belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
12. vasárnap

Lóvátétel - Overdose, a magyar csoda

Tóth Levente: Lóvátétel

Így, ahogy vagytok – lóversenynyelven ezt mondhatom az Overdose-történetről. Tökéletesen és érzékletesen bemutatja, mi a magyar.

Tóth Levente| NOL| 2010. május 5. |40 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

lenoardo999 | 2010. május 8. | 12:24:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

NolZoz | 2010. május 7. | 09:37:57

Kispej | 2010. május 6. | 18:59:16
Örülök, ha második olvasatra már el tudtad fogadni! Szerintem itthon senkinek semmi baja overdose-al, de nyilván vannak olyanok akik nyomják a szokásos hazai irigy szöveget. Viszont biztosan nem az az általános, irigy szöveg itthon pedig mindig lesz. Közben írt a szerző, olvashatod a véleményét.
Szép napot!

balbakó | 2010. május 7. | 06:46:19

Tóth úr! A veszprémi kézilabda csapat ugyan úgy nem magyar, mint ez a ló. Alig van benne született magyar játékos. A világ csak ilyen.

joszi | 2010. május 6. | 22:10:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kispej | 2010. május 6. | 21:10:05

Tóth Levente

NolZoz felnyitotta a szemem. Elnézést kérek. Azért (is) furcsállottam, mert szeretem az írásait. Sok sikert, jó munkát.

adamant | 2010. május 6. | 21:02:28

Bocs fiúk. Itt egy magántulajdonban lévö lórol akartok rendelkezni, mi legyen vele.
Majd a tulaj eldönti. Ha meg befürdik, leírja.

Mint állatot - egy Kincsem (??) után - sajnálom. Ha nem megy tovább, hagyják normális lóként élni. Fedezze meg a sárló kancákat és érezze jól magát.

Tóth Levente | 2010. május 6. | 20:08:40

Kispej | 2010. május 6. | 18:59:16
Nyilván az én cikkemnek is lehet sokféle olvasata. Egy viszont biztos: sohasem voltam Overdose ellendrukkere. Örültem a sikereinek, és nagyon örülnék annak is, ha még sikerülne versenyeznie. Azt sem bánnám, ha másodiknak futna be az angliai futamon. Én akkor is büszke lennék rá. Azt szeretném, ha nem csupán Overdose esetében örülhetnénk felhőtlenül egy magyarnak érzett sikernek akkor is, ha abban magyarok és nem magyarok egyaránt kivették a részüket. Sőt: akkor is, ha a siker főszereplője egyáltalában nem magyar származású. Ezt próbáltam "eldadogni" az írásomban.

Dr. Bubó | 2010. május 6. | 19:13:39

Azért érdekes, hogy a Heti Válasz semmilyen szinten nem hozza a hírt. Pedig ott aztán van bulvár bőven.

lorant | 2010. május 6. | 19:04:47

Adjuk oda a franciaknak. Majd ök megeszik, ugyis szeretik a lohust.

Kispej | 2010. május 6. | 18:59:16

NolZoz

Nos, elolvastam és valóban van egy olyan olvasata is, amit Te mondasz... Kicsit meg is könnyebbültem... Elnézést, de a rengeteg fikázástól, amit itt a kommentek között olvastam (nemcsak ma) ultraszenzitívvé váltam ebben a témában. Lóverseny barát ember vagyok, Overdose-ról azt gondolom, hogy olyan, mint a férfi vízilabda csaptunk, vagy mint az Aranycsapata. Ebben az évszázadban biztos, hogy nem lesz mégegyszer ilyen magyar ló (még ha nem is magyar).

Dr. Bubó | 2010. május 6. | 18:03:57

Nagyon jó a cikk, nagyon így van. És érdekes a felvetés, hogy a vevők tisztában voltak a helyzettel, így választották a felemelkedés szimbólumává a sánta a lovat. Hát meglátjuk, ki hogy fog kijönni ebből a helyzetből.

Nekem mindig szegény Széchenyi jut eszembe... Ugye ez a megoldás nagytőkéseink részéről nem az ő nyomdokainak a követését jelenti???

NolZoz | 2010. május 6. | 16:16:58

Kispej, olvastad egyáltalán a cikket, érted miről van szó benne, ismered az iróniát? Nem úgy tűnik...
A lényeg:
"Overdose attól magyar, hogy a magyarok magukénak érzik a sikereit. Milyen jó lenne, ha ehhez senkinek sem kellene lónak születni."
A cikk azon irozinál, hogy egy külföldi állampolgár, nem magyar fajta lova, akit nem magyar cégek ápolnak még is magyar szimbólummá válhatott, ennyi. (nyilván Mikóczy miatt) Nem szégyen tanulni...

Kispej | 2010. május 6. | 16:05:50


Köszi héron...

Kispej | 2010. május 6. | 16:04:41

helyesen:

Ez nem a Blikk, vagy a Helyi Téma és mégis olyanokat olvas az ember itt, mint a fentiek és a lentiek.

héron | 2010. május 6. | 16:03:58

"szánalmas ez a nagy magyarkodás meg felhajtás Overdose körül." (math)
ennél egy szánalmasabb van, ez az antimagyarkodás egy beteg ló ürügyén, de kétségkívül nagyon trendy.
Kérdezném, miként felenénk meg nektek, ha lehúznánk magunk a wc-n?
Egyébként, éplelkű országokban örülnek egy sport vagy egyéb sikernek tudtommal. Mondjak példákat, de elég a NOL külpolitikai rovatát olvasni.

Kispej | 2010. május 6. | 16:02:15

bulgárgyörgy

Gyuri, szerintem ez nagyon gáz. A sok bugris fel sen éri ésszel micsoda jelentősége van Overdose-nak. Olvasd el a kommenteket... Lehet, hogy ha Mikóczy Zoltán is olvasná, megbánná, hogy azt akarta, hogy magyar színekben fusson a ló. Tudom, hogy cinikus, de szerinem a tót atyafiak jobban sáfárkodtak volna egy "szlovák nemzeti lóval".
Itthon az NL. Kft. kreálta média hisztéria legelején a kovács túlkörmöli a makkegészséges lábú lovat, utána az OTP Hungária Nagydíjon megerőltetik a már gyenge lábat. Az NL Kft-sek feszítenek, mint tanyasi kutya a betonon, jön Fajkasházy "überokos" Teddy, Kormány Viktor Orbánfő is bólogat.
Még az a szerencse, hogy megtámogatták Mikóczy Zoltánt a gigacégek. Ez szép volt tőlük...
Sehol nem látok egyetlen olyan kommentet sem, hogy köszönjük, kedves Mikóczy úr, Zoli bátyám, Zoli, hogy ragaszkodtál a magyarságodohoz az öledbe pottaynt szerencse után is, vagy hogy, köszönjük, hogy nemcsak neonáci randalírozásokról, szédítő korrupcióról, és 200 ezer forintos kávéházi számlákról ír a külföldi sajtó, hanem egy igazi sportszenzációról (is).

De mindegy. Pusztába kiáltott szó mindez. Ez nem a Blikk, vagy a Helyi Téma és mégis ezt olyanokat olvas az ember itt, mint a fentiek és a lentiek.

Gyuri... nem érdemes ezekkel foglalkozni sem.

Mikóczy Úr! Minden jót kívánunk a lovának, és köszönjük az eddigi sikereket...

puli | 2010. május 6. | 15:18:58

"rögtön az eljövendő magyar gazdasági felemelkedés szimbólumának választva Overdose-t. "-ennyire jövőbe látni !?

A mágusos vicc jutott eszembe :
A mágus ráolvas a pöszére és a sántára ,-utána azt mondja sánta kelj fel és járj , pösze szólalj meg !
-elefett a fánta !

NolZoz | 2010. május 6. | 14:54:45

math | 2010. május 6. | 13:39:27
"mondjuk például miért Overdose a neve?! mert ez egy ősi magyar lónév?:)"

Nem, mert az angol telivér tk. egy ősi magyar fajta! ;)

math | 2010. május 6. | 13:39:27

"A szentségit neki, miféle libertánius újságírói agitáció ez már megint? Szlovákiában él a tulajdonos - de magyar. Erdélyben vette a lovat, talán szintén magyartól, vagy magyar cigánytól."

eddig nem az volt, hogy a cigány nem magyar?!



" Akkor mi a baj a történet magyar vonatkozásában?"

mondjuk például miért Overdose a neve?! mert ez egy ősi magyar lónév?:)


math | 2010. május 6. | 13:38:18

szánalmas ez a nagy magyarkodás meg felhajtás Overdose körül.

NolZoz | 2010. május 6. | 09:22:28

A fedeztetésből tuti visszahozza majd az pénzt amit beleöltek. Talán nyer még 1-2 versenyt, de igazából nem számít. Csak azt sajnálom, hogy telivér, nem pedig magyar fajta. Azért így csak félig a miénk bárhogyan is szépítik.

xanadu | 2010. május 6. | 06:12:34

evianna | 2010. május 5. | 22:19:48

Ez jó kérdés.
Mert 1914-ben az ország területén döntően nem magyar nemzetiségűek éltek.
De állampolgárok voltak valamennyien ...

evianna | 2010. május 5. | 22:19:48

gezapet: a pontos fordítás tényleg az lenne, hogy "minden, ami jó és drága", de ez valahogy magyarul szerintem nem hangzik jól, ezért egészítettem ki.
mondjuk, a német eredetiben benne van az úgynevezett "protzingerség", a kivagyiság, hogy a legjobbat akarom ÉS lehetőleg jó drága legyen (az "és" fontos, mert akkor lehet hencegni vele), azért használtam azt.
(elmagyarosodott német családból származom, azért jövök ilyen németségekkel. mellesleg éppen ezért érdeklődéssel várom, a nemzet része vagyok-e egyáltalán: nem biztos...)

komszomol | 2010. május 5. | 22:13:01

Állatorvosi ló.

Szép ősmagyar neve van.

tobias2 | 2010. május 5. | 21:56:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gezapet | 2010. május 5. | 21:31:07

evianna | 2010. május 5. | 20:42:39
was-gut-und-teuer-ist alapon (kerül, amibe kerül)-ről én a "kost, was kost"-ra asszociálnék, nem az "ami jó, az drága is" kifejezésre, de a nyelvet én csak használom, nem igazán értek hozzá, ezért fenntartom a tévedés jogát!
Járait sem keverném ide, de ez sem jelenti azt, hogy ne lennének dolgok, amikben egyet értünk! Várjuk ki a végét..

evianna | 2010. május 5. | 21:23:21

tobias2:
szerintem Orbán fogja kolbászba tölteni.
és persze megkínálja majd belőle a saját oligarcháit, akik persze nem is azok.

pornoipari szakmunkas | 2010. május 5. | 20:49:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bulgárgyörgy | 2010. május 5. | 20:44:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tobias2 | 2010. május 5. | 20:44:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2010. május 5. | 20:42:39

gezapet,
nem, én sem értek a lovakhoz, de értem az üzleti oldalát.
annak alapján meg nem kizárható, hogy ez a ló továbbra is "versenyképes" lenne, ha nem was-gut-und-teuer-ist alapon (kerül, amibe kerül) a világ vagy Európa legjobb patkolókovácsát, zsokéját, trénerét vették volna igénybe - annyira, hogy már a magyar nagytőkének is be kellett szállnia -, hanem magyar állatorvosokra bízták volna, akik végre viríthattak volna. (mert speciel nagyon jó állatorvosaink vannak. lehet, hogy snassz magyarral gyógyíttatni, de én inkább azt próbáltam volna.)
nem csak azért, mert így ez a ló csak elvisz pénzt Magyarországról (jó, Járaiékét, nem sajnálom őket, majd beépítik az áraikba), hanem azért, mert a lehetőséget meg kell látni és ki kell használni.
vagy legalább megpróbálni.

pornoipari szakmunkas | 2010. május 5. | 20:38:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Skyfox | 2010. május 5. | 20:34:13

Gallicus | 2010. május 5. | 20:18:53

"Erdélyben vette a lovat, talán szintén magyartól, vagy magyar cigánytól."

Semmi köze erdélyhez. Ángliusországban vásárolta a jószágot.

bulgárgyörgy | 2010. május 5. | 20:23:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bulgárgyörgy | 2010. május 5. | 20:21:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gallicus | 2010. május 5. | 20:18:53

A szentségit neki, miféle libertánius újságírói agitáció ez már megint? Szlovákiában él a tulajdonos - de magyar. Erdélyben vette a lovat, talán szintén magyartól, vagy magyar cigánytól. Akkor mi a baj a történet magyar vonatkozásában?
Lehet, ha nem cirkuszolnak a patkolással, meg az őrzéssel és a szállítással, akkor ez a kihagyás sem következik be. Egyébként ennek az Overdosnak a helyébe én nem versenyeznék. Le van sajnálva a verseny. Ez is csak a kapitalizmus baromsága. Ennyit már csak egy ló is érthet.

gezapet | 2010. május 5. | 20:15:06

evianna | 2010. május 5. | 20:04:38
Nem értek a lovakhoz, de a kívánságod igen EMBERI!
Az biztos, hogy a jó kanca nem árthat! SŐT!

evianna | 2010. május 5. | 20:04:38

igen, ez a kőkemény magyar valóság.
csak drukkolni tudok, hogy a sok méregdrága beavatkozást feladva kapjon végre egy kancát.
lehet, hogy az utódok között lesz egy újabb (magyar?) csodaló.
de hadd éljen már ez a szerencsétlen.

gezapet | 2010. május 5. | 19:01:08

Nem vagyok boldog attól, amit Tóth Levente írt.
A valóság nem mindig teszi boldoggá az embert...
Itten pedig a kőkemény valóság vagyon leírva.

gyozike | 2010. május 5. | 18:55:54

Na még rágicsáljuk egy kicsit a témát, ami csaknem teljesen érdektelen.

HIRDETÉS

Igazi népmese, amelynek ugyan még nincs vége, de akárhogyan is folytatódik, ezzel a lóval bukni már nem lehet. Kevesekről lehet elmondani, hogy annyira magyarrá váltak, mint Overdose, miközben valójában annyira nem magyar, hogy az már fáj. Overdose attól magyar, hogy a magyarok magukénak érzik a sikereit. Milyen jó lenne, ha ehhez senkinek sem kellene lónak születni.

Adva van egy ló, amelynek az égvilágon semmi köze Magyarországhoz. Megveszi egy szlovákiai magyar vállalkozó, akinek ezzel ölébe pottyan a szerencse, hiszen az olcsón vett jószág sorra nyeri a versenyeket. A szlovák–magyar viszonyban ezredév után újra megjelenik egy ló, még ha nem is fehér.

A jó hírekben éppen nem dúskáló magyarok meglátják benne a siker szimbólumát, amiért tiszta szívvel lelkesedhetnek. Megtelik a lóversenypálya, az oda addig nem járó leendő miniszterelnök is kitünteti figyelmével Overdose eddigi utolsó magyar fellépését.

HIRDETÉS

A ló komoly nemzetközi karrier küszöbére érkezik, amikor megsérül, és azóta sem épül fel. Fog rajta a magyar átok. Pedig nem magyar zsoké lovagolja, nem magyar kovács patkolja, külföldön lábadozott múlni nem akaró betegségéből – és mégis.

Egy igazi népmesében gonosz király vagy sárkány áll a hős útjába. Ezt a szerepet mostanság felénk a „komenyisták” szokták betölteni, de ők ebből a történetből egyelőre hiányoznak. Helyüket azonban tökéletesen betöltik a románok, akik a tulajdonost bűncselekménnyel gyanúsítva kommandósokkal fogták le. Ez legalábbis furcsa, hiszen a román igazságszolgáltatás fénylő pallosa sem szokott ilyen hamar és ilyen gyorsan lesújtani valakire.

De lótulajdonosunk ugyanilyen furcsán, gyorsan szabadul is a bilincsből, még ha nem is éppen minden gyanú alól felmentve. Idehaza azonban látványosan rehabilitálja Mikóczyt a magyar nagytőke, amelynek képviselői megveszik a ló „felét”, hogy a pénz ne legyen gátja a sikernek, és az üzletet a nyilvánosság előtti kézfogással szentesítik. Elhamarkodottan rögtön az eljövendő magyar gazdasági felemelkedés szimbólumának választva Overdose-t. Csak remélem: most, hogy újra lesántult, nem kell ebben szimbólumot látnom.

Nagyon téved ugyanakkor az, aki azt gondolja, hogy nagytőkéseinket lóvá tették. Jól érezték ők: ennek a lónak akkor is érdemes felülni a hátára, ha eztán már nem tud elindulni egy versenyen sem. Vele csak nyerni lehet. Olyan jelképpé vált számunkra, hogy már annak is nagy értéke van, ha elmondhatják: rajtuk nem múlott, ők mindent megtettek a sikeréért. Nyugalmát itthon egyenesen a volt és leendő belügyminiszter cégének emberei őrizték. Aztán ha végül Overdose rajthoz áll Ascotban, akkor vagy egy 6:3, vagy egy berni 2:3 lesz a történetéből.

Ha pedig már soha többé nem fut versenyen, akkor is ő marad a csodaló, akit sohasem győztek le. Olyan, amilyennek látni szeretnék magukat a magyarok, akiknek oly kevés jutott a győzelmekből. Világraszólóból pedig jóformán annyi, mint eddig Overdose-nak.

Az Overdose-ban rejlő lehetőségek korlátlanok. Az iránta megnyilvánuló közbizalom alapján simán elképzelhető, hogy megválasztanák akár képviselőnek is, feltéve, hogy nem Hagyó Miklós lovagolja.

Azt az egyet azonban nem tudjuk, mi járhat Overdose fejé­ben. Lehet, sokkal okosabb, mint hinnénk, és rájött, hogy csak addig nem engedélyezett számára a szerelem, amíg győz. Talán csupán nyugalmat akar – és végre egy kancát. Nekünk meg marad a lóláb.  

Címkék: Overdose
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    40 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS