istentiszteletet rendeztek, mint néhány ezredévvel később az újabb generációk, mielőtt hadba vonultak volna, hogy tűzzel-vassal kiirtsák ellenségeiket."
...
"A szerencsétlen egyént Poroszországban hóhérbárd alá vezette a lelkipásztor, Ausztriában akasztófához a katolikus pap, Franciaországban guillotine alá, Amerikában villamosszékbe, Spanyolországban egy fotelba, amelyben egy elmés szerkezet megfojtotta, a régi Oroszországban szakállas pópa kísérte a forradalmárt, és így tovább."
Hasek: Svejk

Pasinszki | 2011. december 9. | 13:34:42

Hát, érdekes dolog, amikor egy olyan szervezet lép föl iránymutatóként, amelyik az alkalmatlanságát csaknem 1000 éve folyamatosan bizonyítja. Már a muhi csatát a Militia Christi jelenléte mellett vesztettük el. Mohácsnál a kalocsai érsek volt a főparancsnok. A szabadságharcot papi támogatással buktuk el. Az I. világháború fegyvereit megáldotta a katolikus egyház, a II-ét szintén (bár egy részük ugyanaz volt, mint az elsőé). No és csak pár éve történt, hogy a bátaszéki bércek alá fúrt autópályaalagutak a pécsi püspök áldását követő héten beomlottak.

Edberg | 2011. december 9. | 13:33:28

A katolikus egyhaz szerint a papok es kisfiuk kozotti testi kapcsolat az egyedul udvozito.

marcotardelli | 2011. december 9. | 11:30:45

Attila - a színvonal, a stílus téged minősít.

marcotardelli | 2011. december 9. | 11:27:51

A cikk jó, és elgondolkodtató.
Ha nagyon felületes lennék, írhatnám, hogy a katolikus erkölcsökön alapuló családmodell sokkal kevesebb csonka családot, lelki sérült, kallódó gyereket, személyiségzavaros szexuális kalandorokat, és lelki bűnözőket, így összességében sokkal több értékes polgárt jelentene a társadalom számára, mint a jelenlegi ultraliberlális, minden rendszert és rendet tagadó világnézet.
De nem szeretek felületes lenni, inkább tovább gondolkodom.

revify | 2011. december 9. | 11:27:09

Kedves Révész Sándor, a cikk hangvételében a "Kulturkampf"-ra emlékeztet, legalábbis engem. A porosz kontra rheinlandi katolikusok a XIX. században.
Az, hogy egy parlamenti párt, mit, hogy fogalmaz meg a politikában az az ő dolga. Mi kéjkátolikus egyház nem hagyjuk "rátolni" magunkat egyik politikai pártra sem. De az "ellendrukkerekre" sem.

Ginger21 | 2011. december 9. | 11:02:43

Fenákel | 2011. december 9. | 10:13:09
"a né..r szó, a magyar nyelvben minden sértő felhang nélkül a fekete bőrű embereket jelenti"
Így van, és mégis ki kell pontozni. Ez olyankor a legfurcsább, amikor mondjuk valaki meg szeretné rendelni interneten Agatha Christie Tíz kicsi... című regényét, de a rendszer törli az eredeti szót.

Attila | 2011. december 9. | 10:51:00

Ginger21 | 2011. december 9. | 10:46:18

Mondom én. :D
Gondolom nagyon sok bajuk lesznek ezeknek az embereknek ettől. Egyébként felmehet a netre, egyenként ütheti be az emberek nevét és keresgélhet róluk, kicsit sajnálom. De ugyebár ebben az országban X év mértéktelen Gyurcsány anyázás, fenyegetés, megdobálás és tüntetést követően, amit a jobboldal totális mértékben legitimált és azt mondta, hogy ez tökéletesen elfogadott, rendben van, nem számít a molotovozás sem, ez történik: http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/505999 Ennyit erről. Szóval esetleg máshol kellene a sepregetést kezdeni. (e-mail: fidesz@fidesz.hu)

Ginger21 | 2011. december 9. | 10:46:18

Attila | 2011. december 9. | 10:42:24
Ön nyilván jobban ért a kérdéshez, de én úgy tudom, csak azokat szabad melegként név szerint emlegetni, akik coming outoltak. Különben pletykálkodásról van szó. Ön most ezt teszi.

Attila | 2011. december 9. | 10:44:20

Hihetetlen, hogy mekkora jogvédő lesz minden jobboldali, mikor a személyes információk titkolásáról van szó a jobboldalon, miközben Kubatovék már minden létező adatot begyűjtöttek és folytatják a sort az újabb lépéseikkel. Újabb titkosszolgálat, szabálytalan adatkezelés, sorkatonaságos vizsgálósdi, alakul ez kérem szépen.

Attila | 2011. december 9. | 10:42:24

Ginger21 | 2011. december 9. | 10:37:00

Ha én felsorolnám önnek, hogy ki meleg még, de önnek erről fogalma sincs, akkor meglepődne. Csak azoknak kell bizonygatni, akik nem látnak az orrukig. És igen, talán nem kellene senkinek titkolnia, ha nem lenne tele homofóbokkal az ország. Az, hogy a társadalom többsége a titkolást próbálja legitimálni, azzal én sosem fogok egyetérteni, mert az egy embert megfosztja az élete legszebb pillanataitól, illetve attól, hogy önmaga legyen. Aki ezen a párton áll, az pontosan azt az országot kreálja még rosszabbá, amelyben él, de úgy látszik ez tetszik nekik.

lorant | 2011. december 9. | 10:39:07

"Katolikus szemmel nézve bűnös nép a magyar. " Magyar szemmel nézve meg a magyarországi kaotikus egyház a bünös már több száz éve. Oszt mi van ilyenkor?

Ginger21 | 2011. december 9. | 10:37:00

Attila
Nem legitimálom. Szomorú tényként jegyzem meg.
Név szerint emlegetni állítólagos melegeket finoman szólva is ízléstelenség. Ráadásuk valóban az a kérdés: ugyan honnan tetszik tudni?

Attila | 2011. december 9. | 10:33:09

Összejöttek a homofób magyarok, akik eljátsszák, hogy őket nem érdekli, hogy ki meleg és miért. Miközben nyilván nem is akarnak tudni arról, hogy kedvenceik melegek. Hiszen statisztikai tény, hogy egy háromszor elvált férfit háromszor annyian választanak meg, mint egy meleget.
De Giger még legitimálja is az emberi hülyeséget, gondolom büszke is rá. Ez az ország teljesen ott tart, ahol arra jogosult.

Attila | 2011. december 9. | 10:31:33

:D Hihetetlen jól szórakozom!

Бездомный | 2011. december 9. | 10:29:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Ginger21 | 2011. december 9. | 10:25:21

Fenákel | 2011. december 9. | 10:13:09
Egyetértek a megjegyzéssel.

Révész Sándor cikke okos és logikus, de tapasztalataim szerint a férfiak nagyjából 70-75 százaléka tartja normálisabbnak a nemi erőszakot, mint a homoszexualitást.

Бездомный | 2011. december 9. | 10:20:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Fenákel | 2011. december 9. | 10:13:09

"Kocsis meleg, azt tudjuk. Semjénről is elég sokat tudni. Szájerről is alap."

Honnan tudjuk? És mi közünk hozzá? Mit fecsegünk össze-vissza, még ha véletlenül igaz is volna? Kedves Szerki, ezeket a hozzászólásokat kéne kimoderálni, hogy el ne hányjam magam a NOL olvastán, nem az olyan kommenteket, amelyekben véletlenül előfordul a né..r szó, ami a magyar nyelvben minden sértő felhang nélkül a fekete bőrű embereket jelenti. (Ha sérteni akarok, akkor i-vel és két g-vel írnám.)

Attila | 2011. december 9. | 09:39:33

tyutyuka | 2011. december 9. | 06:00:57

:DDDDDDDDDDDD Mekkora! Kocsis meleg, azt tudjuk. Semjénről is elég sokat tudni. Szájerről is alap.
A KDNP-t meg még a Jobbiknál is jobban utálom. Fogalmazzunk, ilyen finoman.
Révész úr, viszont valahogy most is éppen csak megpendíti a melegeket, mint a múltkori cikkben, amikor a felsorolás közepette, igazából a melegeken kívül mindenkit felsorolt.
"A Jobbik az állampolgári egyenjogúság brutális tagadásának, a rasszizmus intézményesítésének, a cigányok, a zsidók, az ateisták, a liberálisok, a szocialisták elleni vad uszítás pártja."

revesz sandor | 2011. december 9. | 09:27:51

Bocsánatot kérek!
Természetesen azt akartam írni, hogy másfél házasságra esik egy válás, hiszen ez is hatalmas változás a korábbiakhoz képest. A NOL-on rögvest javítom, a printben már sajnos nem tudom.
Révész Sándor

tyutyuka | 2011. december 9. | 06:00:57

"Bizony parázna homofób heterók vetik meg a keresztény erkölcs nevében a parázna melegeket."

Szerintem fordítva. A Szetey elleni reakciókat is látva, több meleg kormánypárti (a lelepleződéstől félve) próbálja magát kemény heterónak láttatni: vadászni kezd, alkotmányt ír, egyszemélyes törvénygyárrá alakul, a hajléktalanok ellen harcol sat.

Pedig egyszerűbb lenne az életük, ha felvállalnák valódi irányultságukat. (Legalább 40-en vannak a fideszkdnpben.)

HIRDETÉS
Az elvárt megoldás. A fe...
Az elvárt megoldás. A felvétel 1984-ben készült
MTI - Fényes Tamás

1990-ben a gyerekek 13 százaléka született házasságon kívül, 2009-ben 40 százalékuk. A bűnös Budapesten ez az arány valamivel alacsonyabb, a még bűnösebb vidéken pedig magasabb. A KSH Népességtudományi Intézete 1991-ben is és 2004-ben is megkérdezte az embereket, milyen együttélési formát javasolnának a fiataloknak. Húsz évvel ezelőtt 42 százalékuk, 2004-ben már csak 25 százalékuk tanácsolta, hogy előzetes együttélés nélkül kössenek házasságot. A társadalom túlnyomó többsége számára az együttélés éppoly természetes és elfogadott, mint amilyen botrányos volt pár évtizeddel ezelőtt. Azt ugyan viszonylag kevesen (bár egyre többen) javallják, hogy a párok egyáltalán ne kössenek házasságot, de nem nagyon kötnek. 2006 és 2010 között 20 százalékkal csökkent a házasságok száma, s ma másfél házasságra jut egy válás.

A felbomló családok problémája kb. 1,2 millió embert érint, 6-700 ezer gyerek él csonka családban. Azután ott vannak még a hozott gyerekekkel összeállt mozaikcsaládok, melyekről a törvénytervezet szintén nem vesz tudomást. „Élettárs”, „válás”, „csonka”, „mozaik” – ezek a szavak nemhogy a törvénytervezetben, de az indoklásában sem fordulnak elő. A gyermeküket egyedül nevelő szülőről egyetlen fölsorolásban történik említés.

Katolikus szemmel nézve bűnös nép a magyar. Parázna. S ha legalább az Istentől parázna! De nem. A katolikus katekizmus 2353. pontja szerint „ a paráználkodás egy szabad állapotú férfi és nő házasságon kívüli testi egyesülése. Súlyosan ellenkezik a személyek méltóságával és az emberi szexualitással, amely természete szerint a házastársak javára, valamint gyermekek nemzésére és nevelésére rendeltetett.” Valamennyi magyar paráználkodik tehát, aki az egyház által szentesített házasságon kívül vagy akár azon belül, de a gyermeknemzés ellen védekezve közösül.

Eszerint a paráználkodás általános társadalmi gyakorlatnak nevezhető. Bizony parázna homofób heterók vetik meg a keresztény erkölcs nevében a parázna melegeket. A katolikus rezidensek törvénye pedig a valóságos családok helyett egy olyan fölfogás látszatát és maradékát védi, melynek társadalmi bázisa szétporladt. Így kerül át egy hittétel a lelkiismereti szabadság köréből a lelkiismereti diktátum státuszába.

HIRDETÉS

Egy demokratikus, vagyis a nép szolgálatára berendezkedő kormány azoknak az (egyébként súlyos) problémáknak az enyhítésén fáradozna, mely a polgárok túlnyomó többségének akaratából átalakuló együttélési formákkal együtt járnak. A népet a maga szolgálatára rendelő diktatórikus hatalom pedig azon munkálkodik, hogy a polgárokra ráerőltesse a maga világnézetét. Ez utóbbihoz durva, a magánélet mélyére hatoló terror szükségeltetik, bár általában az sem elég. Még kevésbé lehet elég azoknak az előnyöknek-hátrányoknak a köre, melyekkel a „családvédő” kerettörvény nyomán a házasságban és az élettársi kapcsolatban élőket a hatalom mögött álló egyházak kedvéért külön törvényekben majd így-úgy megkülönböztethetik.

Ahhoz viszont, hogy az átalakuló magyar családok átalakuló problémavilágával ne törődjenek, csupán elvakultság és a valóságos gondokkal szembeni közöny kell. Ebben nem lesz hiány.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    43 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS